کد خبر: ۱۸۷۸۹
تاریخ انتشار:۰۹:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان "مسکن را برای خانه‌دار شدن مردم ارزان‌ می‌کنیم"گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را در بخش مسکن بیش‌تر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،رستم قاسمی با یادآوری این‌که فاصله  عرضه و تقاضای مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات لازم در بخش مسکن در حوزه مسکن در دولت گذشته است و باعث افزایش قیمت شد،‌اظهار کرد: برای اجرای اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد که یکی از این کارها طراحی سامانه ثبت نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت ها بود.
وی با بیان این‌که این اقدام به سرعت انجام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد،‌ یادآور شد: در 6 ماه ابتدایی دولت زمین 1.5 میلیون  واحد مسکونی بارگذاری و طراحی سایت ها انجام شد.
وزیر راه  و شهرسازی با اعلام این‌که واحدهای نهضت ملی مسکن به مرحله فونداسیون رسیده است، اضافه کرد: تاکنون فقط 4 درصد از اراضی دستگاه‌های دولتی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

قاسمی با تاکید بر این‌که "مسکن" یکساله ساخته نمی شود و زمان بر است، گفت: امیدواریم طی 2 سال بتوانیم عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون واحد را انجام دهیم. اجرای این پروژه ها در ریل خوبی قرار گرفته است و و وزارت راه شهرسازی تا پایان شهریور ماه اراضی دو میلیون واحد را تامین می کند و ساخت شروع می شود.
وی با بیان "امیدوارم تعهد ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال محقق شود، تصریح کرد: از دستگاه‌های دولتی در رابطه با تخصیص زمین راضی نیستیم. این دستگاه‌ها زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه نداده‌اند.

وی یادآور شد: در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اعلام شد که دستگاه‌های دولتی باید ظرف یک ماه اراضی خود را تحویل وزارت راه دهند و در صورت عدم انجام این کار، سند -زمین‌ها- به نام وزارت راه وشهرسازی ثبت می شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دغدغه رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن یک فرمان است که باید آنرا اجرا کنیم،‌ اظهار کرد: به دنبال اجرای تعهدات خود هستیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را زیاد کرد. باید فاصله عرضه و تقاضا مسکن کاهش یابد تا  مردم بتوانند خانه های ارزان تری بخرند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.