کد خبر: ۲۱۲۴۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۲۵ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: متن این سایت با استفاده از زبان تند و تحریک‌آمیز سعی می‌کند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، این متن ادعا می‌کند که وضعیت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد "پُرغصه" و "نابسامان" است. این زبان تند و تحریک‌آمیز می‌تواند باعث ایجاد نارضایتی عمومی از مقامات آموزش و پرورش شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا_ یادداشت دریافتی: یکی از رسانه‌ها با انتشار گزارشی از مشکلات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، سعی در فشار بر این نهاد دارد. این رسانه در گزارش خود، با سوژه هایی مانند ابلاغ‌های عجیب و غریب معلمان، نامشخص بودن معلمان برخی دروس و عدم توزیع کتاب‌های درسی متوسطه سعی در ایجاد دیدگاه منفی نسبت به آموزش و پرورش کرده است.

این متن با هدف ایجاد فشار بر مقامات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده است. این متن با برجسته کردن مشکلاتی مانند ابلاغ‌های معلمان، نامشخص بودن معلمان برخی دروس و عدم توزیع کتاب‌های درسی متوسطه، سعی می‌کند فضایی را ایجاد کند که در آن مقامات آموزش و پرورش مقصر اصلی مشکلات موجود هستند.

گزارش‌های غیرمستند

یکی از راه‌های ایجاد فشار بر مقامات، ارائه گزارش‌های غیرمستند و گمراه‌کننده است. متن این سایت در برخی موارد از این روش استفاده کرده است. به عنوان مثال، این متن مدعی است که برخی معلمان با سابقه کار زیاد ابلاغ روستا خورده‌اند، در حالی که افراد تازه کار و بدون هیچ سابقه ای در مرکز شهر ابلاغ خورده‌اند. این ادعا بدون ارائه هیچ مدرکی مطرح شده و قابل استناد نیست.

استفاده از زبان تند و تحریک‌آمیز

متن این سایت با استفاده از زبان تند و تحریک‌آمیز سعی می‌کند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، این متن ادعا می‌کند که وضعیت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد "پُرغصه" و "نابسامان" است. این زبان تند و تحریک‌آمیز می‌تواند باعث ایجاد نارضایتی عمومی از مقامات آموزش و پرورش شود.

هدف سایت ها از انتشار این گزارش ها

هدف اصلی متن این رسانه، ایجاد فشار بر مقامات آموزش و پرورش و وادار کردن آنها به رسیدگی به برخی خواسته هاست. این متن با برجسته کردن مشکلات موجود، سعی می‌کند نشان دهد که مقامات آموزش و پرورش در حال نادیده گرفتن حقوق معلمان و دانش‌آموزان هستند. این امر می‌تواند زمینه‌ساز باجگیری از مقامات آموزش و پرورش باشد.

علاوه بر نقدهای ذکر شده در متن، می‌توان موارد زیر را نیز به عنوان نقدهای این متن مطرح کرد:

عدم ارائه آمار و ارقام

یکی از مشکلات این متن، عدم ارائه آمار و ارقام است. این رسانه در هیچ یک از ادعاهای خود، آمار و ارقام ارائه نکرده است. این امر باعث می‌شود که ادعاهای این رسانه قابل استناد نباشد.

عدم اشاره به منابع

این رسانه در هیچ یک از ادعاهای خود، به منابع خود اشاره نکرده است. این امر باعث می‌شود که خواننده نتواند صحت ادعاهای این رسانه را بررسی کند.

عدم توجه به دیدگاه‌های مخالف

این رسانه در گزارش خود، تنها به دیدگاه‌های موافق خود پرداخته است. این امر باعث می‌شود که گزارش این رسانه، یک‌سویه و غیرواقعی باشد.

استفاده از زبان تحریک‌آمیز

این رسانه در گزارش خود، از زبان تحریک‌آمیز استفاده کرده است. این امر باعث می‌شود که گزارش این رسانه، بیشتر جنبه احساسی داشته باشد تا جنبه منطقی.

در مورد ادعای اینکه برخی معلمان با سابقه کار زیاد ابلاغ روستا خورده‌اند، این رسانه هیچ مدرکی ارائه نکرده است. این ادعا می‌تواند ناشی از یک مورد خاص باشد و تعمیم آن به کل مجموعه معلمان، صحیح نیست.

در مورد ادعای اینکه وضعیت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد "پُرغصه" و "نابسامان" است، این رسانه هیچ آمار و ارقام ارائه نکرده است. این ادعا نیز می‌تواند ناشی از یک دیدگاه خاص باشد و تعمیم آن به کل وضعیت آموزش و پرورش استان، صحیح نیست.

در مورد ادعای اینکه عدم توزیع کتاب‌های درسی متوسطه باعث شده است که برخی دانش‌آموزان در برخی دروس معلم نداشته باشند، این رسانه هیچ مدرکی ارائه نکرده است. این ادعا نیز می‌تواند ناشی از یک مورد خاص باشد و تعمیم آن به کل دانش‌آموزان استان، صحیح نیست.

مقامات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باید با پاسخگویی به این نقدها، به مقابله با اینگونه گزارش‌های غیرمستند و اغراق‌آمیز بپردازند.برای مقابله با گزارش های غیر مستند رسانه‌ها، مقامات آموزش و پرورش باید اقدامات زیر را انجام دهند:

توضیح واقعیت‌ها: مقامات آموزش و پرورش باید با ارائه توضیحات شفاف و مستند، واقعیت‌های موجود را به اطلاع عموم برسانند. این امر می‌تواند به کاهش نارضایتی عمومی و جلوگیری از دروغ گویی کمک کند.

پیگیری شکایات: مقامات آموزش و پرورش باید شکایات معلمان و دانش‌آموزان را به صورت جدی پیگیری کنند و در صورت احراز تخلف، برخورد قانونی لازم را انجام دهند. این امر می‌تواند به ایجاد فضای اعتماد بین مقامات و مردم کمک کند.

ارتقای شفافیت: مقامات آموزش و پرورش باید با افزایش شفافیت در فعالیت‌های خود، امکان نظارت مردم را فراهم کنند. این امر می‌تواند به کاهش زمینه‌های باجگیری کمک کند.

در مجموع، این متن دارای مشکلات متعددی است که باعث می‌شود که این متن قابل استناد نباشد. مقامات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باید با ارائه توضیحات شفاف و مستند، به مقابله با اینگونه گزارش‌های غیرمستند و اغراق‌آمیز بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
قنبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
عصردنای محترم اگر از وابستگان یا دوستان حضرات حاکم بر آموزش و پرورش نیستید گ، بدانید که تمام انتقادات وارده درست است و اوضاع این دستگاه وخیم است
انتظار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
متاسفانه وضعیت آموزش وپرورش بی نهایت بدتر ازچیزی است که فکرمیکنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
جز بی نظمی و هرج و مرج و قانون شکنی آشکار و رانت و ابلاغ های قوم و خویشی و حذف شایستگان و نخبگان چیزی در ویرانکده ای که اسمش آموزش و پرورش است دیده نمی شود هر چه زودتر باید این محفل خانوادگی بساطش را جمع کند
صدیف دانشی
|
United States of America
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اگر مدیر کل محترم با ما همکاری کند نا بسامانیهای آموزشی که ناشی از عدم معاون آموزشی است حل میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اوضاع اموزش و پرورش استان واقعا نابسامان هست
دنیا
|
United States of America
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
متاسفانه قومیت گرایی
سنگ اندازی های بی مورد
عدم. تجزیه ی کافی نیروهای به کار گرفته در اداره آموزش و پرورش بویراحمد .عدم اخلاق مداری ..و تخلفات گسترده ی سلیقه ای بیداد می‌کند واقعیت ها را باید پذیرفت .
دنیا
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
متاسفانه قومیت گرایی
سنگ اندازی های بی مورد
عدم. تجزیه ی کافی نیروهای به کار گرفته در اداره آموزش و پرورش بویراحمد .عدم اخلاق مداری ..و تخلفات گسترده ی سلیقه ای بیداد می‌کند واقعیت ها را باید پذیرفت .
دنیا
|
United States of America
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
عصر دنا اگر واقعا به فکر مردم هست انعکاس بده نظرات مردم را
اداره آموزش و پرورش که اداره کل ان چه شهرستان ها واقعا وخیم هست ، داد همه در آمد از سلیقه ای عمل کردن از عدم همکاری کارشناسان ان ..طوری شده که باید کفش آهنی بپوشی و بدوی دنبال حقت.. جای تأسف دارد که چرا مدیر کل این همه نارضایتی را نمی بیند
Amirrzah
|
Lithuania
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
متاسفانه شماها عقده ای هستید نتیجه اش بد قضاوت کردنه آ پ بهترین نهاد در عملکرد هستش
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اکثر مطالب بالا درست است .در زمان دولت روحانی یک طرحی گذاشتند که مدیر ادارات اموزش و پرورش می توانند مدیر آموزگاران را انتصاب کنند .الان مدیر اداره می تواند مدیر آموزگار یک مدرسه ۵نفره را هم خودش انتخاب کند الان تفاوت دولت روحانی و رئیسی چیست .لااقل تو‌دولت قبل مدیر ادارت ترس از نماینده ها داشتند الان که همه چیز یکطرفه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
کشور دچار بحران مدیریت بسته یک دیوار دور خودشان کشیدن در تمام سطوح مختلف مربوط آموزش و پرورش نیست عده‌ای غیر متخصص بدون کارشناسی وارد هسته قدرت شدند مثل ..و ..که در قدرت هستند حلقه امنیتی هر روز تنگتر می کنند فشار با تمام قسمت ها وارده می کنند آموزش عالي و آموزش پرورش بیشتر ترین فشار ها تحمل می کنند مثل اخراج استادان و برکناری مدیریت ها در سطوح مختلف بدون کارشناسی و تخصص جامعه دوقطبی کردن
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
عصر دنا شماهر مدرسه متوسطه دوم را می‌خواهید انتخاب کنید حداقل در 3یا 4 درس کلاس تشکیل نشده 2 هر روز حداقل 300تا400نفر معلم بدون ابلاغ اداره شهرستان هستند3معاونین جدید مدارس نمی‌توانند گواهی فارغ التحصیلی بدهند 4مدرسه حجاب پول میگیره بین خودشان تقسیم می‌کنند البته به عنوان نمونه 5کارشناسان اداره برای پست بندی معلمان هر رشته را از صبح تا9شب معطل گذاشتند چون بلد نبودند 6 کلیه مدیران ومعاونان قوم وخویشی است و...... از دست اینها فریادها به خدا رسیده
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
عزل عزت خواه مدیرکل ناتوان ، که آموز ش و پرورش را جولانگاه طایفه گرا بی و فامیل بازی و ستاد انتخاباتی نماینده مردم شهرستان بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تبدیل نموده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین