تاریخ انتشار:۰۹:۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
نماینده مردم کهگیلویه:
عصر دنا: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های آبی و برقی در دست اجرای شهرستانهای چهار گانه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از اولویت های وزارت نیرو است و با حمایت وزیر مشکلات این طرح ها تعیین تکلیف خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،

حجت الاسلام سید محمد موحد در گفت وگو با عصر دنابا اشاره به دیدار با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در راستای تعیین تکلیف پروژه های حوزه برق آبی در کهگیلویه اظهارداشت: در این دیدار روند مشکلات و خواسته‌های بحق مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ مطرح و محرابیان دستورات لازم در این خصوص را به مسئولان مربوطه صادر کرد. 

وی بیان کرد: در این دیدار طی نامه ای با توجه به وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستان‌های حوزه انتخابیه و خسارت‌های زیاد به زیرساخت‌های مناطق شهری و روستائی، باغات،صنایع کشاورزی و دامداری حمایت ویژه وزیر به این حوزه ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی  با اشاره به نوسان برق حوزه انتخابیه افزود: وزیر نیرو در این دیدار بر همکاری بیشتر مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان در تکمیل ۲ پروژه،تکمیل پروژه خط و پست دژکوه(فوق توزیع) و خط دومداره ایستگاه برق دهدشت_قلعه‌رئیسی  تاکید کرد.

موحد تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام دارای کد اعتباری بوده که با الحاق دو شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک به این پروژه، گستره جغرافیایی آن افزایش یافته و اعتبارات ناکافی سبب کندی روند اجرا خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی طرح آبرسانی به بیش از پنج هزارو هکتار از اراضی حومه غربی بعد از گذشت ۱۵ سال را ناامید کننده دانست و افزود: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه کشاورزی شهرستان خواهد داشت.

موحد اضافه کرد: در این راستا وزیر نیرو خطاب به محمد جوانبخت مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران دستورات لازم برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها را صادر کرد. 

نماینده مردم کهگیلویه در ادامه دیدار خود با وزیر نیرو به مطالعات انجام شده در خصوص شرکت برق حرارتی و بررسی مشکلات و محدودیت‌های شبکه برق در محدوده شهرستان‌های کهگیلویه و لنده اشاره کرد و افزود: شرکت برق حرارتی پیشنهاد احداث یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی در محدوده شهرستان لنده را داده است.

موحد افزود: با توجه به اینکه شرکت برق حرارتی نسبت به انتخاب مشاور، انجام مطالعات شبکه و تعیین زمین مورد نیاز اقدام کرده وزیر نیرو با اقدام مناسب در خصوص حمایت از حضور سرمایه گذار در این طرح موافقت کرد.

وی اظهارکرد: وزیر نیرو در این دیدار با توجه نوسانات و افت مکرر و مستمر فشار برق در حوزه انتخابیه‌ در نامه ای خطاب به همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خواستار بررسی و اقدام فوری و لازم در این راستا شد.

موحد افزود: در خصوص نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت با توجه به تضمین ارز آوری این طرح وزیر نیرو نسبت به همکاری صندوق توسعه ملی جهت پرداخت تسهیلات قول مساعد داد.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در بدنه وزارت نیرو خواستار تسریع در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر پرسنل شرکت توزیع نیروی برق بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سوی وزیر نیرو نیز شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار