کد خبر: ۲۰۲۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۷:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: آفت پروانه برگخوار بلوط از جمله آفت هایی می باشد که در عرصه های جنگلی فعال بوده و هر چند سال یکبار درختان جنگلی خسارت‌های شدیدی وارد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های استان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

رهام باقر پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط در سال گذشته در ۵۵۰ هکتار از جنگل های استان بوسیله تله نوری و ۶۰۰ هکتار بوسیله محلول پاشی انجام شد که این امر در کاهش جمعیت این آفت در سطح جنگل های کهگیلویه و بویراحمد تاثیر مهمی داشته است.

وی بیان کرد: ۸۷۴ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد آن‌ها بلوط هستند.

باقر پور اظهار کرد: در سال های گذشته ۶۰ هزار هکتار از جنگل های مناطق سردسیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگخوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند که از این میزان جنگل ها بیش از ۳۲ هزار هکتار دچار آفت جوانه خوار بلوط شدند.

وی ابراز کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید در جنگل های استان بوسیله محلول پاشی امسال در ۲۰۰ هکتار انجام شد.

باقر پور تصریح کرد: آفت پروانه برگخوار بلوط از جمله آفت هایی می باشد که در عرصه های جنگلی فعال بوده و هر چند سال یکبار درختان جنگلی خسارت‌های شدیدی وارد می‌کند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیمانکار طرح مبارزه با آفت پروانه برگخوار سفید در مناطق گرمسیری مشخص مبارزه با نسل اول این آفت را انجام داده اند.

وی ابراز کرد: به دلیل نبود اعتبارات در سال های گذشته در زمان مبارزه با این افت با مشکل مواجه بودیم که خوشبختانه امسال برای مبارزه به موقع در ان زمینه مشکل خاصی وجود نداشت.

باقر پور تصریح کرد: این اداره کg آ مادگی لازم برای مبارزه با آفت را دارد که در صورت نیاز متناسب با شرایط سنی آفت عملیات محلول پاشی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول بی.تی در هفته جاری در باشت انجام می شود.

باقر پور بیان کرد: عملیات پایش، پیش آگاهی ، کنترل با آفات درختان در جنگل های این استان در ۱۰۰ درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
تاثیری سمپاشی شما نداشته در زمستان امسال خیلی از انها ازبین رفتند در منطقه باشت درحال خاصر هر درخت بین ۳۰تا ۵۰درصد دچار این آفت هستند اتفاقا درهمان منطقه ای که استاندار وکروه همراه سمپاشی کردند اولین نقطه شروع بوده بطوربکه کاملا خشک ودوباره برکها سبز شدند.ولی درجاهایی که هندوانه کاشته بودند یه نوع سم استفاده کردند که درختان آنجا خیلی سبز وهیچ آفتی تا حالا نداشتند.این کار کشاورزان باید الکوی استانداری ومتابع طبیعی باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
جایی که هدوانه کاشته بودند درختان انجا هیچ آفتی ندارند از اتها عبرت ودرس بگیرید نیاز هم به فیلم برداری وتبلیغات نیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین