تاریخ انتشار:۱۶:۱۳ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس پلیس آگاهی ضمن هشدار به افزایش سرقت خودرو در این استان گفت: ۲۳ درصد از پرونده‌های سرقت، مربوط به سرقت از خودرو‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس پلیس آگاهی این استان با بیان اینکه دستبرد از خودروها بیشترین میزان سرقت‌های استان را شامل می شود گفت: در یکسال گذشته بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ فقره سرقت از خودروه‌ها در استان رخ داد که این میزان ۲۳ درصد کل سرقت‌های استان را شامل می شود.
بالش زر افزود:سرقت‌های رخ داده در استان در یکسال گذشته با ۵ درصد افزایش به رقم ۱۱ هزار مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه سرقت کابل های برق هم با ۵۴ درصد افزایش بعد از سرقت از خود رو بیشترین میزان این جرایم را شامل می شود گفت: در یکسال گذشته بیش از هزار و ۷۵۴ فقره دستبرد از شبکه برق رسانی ثبت شده است که این میزان دستبرد بیش از ۷ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان زیان رسانده است.
نوروزی رئیس پلیس پیشگیری استان هم گفت: در یکسال گذشته نیز ۳۶۰ فقره سرقت در اماکن دولتی رخ داده که ۱۹ درصد بیشتر از پارسال است.
نوروزی افزود: ۷۶ هزار و ۱۷۶مورد سرقت از تجهیزات مخابراتی ، ۲۹ فقره سرقت از شبکه آبرسانی و سرقت از مدارست از دیگر سرقت های است که در استان به وقوع پیوست .

وی گفت: ضعف سیستم‌های مراقبتی و تدابیر امنیتی در ادارات منجر به افزایش سرقت در اماکن دولتی شده است،  به طوری که در یک فقره سرقت ۲ کارمند متخلف به دلیل نبود دوربین‌های مدار بسته، اموال اداری به ارزش ۲ میلیارد تومان را به سرقت بردند.
فرمانده نیروی انتظامی هم با اعلام اینکه کشف عوامل سرقت ۸ درصد افزایش داشته است گفت: نبود سامانه پایش تصویری یا دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر، اماکن دولتی و خصوصی، نبود پاکینگ خودرویی، پراکندگی صنوف حساس مثل طلافروشی‌ها و ضعف روشنایی معابر از عوامل وقوع سرقت در استان است.

سردار مصطفایی گفت: متاسفانه مجازات سارقان متناسب با ارتکاب جرم نیست و بازدارندگی لازم را ندارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه سرقت از شبکه برق خسارت ۸ میلیارد تومانی به این شرکت وارد کرده گفت: مراقبت از ۹ هزار کیلومتر شبکه برق در استان کار بسیار دشواری ست، اما با این حال برای پیشگیری از دستبرد طرح تعویض سیم‌های مسی به کابلی به طول ۴۰۰ کیلومتر اجرا شده و در سال آینده این مقدار به هزار و ۸۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
معتمدی به نقش مراکز خرید سیم‌های برق در افزایش سرقت از شبکه برق اشاره کرد و بر نظارت و بازرسی از اوراق فروشی‌ها و ضایعاتی‌ها تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در پایان بر سرعت عمل و هوشیاری بیش از پیش نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع سرقت تاکید کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست برای برقراری امنیت با پلیس همکاری کنند.
سید علی احمد زاده از پلیس خواست از هرنوع اسباب کشی و جابجایی وسایل در ایام نوروز جلوگیری و از ظرفیت مردمی برای برقراری امنیت استفاده کند. 
راه اندازی پویش مردمی، تاسیس پلیس محله، استفاده از ظرفیت بسیج و نیرو‌های مردمی، افزایش تجهیزات امنیتی و مراقبتی در ساختمان‌های دولتی، ساماندهی و تجمیع طلا فروشی‌ها و نظارت مستمر برفعالیت اوراق فروشی‌ها و ضایعاتی‌ها از راهکار‌های مطرح شده در شورای پیشگیری از سرقت در استان بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین