تاریخ انتشار:۱۵:۴۴ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهارهزار و ۴۸۴ فعال اقتصادی استان در سامانه تجارت نام نویسی کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

امیر تیمور موسویان گفت: محصولات کشاورزی،برخی از  مصالح  ساختمانی  و شماری از معادن از جمله فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد هستند که در سامانه جامع تجارت نام نویسی کرده اند.

او با اشاره به اینکه تنظیم بازار، کنترل قاچاق و کنترل کالای تقلبی از کارکردهای این سامانه است،می گوید: سه هزار و ۴۵۰ تن از ثبت نام کنندگان سامانه جامع تجارت کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی هستند و مابقی در سایر حوزه های اقتصادی فعالیت دارند .

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، ثبت نام و ثبت اطلاعات همه اعضای زنجیره تامین اقلام اساسی در سامانه جامع تجارت الزامی است.

موسویان گفت: عدم ثبت اطلاعات اقلام مشمول در سامانه جامع تجارت، به منزله عرضه خارج از شبکه محسوب می شود.

او می گوید: این سامانه توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن و تجارت راه اندازی شده است تا با قاچاق به صورت هوشمندانه مقابله و مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف، رهگیری شود.

موسویان گفت: در بستر سامانه جامع تجارت کارت‌های بازرگانی جعلی حذف، دخالت انسانی کاهش خواهد یافت و این سامانه نوید بخش اقتصادی پویا خواهد بود.

به گفته کارشناسان ، سامانه جامع تجارت ایران علاوه بر حذف دخالت افراد و سلایق اشخاص انجام فرآیندهای کاری صادرکنندگان و واردکنندگان را تسهیل و هزینه ها برای تجار را به حداقل می رساند.

از پنجم مرداد سال ۱۳۹۵ به‌طور رسمی برنامه ریزی برای راه اندازی  سامانه جامع تجارت ایران آغاز شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.