تاریخ انتشار:۱۵:۲۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: فرماندار شهرستان باشت با اشاره به تنش آبی در ۵۰ روستای این شهرستان گفت: برای بهبود آبرسانی به ۲۱ روستا تصمیماتی گرفته شده و باید عملیاتی شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فرماندار شهرستان باشت با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در حوزه آبرسانی است، گفت: ۲۰ روستای سرابیز، شاه زینعلی، نارگ موسی، تلچگاه، گرس، کلگه امیرشیخی، آبدهگاه علیا و سفلی، دم تنگ میانتنگان، پنبه زار، نازنگون علیا و سفلی، کزنگون علیا و سفلی، سلطان آباد، تلخاب میرعلی بخش، چشمه دره، چهل متری همگون، لار، برک، بوسنگان، موری کش به وسیله یک چاه در کلگه امیرشیخی آبرسانی می شود.
نادر گرامی با اشاره به اینکه نیز مسئولان از این منطقه بازدید کردند، امکان حفر چاه در این مسیر نیست، افزود: پارسال وزیر نیرو در سفر به منطقه باشت دستور داد دو حلقه چاه حفر شود، آب یک چاه به شهر باشت و یک چاه برای حوزه کمربندی برود. تلخاب میرعلی بخش، سلطان آباد، ملیتم، بوسنگان، دم تنگ از این چاه استفاده خواهند کرد.
گرامی افزود: در کمیته بحران نیز مصوب شد چاه‌های منطقه گردشگری منصور آباد و شلالدون که استفاده آنچنانی از آن‌ها نمی‌شود بخشی از آب روستا‌های سرابیز و اطراف آن از طریق این چاه‌ها تأمین شود.
گرامی با اشاره به اینکه آبرسانی برخی روستا‌ها از طریق چاه است و چند روستا از چشمه آبرسانی می‌شود گفت: آب منطقه پیچاب از چشمه سار تأمین می‌شود و هزینه آب بها نمی‌دهند، ولی اگر مشکلی برای شبکه آب پیش بیاید آب و فاضلاب به این منطقه خدمات رسانی می‌کند.
وی گفت: روستای کوه دهک آب آشامیدنی ندارد، ولی در سفر اخیر هیئت دولت یک چاه پدافند غیرعامل در منطقه مورد بررسی قرار گرفت، کار‌های مطالعاتی آن انجام گرفته، و مقرر شده از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت سهم نماینده ۳ میلیارد تومان و از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۴ میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شد، که بتوانیم مشکل آب آشامیدنی این روستا را تا سال ۱۴۰۳ برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین