تاریخ انتشار:۱۴:۰۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۱
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
عصر دنا: مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت ۴۸۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در منطقه خامی و خِنگ بنار شهرستان گچساران آغاز شده بود که به دلیل نبود امکانات آب و برق برای ادامه ساخت با مشکل مواجه و تعطیل شدند و ادامه آن مشروط به حل این مشکل است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد راستا روز چهار شنبه افزود: پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن سایت خامی و خنگ بنار گچساران خاکبرداری و عملیات بتن ریزی در قالب چهار فاز در این مناطق انجام داده بودند.

وی بیان کرد: به دلیل نبود آب و برق در این طرح ها پیمانکاران اقدام به خرید بتن و میلگرد آماده کرده بودند.

راستا اظهار کرد: یکهزارو و ۷۳۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران در حال ساخت است که از این تعداد ۴۸۰ واحد در مناطق خامی و خِنگ بنار بوده است.

وی عنوان کرد: این میزان مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست انجام است.

راستا تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح های نهضت ملی مسکن جزو اولویت های مهم دولت در استان است انتظار می رود دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بصورت پیمانکاری، خودمالکی و .. در استان دست اجراست.

وی تصریح کرد: همچنین برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر همکاری نکردن برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از آب و و برق در شهرستان ها در شهر یاسوج با مشکل زمین مواجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: این کم کاری دستگاه های آب و برق موجب شده تا برخی از سایت های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها تعطیل شود.

 

راستا گفت: از مسئولان اجرایی انتظار می رود تا طبق قانون دستگاه های خدمات رسان آب و برق را مکلف کنند همکاری لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام دهند.

وی ابراز داشت: سالانه ۱۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد است و هم اینک استان از آمار قابل قبولی در راستای اجرای این طرح برخوردار است.

دولت سیزدهم با رویکرد حمایت از محرومان پا به عرصه نهاد و در راستای همین سیاست اجرای طرح "نهضت ملی مسکن" به عنوان یکی از طرح‌های کلان برای خانه دار شدن اقشار مختلف مردم در دستور کار قرار گرفت و مستاجران را در همه کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد امیدوار به خانه‌دار شدن کرده است.

براساس برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال باید احداث شود.

از این تعداد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار مسکن است و باید سالانه ۱۰ هزار مسکن در استان ساخته شود.

سرجمع در استان باید ۵۲ هزار واحد مسکن ساخته شود که شامل طرح نهضت ملی مسکن، مصوبه سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و بنیاد مستضعفان است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار