تاریخ انتشار:۰۷:۵۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا:  ساخت کانال های هدایت آب، آسفالت معابر،جدول گذاری ،تلاش برای تامین تجهیزات، سنگ فرش معابر از مهمترین اقدام های دولت برای توسعه زیرساخت های شهر بوستان در ۲۷ ماه گذشته تاکنون بوده که گواهی بر تلاش دولت برای بهبود زیرساخت های زندگی شهروندان در شهرهای کوچک است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مسئولان دولت سیزدهم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون۲۰گام برای توسعه شهر کوچک و نوپای بوستان از توابع شهرستان باشت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته اند.

 ساخت کانال های هدایت آب، آسفالت معابر،جدول گذاری ،تلاش برای تامین تجهیزات، سنگ فرش معابر از مهمترین اقدام های دولت برای توسعه زیرساخت های شهر بوستان در ۲۷ ماه گذشته تاکنون بوده که گواهی بر تلاش دولت برای بهبود زیرساخت های زندگی شهروندان در شهرهای کوچک است.

تلاش برای تامین اعتبار ساماندهی جاده ورودی شهر و اختصاص قیر رایگان به منظور انجام آسفالت معابر این شهر کوچک چشم انداز روشنی برای ادامه روند توسعه شهر بوستان ترسیم کرده است.

شهروندان ساکن این شهر کوچک یکهزار و ۲۸۰ نفری که سال ۱۳۹۷ از بخش بوستان به عنوان شهر معرفی شد با انجام این اقدام ها به قابلیت بهتر سکونت در این منطقه امیدوار شده اند.

حالا با اقدام های دولت سیزدهم این شهر کوچک که محل گذر مسافران زیادی در جاده ارتباطی گچساران به شیراز است شاهد بهبود امکانات پذیرایی و اقامت موقت هستند.

اختصاص قیر رایگان

تامین قیر رایگان از اقدام های تحول آفرین در هر منطقه ای است که بستر آسفالت معابر و خیابان ها را فراهم می کند، این امر به رفاه ساکنان و مسافران کمک می کند.

 

سرپرست شهرداری بوستان از توابع شهرستان باشت گفت:۱۱۵ تن قیر به آسفالت معابر شهر بوستان اختصاص یافته است.

هادی قاسمی افزود: با استفاده از این میزان قیر عملیات اجرایی آسفالت معابر خاکی شهر بوستان در تیر ماه امسال آغاز می شود.

وی ابرازامیدواری کرد: این میزان قیر بتواند زمینه آسفالت همه معابرخاکی شهر بوستان را فراهم کند.

طرح بزرگ کانال مهار آب های سطحی

مهار آب های سطحی از نیازهای هر منطقه مسکونی برای کنترل سیلاب و پیشگیری از خسارت های هنگام بارندگی های سیل آسا به دارایی های ساکن و زیرساخت های شهری است.

سرپرست شهرداری بوستان از توابع شهرستان باشت تصریح کرد: ساخت یک کانال مهار آب های سطحی یکی از آخرین اقدام های عمرانی در این شهر است.

۲۰ گام برای توسعه شهر کوچک بوستان

وی تاکید کرد: این کانال به طول ۱۵۰ متر و عرض ۲ متر مربع احداث شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه این طرح با یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار ساخته شد ابراز کرد: احداث این کانال از نیازهای ضروری شهر بوستان بوده است.

همراهی مسئولان و دولت برای تکمیل امکانات آرامستان بوستان

سرپرست شهرداری بوستان همچنین از در مرحله پایانی بودن طرح سردخانه آرامستان شهر بوستان خبر داد.

قاسمی عنوان کرد: زمین این طرح از سوی یک خیر نیکوکار اهدا شده است.

وی تاکید کرد: ساخت سردخانه شهر بوستان با ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار دولتی و ۷۰ میلیون تومان اهدایی یک خیر نیکوکار انجام شده است.

تامین بخشی از اعتبار ساماندهی جاده ورودی شهر بوستان

فرماندار باشت گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز بهسازی و آسفالت جاده ورودی شهر بوستان تا منطقه شلالدون و جاده کمربندی این شهرستان اختصاص یافته است.

نادر گرامی افزود: با آسفالت این جاده به مساحت ۱۸۷ هزار متر مربع ایمنی مسافران یکی از محورهای ارتباطی ترانزیتی استان های جنوبی کشور افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه جاده ورودی شهر بوستان یکی از محورهای پرتردد استان کهگیلویه و بویراحمد است بر سرعت بخشیدن به تکمیل این طرح تاکید کرد.

فرماندار باشت تصریح کرد: اجرای طرح روکش آسفالت ورودی شهر بوستان تا منطقه شلالدون و جاده کمربندی باشت سطح مقاومی در برابر عوامل جوی،فرسایش و ترک خورگی ایجاد می کند.

دیگر اقدام های انجام شده

قاسمی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر کوچک بوستان هزینه شده است.

وی بیان کرد: اجرای جدول گذاری معابر به مساحت ۷۲۰ متر مربع،ساخت کانال سنگی هدایت سیلاب به طول ۲۸۵ متر،عرض ۲.۵ و ارتفاع ۱.۵ متر،خریداری یک دستگاه خودروی اطفای حریق آتش نشانی و انجام ۱۴ هزار مترمربع آسفالت با استفاده از قیر سهمیه ای از مهمترین طرح های اجرا شده برای رفاه حال شهروندان ساکن شهر بوستان در ۱۴ ماه گذشته تاکنون بوده است.

۲۰ گام برای توسعه شهر کوچک بوستان

سرپرست شهرداری بوستان عنوان کرد: تهیه طرح تفضیلی شهر بوستان،زیرسازی و مخروط ریزی معابر،اجرای طرح موزاییک فرش پیاده رو،تکمیل ساختمان غسالخانه و جاده ورودی آرامستان،خریداری تجهیزات سردخانه ای برای آرامستان،واریز ۲۵ میلیارد ریال برای خرید خودروی حمل زباله از دیگر اقدام های انجام گرفته برای ارتقای وضعیت رفاهی شهروندان این شهر است.

وی با اشاره به تصویب طرح تفضیلی شهر بوستان ابرازامیدواری کرد: امسال زیرساخت های بیشتری برای توسعه این شهر ایجاد شود.

شهر یکهزار و ۲۸۰ نفر بوستان قسمتی از بخش بوستان از توابع شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت است.

بخش بوستان دارای ۲ دهستان، ۴۹ روستا ،۱۳ دهیاری، ۲۲ شورا و جمعیتی افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین