تاریخ انتشار:۰۷:۳۲ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کهگیلویه و بویراحمد میزان مشارکت بانوان در اهدای خون زیر ۵ درصد است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عباس رضایی افزود: طی مهر و آبان امسال بیش از ۵ هزار مراجعه کننده به مراکز خونگیری انتقال خون استان برای اهدای خون مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بین مراجعه کنندگان دو ماه اخیر، چهار هزار و ۴۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که مهم‌ترین دلیل معافیت اهدای خون مراجعه کنندگان حجامت بود.
رضایی با بیان این که بیش از ۶۵ درصد اهدا کنندگان خون استان، مستمر و با سابقه هستند، تصریح کرد: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون زیر پنج درصد است این در حالی است که بانوان حدود نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگوی بیمارستان‌های سطح استان هستیم، اما به دلیل مصرف بیشتر گروه‌های خونی منفی، همواره به این گروه‌های خونی نیاز بیشتری احساس می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سطح استان سه پایگاه اهدای خون شامل مرکز جامع اهدای خون یاسوج، مرکز اهدای خون دهدشت و مرکز اهدای خون گچساران وجود دارد.
رضایی با بیان اینکه طبق استاندارد‌های ملی تعیین شده و در راستای حفظ ذخایر شبکه خون رسانی در کشور، همواره بین ۸ تا ۱۰ روز ذخیره خون در استان داریم، بیان کرد: افراد با سن ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند پس از میل کردن صبحانه و با در دست داشتن کارت ملی یا کارت شناسایی اهدا کننده مستمر با مراجعه به یکی از مراکز اعلام شده بین ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲ برای اهدای خون مراجعه کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین