تاریخ انتشار:۱۸:۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه از احیای موقوفه ۱۰ هکتاری در جهت نیات واقفین در بافت تاریخی دهدشت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،عبدالمحمد نمازی، از احیای موقوفه ۱۰ هکتاری در جهت نیات واقفین در بافت تاریخی دهدشت خبر داد و اظهار کرد: بقاع متبرکه در بافت تاریخی دهدشت که ثبت جهانی شده‌اند، باید با اعتبارات تخصیص یافته به این بافت از مهجوریت و مظلومیت خارج شود. این بقاع متبرکه به دلیل عدم رسیدگی تبدیل به مکانی مخوف شده است که شایسته این وضعیت نیستند.

وی بیان کرد: این موقوفه در زمان حیات آیت‌الله بهبهانی و آیت‌الله خویی توسط واقفان دهدشتی وقف شده که اسناد آن موجود است و توسط متولی وقف، مرحوم حسینی دهدشتی در مراجع قانونی و قضایی پیگیری شد.

نمازی اضافه کرد: در سال ۱۳۶۴ رأی به نفع موقوفه و اثبات توقیف آن صادر شد، اما متأسفانه اجرا نشد که با پیگیری‌های بنده به‌زودی با همکاری مدارس و ادارات، منازلی که در این موقوفه قرار دارند، ضمن احترام به ساکنان، عرصه موقوفه به عنوان ملک موقوفه‌ای استیجاری به اداره اوقاف مورد منفعت بقعه امامزاده قرار خواهد گرفت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.