کد خبر: ۲۰۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۰۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس هیئت فوتبال خوزستان گفت: نهایتا تصمیم این است که تیم فوتبال نفت و گاز گچساران متعلق به استان خوزستان بوده و در خوزستان باقی می‌ماند اگر کسی بخواهد کار دیگری کند از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

چند وقتی هست که حاشیه‌های زیادی در اطراف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که به تازگی به لیگ دسته اول فوتبال کشور راه یافته وجود دارد تیمی که می‌بایست اولین بازی خود را در لیگ دسته اول فوتبال کشور روز ۱۲ شهریور انجام دهد.

اما متاسفانه این تیم اکنون بلاتکلیف است از یک طرف برخی‌ها در استان کهکیلویه و بویراحمد ادعا دارند که این تیم متعلق به گچساران بوده و در عوض و در طرف مقابل مسئولان خوزستان از جمله عبدالکاظم طالقانی رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان نظر دیگری دارد.

 برای پی بردن به ماجرا، گفتگویی با طالقانی رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان انجام دادیم طالقانی در گفتگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یک تیم دسته دوم متعلق به حفاری نفت بود که نتوانستند آن تیم را مدیریت و اداره کنند و در پی قراردادی آن را به مناطق نفت خیز جنوب تحویل دادند.

وی گفت: از استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران عده‌ای پیش ما آمدند و گفتند این تیم به گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد برود که من به آنها گفتم اجازه نمی‌دهم تیم از استان جدا شود و به جای دیگری برود.

طالقانی با بیان این که رفت و آمدهایی انجام شد و مناطق نفت خیز جنوب می‌گفت مالک آنها یکی است و ما گفتیم درست که مالک یکی است اما مالک تعیین کننده محل تیم نیست و ضوابطی برای همه وجود دارد و باید دو مرحله انجام شود یکی موافقت کمیسیون ماده ۵ و دیگری هم تایید هیئت فوتبال را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: عده‌ای به اهواز آمدند و جانباز محترمی هم آمد و گفت که به خاطر مردم بگذارید این کار انجام شود به آنها گفتیم یک راه حل وجود دارد که مردم آنجا شاد شوند چون از لحاظ سرزمینی مناطق جنوب اهواز شامل گچساران مسجدسلیمان و سایر نقاط هم می‌شود و البته می‌توانیم اجازه دهیم که بازی‌های این تیم در گچساران برگزار شود و به همین خاطر نامه هم می‌زنیم اگر استان مقصد موافقت کند مسابقات را آنجا انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این قصه‌ها گذشت و مسئله‌ای برای من پیش آمد و دو سه ماهی از کار منفک شدم و یک سرپرست برای هیئت فوتبال گذاشتند تصریح کرد: در همان موعد مناطق نفت خیز طی نامه‌ای درخواست کرد که می‌خواهیم این تیم در گچساران باشد و سرپرست وقت هیئت فوفتبال هم نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان می‌زند که چنین درخواستی دارند و اعلام موافقت می‌شود موافقت در برج ۶ انجام می‌شود و هیئت فوتبال هم باید نامه‌ای روی آن بزند و موافقت خود را اعلام کند در عینی که موافقت اعلام می‌شود باید پول خروجی هم پرداخت شود که این کار صورت نمی‌گیرد و نامه تنها در حد کمیسیون ماده ۵ باقی می‌ماند زیرا آیین نامه می‌گوید موافقت هیئت فوتبال مبدا و مقصد هم علاوه بر کمیسیون ماده ۵ باید وجود باشد.

طالقانی گفت: هیئت فوتبال استان خوزستان هیچ موافقتی نکرده و هیچ نامه‌ای نزده  بارها گفتم اگر نامه‌ای دارید که هیئت فوتبال خوزستان موافقت کرده آن را ارائه دهید اما تا این ساعت نامه‌ای ارائه نشده است.

طالقانی افزود: موضوع بعدی مربوط به قراردادهاست که از برج ۷ تا برج ۱۱ قراردادها در هیئت شهرستان اهواز ثبت شده بعد هم در استان ثبت شده و سپس به سازمان لیگ رفته و این کل قضیه است.

وی با بیان اینکه ما استان بدون تیمی نیستیم اما اگر بخواهند قلدری کرده و به مانند سر گردنه رفتار کنند اجازه نمی‌دهیم حتی یک پیراهن از این تیم هم به خارج از استان برود خطاب به برخی‌ها گفت: شما اگر به دسته یک رفته‌اید با بازیکنان و مربیان خوزستانی رفته‌اید، بروید و نگاه کنید این مشخص است زحمت را استان خوزستان کشیده است این تیم از مرحله استانی به دسته سوم و از آنجا به دسته دوم و سپس به لیگ یک رفته است و بعد از این همه تلاش در خوزستان الان برخی می‌گویند این تیم متعلق به من است.

طالقانی با خطاب قرار دادن کسانی که ادعای مالکیت تیم نفت و گاز گچساران را می‌کنند گفت: یادتان می‌آید در دفتر من چه چیزی می‌گفتید؟!.

وی یادآور شد: نهایتا تصمیم این است که این تیم متعلق به استان خوزستان بوده و در خوزستان باقی می‌ماند اگر کسی بخواهد کار دیگری کند از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری می‌کنیم.

این مسئول گفت: افعال و اظهارات تحریک کننده باعث شد تا کار به اینجا کشیده شود می‌توانستند کاری کنند تیم در همان گچساران باقی بماند و ما هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دادیم تا مردم آن استان خوشحال شوند آنها هم مردم ما هستند چه در گچساران و چه در اهواز بازی می‌کرد فرقی نداشت.

وی با بیان اینکه نباید به مردم خودشان دروغ بگویند که این تیم مال ماست یادآور شد: بگویید تیم متعلق به خوزستان است و خوزستان محبت کرده و گفته اجازه می‌دهیم در همان جا بازی کنند.

طالقانی با تاکید بر این که خارج کردن یک تیم و واگذاری امتیاز آن آدابی دارد یادآور شد: با گردن کلفتی نمی‌شود تیمی را از یک استان خارج کرد هر چند ما هم کلی همکاری کرده بودیم.

وی با بیان اینکه گچساران مردمان خوب و هواداران فوتبالی خوب و علاقمندی دارد گفت: به مسئولانشان بگویند خودتان تیمی را بگیرید و تقویت کنید و به مراحل بالا بفرستید اینکه بخواهید از امتیاز استان دیگر استفاده کنید پشت آن حرف است خود من هرگز از این کارها نکرده‌ام و البته زیر بار زور هم نمی‌روم.

رئیس هیئت فوتبال خوزستان  در پاسخ به این سوال فارس که برخی می‌گویند این تیم از امکانات و اعتبارات گچساران استفاده کرده حالا چرا باید متعلق به اهواز باشد گفت: اولاً ورزش ما دولتی است و بیشتر باشگاه‌ها پول دولتی خرج می‌کنند چه در گچساران خرج کند و چه در اهواز پول متعلق به دولت است اینکه پول و هزینه تیم متعلق به آنجاست حرف درستی نیست این تیم مربوط به مناطق نفت‌خیز جنوب است بودجه را آنها می‌دهند پول نفت هم که سهمیه‌ای نیست بودجه دولتی است برای فولاد و سپاهان‌ها هم چنین است.

وی گفت: بعضی تیم‌ها هم خصولتی هستند تا وقتی که پخش تلویزیونی را به تیم‌ها پرداخت نکنیم همین داستان وجود خواهد داشت.

طالقانی در خصوص نامه‌ای با امضای آل اسحاق در خصوص تعیین تکلیف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران گفت: آقای آل اسحاق نیروی آقای قنبرزاده بوده و قنبرزاده هم مسئول ورزش نفت است و به تبع دنبال منافع نفت می‌گردند.

وی افزود: ایشان چنین اجازه و مسئولیتی ندارد که بخواهد در مورد این مطالب اظهار نظر کند اینکه من استعلام کرده و موافق هستم حرف بی‌ربطی است و در صلاحیت ایشان نیست.

طالقانی یادآور شد: تنها جایی که می‌تواند این موضوع را مشخص کند کمیته تعیین وضعیت است و اگر شاکی رای تعیین وضعیت باشید به استیناف خواهد رفت لذا این کار غیرقانونی است.

**اما خداداد افشاریان رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد چندی پیش در گفت‌وگو با فارس گفت: در مورد اختلاف هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در ماجرای حضور تیم نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول فوتبال کشورمان، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته در شروع فصل تیم حفاری اهواز در حال منحل شدن بود و هیچ صاحبی نداشت، مجموعه نفت و گاز گچساران با هماهنگی مجموعه شرکت ملی نفت، این تیم را به گچساران آورد و تمام بازی‌هایش در این شهر انجام شد‌. با هزینه همین مجموعه هم این تیم به لیگ یک صعود کرد.

وی افزود: در سوی مقابل امتیاز تیم استان کهگیلویه را که در مرحله دوم لیگ سه حضور داشت، به خوزستان واگذار کردیم. تمام کارهای اداری را هم انجام دادیم. مجوز کمیسیون  ماده ۵ هر ۲ استان را هم برای انتقال امتیاز ملی حفاری به نفت و گاز دریافت کرده‌ایم. اکنون ظلم بسیار بزرگی است که امتیاز تیم دسته اولی را از گچساران و استان ما بگیرند و به خوزستان بازگردانند‌.

رئیس هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمانی که ملی حفاری در حال انحلال بود، هیچکس مسئولیت این تیم را قبول نمی‌کرد اما الان با توجه به اینکه تمام بازی‌ها در گچساران برگزار شده، هزینه زیادی کرده‌ایم، مراحل اداری انجام شده، مالک باشگاهی که به دسته اول صعود کرده مجموعه نفت و گاز گچساران و کمیسیون ماده ۵ هم این مسئله را تایید کرده به هیچ وجه این امتیاز دسته اولی قابل بازگشت به اهواز نیست و باید نفت و گاز گچساران در لیگ یک شرکت کند.

افشاریان اضافه کرد: الان ۲ ماه است این تیم زیر نظر سرمربی خود یعنی پیروز قربانی تمریناتش را در گچساران انجام می‌دهد و آماده حضور در لیگ دسته اول است. قرارداد بازیکنان‌شان نیز در هیات فوتبال استان ثبت شده است. الان تیم‌های زیادی از خوزستان در لیگ برتر و لیگ یک حضور دارند. چه منفعتی وجود دارد یک تیمی که حقش است در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران باشد هم بخواهند به خوزستان بازگردانند؟

وی ادامه داد: به هیچ وجه زیر بار چنین موضوعی نمی‌رویم و هر اتفاقی غیر از این بیفتد، عواقبش  با مجموعه هیات فوتبال خوزستان و مسئولان این استان است‌. البته قرار است مهدی تاج و منصور قنبرزاده که در جریان ریز مسائل قرار دارند، این مشکل را حل کنند. قرار است نسبت به این موضوع ظرف روزهای آتی تصمیماتی گرفته شود اما حضور نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول حق استان ما است و به هیج وجه اجازه خروجش از استان را نمی‌دهیم.

این در شرایطی است که فصل جدید لیگ دسته اول از ۱۱ شهریور یعنی شنبه آینده آغاز خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ع ت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
اگرگوش ایگریتون تیم نفت گچساران را به خوزستان بدهید چه نفعی فوتبال سی مردم داره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین