تاریخ انتشار:۲۳:۵۵ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار راس دام سنگین تا ابتدای بهمن، بر علیه بیماری «لمپی اسکین» ایمن سازی شوند
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کرم چهارلنگ افزود: بیماری لمپی اسکین، نوعی بیماری نوپدید ویروسی بسیار عفونی در گاو‌ها است که بخش عمده آن بوسیله حشرات گزنده منتقل می‌شود.
وی گفت: در صورت مبتلا شدن دام‌های سنگین به این بیماری، ضرر‌های اقتصادی نظیر هزینه درمان بالا، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست را در پی خواهد داشت.
چهارلنگ مهمترین راه پیشگیری از این بیماری را مایه کوبی دام‌های حساس با استفاده از واکسن‌های اختصاصی عنوان کرد و ادامه داد: در همین زمینه طرح مایه کوبی رایگان علیه بیماری لمپی اسکین به همت بخش دولتی دامپزشکی در جمعیت دام سنگین روستایی عملیاتی و آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه کار واکسیناسیون تب برفکی در مناطق پرخطر و کانون‌های آلوده بیماری در مناطق اطراف حفاظت شده حیات وحش هم به صورت کامل به پایان رسیده است، یادآور شد: از ابتدای بهمن به مدت ۴۵ روزکاری، نوبت زمستانه آن در استان آغاز می‌شود.
چهارلنگ درصد واکسیناسیون آبله را ۸۳ درصد و طاعون نشخوارکنندگان کوچک را ۸۶ درصد عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال، این میزان واکسیناسیون به صد درصد می‌رسد. 
وی از همه دامداران و روستاییان درخواست کرد با گروه‌های مایه کوبی همکاری داشته تا زمینه شیوع و بروز بیماری‌های دامی در بین دام‌های خود را به حداقل برسانند.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین