تاریخ انتشار:۲۱:۰۳ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: مشکلات منطقه دیشموک به صورت میدانی بررسی و سند توسعه ۷۵ روستای آن تدوین و طراحی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به سفر کاری تیم اقتصادی استانداری و ماموریت استاندار به این تیم در بازدید از منطقه دیشموک گفت: قرار هست در این سفرکاری مشکلات منطقه دیشموک به صورت میدانی بررسی و سند توسعه ۷۵ روستای آن تدوین و طراحی شود.
آقای عسکری با بیان اینکه به جد مشکلات مردم منطقه دیشموک پیگیری می شود افزود: در این سفر دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید استان، جهادکشاورزی و بسیج سازندگی و برخی از دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

عسکری با اشاره به هدف این سفر ادامه داد: در این سفر مشکلات و پتانسیل‌های توسعه بخش دیشموک با هدف ارتقا درآمد در ۷۵ روستای بخش دیشموک انجام شد.
معاون اقتصادی استانداری با اشاره به محور‌های این سفر گفت: این سفر در سه محور معیشت، اقتصادی و اجتماعی با هدف شناسایی قابلیت‌های منطقه دیشموک انجام تا در جلسات تشکیل شده در فرمانداری و استانداری برنامه ریزی برای توسعه آن داشته باشیم.
وی افزود: پس از برنامه ریزی ها، مسائلی از قبیل بودجه بندی متناسب ومتناظر با فعالیت‌ها و امور اقتصادی که تامین خواهیم کرد بودجه تعریف می‌شود.

عسکری با اشاره به محل تامین این بودجه‌ها برای توسعه بخش دیشموک ادامه داد: این بودجه از محل اعتبارات سالیانه و بخشی دیگر از محل اعتبارات و تسهیلات اختصاص یافته است.
معاون اقتصادی استانداری با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه زیرساختی اعم از پل، راه، گاز، آب گفت: معاون عمرانی استانداری با تیم عمرانی و دستگاه‌های مربوطه طی سفری این مسائل را در کنار مسائل اقتصادی بررسی می‌کنند.

وی افزود:همه مشکلات و ظرفیت‌های بخش دیشموک در دو حوزه اقتصادی و عمرانی بررسی و کارشناسی می‌شوند.
عسکری با اشاره به پرآب بودن منطقه دیشموک و وجود رودخانه خروشان سمه، ادامه داد: یکی از خواسته‌های مردم بخش دیشموک در این سفر مسئله طرح پمپاژ هزار هکتاری رودسمه به اراضی دلی اسفندان بوده که که این رودخانه از دبی خوبی برخوردار بوده و اراضی در مقیاس بسیار گسترده نیز وجود دارند.
وی اضافه کرد: وجود این رودخانه و زمین‌های حاصلخیز سبب رشد و تقویت معیشت اقتصاد کشاورزی مردم می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری افزود: رونق باغات و کشت گیاهان دارویی پتانسیل‌های خوبی برای بخش دیشموک بوده که طی یک تا دو ماه آینده سند چشم انداز و توسعه بخش دیشموک تدوین می‌شود.
عسکری ادامه داد: طرح پمپاژ رودخانه سمه طی سالهای گذشته مورد تاکید و تایید قرار گرفته و روند اداری آن طی شده است.
معاون اقتصادی استانداری با اشاره به اهمیت طرح هزار هکتاری دلی اسفندان گفت: در حوزه اجرایی قرار است یکصد و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح پمپاژ رودخانه سمه اختصاص داده شود.

وی افزود:در صورت تامین مالی این طرح شاهد به ثمر نشستن استفاده بهینه از هزار هکتار از زمین‌های منطقه دیشموک که با اجرای این طرح شاهد رونق اشتغال، افزایش درآمد و کاهش بیکاری در این منطقه خواهیم بود.
عسکری با اشاره به سفر استاندار و دیدار با رئیس جمهور و معاون اول او ادامه داد: طی سفر استاندار به تهران مبالغی به استان ابلاغ شده که یکی از مواردی که به صورت خاص مورد توجه بوده اختصاص مبلغ یکصد و ۵۰ میلیارد تومان به طرح پمپاژ رودخانه سمه به اراضی کشاورزی است.
وی با اشاره به تدوین یک بسته کلی برای شناسایی نیاز‌ها و ظرفیت‌های منطقه دیشموک گفت: قرار هست در این سند جامع مشکلات و توامندی‌های بخش دیشموک برآورد که در چارچوب یک بودجه به عنوان یک برنامه عملیاتی شوند.

نریمانی رئیس جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به پمپاژ رودخانه سمه گفت: هزار هکتار از اراضی دیم منطقه دیشموک زیر آب می‌رود.
وی افزود: این طرح سبب اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه شده که تاکنون طرح مطالعاتی آن انجام و مقداری لوله برای آن خریداری شده است.
نریمانی ادامه داد: قریب به یکصد و ۵۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار نیاز بوده تا بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
سرهنگ صالحی فرمانده قرارگاه جهاد سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان گفت: طی رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه فتح استان در بخش دیشموک پای پای دولت خدمتگزار در حال خدمات رسانی به مردم هستیم.
وی افزود: در بخش دیشموک یک نفر را به عنوان مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح منصوب می کنیم تا موضوعات مردم را دنبال کند و هم اکنون آبرسانی به چهار روستای بخش دیشموک با هم افزایی بنیادعلوی در حال اجرا است.
صالحی ادامه داد: همچنین اجرای طرح بازگشایی جاده بین مزارع، جاده عشایری و اهدای بسته‌های معیشتی و زوج‌های جوان از طرف مقام معظم رهبری و اشتغالزایی از مباحث انجام شده در اولویت هستند.

حمیدرضا واعظی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به شناسایی تمامی ظرفیت‌های بخشی و فرابخشی در استان گفت: این سفر متناسب با این ماموریت و تاکید استاندار محترم برای شناسایی ظرفیت‌های بخش دیشموک در قالب جهت دهی اعتبارات تسهیلات تکلیفی، مشاغل خانگی، تبصره ۱۸ و ۱۶، اشتغال روستایی و عشایری برنامه ریزی می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به تعاونی‌های کشاورزی در این بخش گفت: با تشکیل شرکت‌های پشتیبان تشکیل تعاونی‌های عام را در این منطقه برنامه ریزی کردیم تا مسیری را برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های خوداشتغالی پاسخگوی نیاز مردم با توجه به ظرفیت‌های این منطقه باشد.
وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد تا با اعزام تیم کارشناسی این مسیر را تسهیل تا در دبیرخانه اشتغال استان بخش مهمی از تسهیلات را به برنامه‌های این منطقه گسیل دهیم.
امام جمعه دیشموک با اشاره به سفر پر خیر و برکت استاندار به بخش دیشموک و به تبع آن سفر معاونت اقتصادی استانداری گفت: خوشبختانه معاونت اقتصادی استانداری به همراه برخی از مدیران کل مشکلات و ظرفیت‌های بخش دیشموک را از نزدیک بررسی کردند.
حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: عمده مشکلات بخش دیشموک نبود راه‌های دسترسی مناسب، نبود پل بر روی رودخانه‌های خروشان و فعال نبودن طرح هزار هکتاری پمپاژ رودسمه به اراضی کشاورزی دلی اسفندان است.
حجت الاسلام راوند ادامه داد: از استاندار خواستار نظارت بر حسن اجرای طرح‌های بخش دیشموک بوده تا با دستور مستقیم و نظارت ایشان این منطقه از بن بست خارج شود.
امام جمعه دیشموک با اشاره به تلاقی دو رودخانه لیراب و گندمکار در منطقه بالیاب و ضرورت ایجاد سد گفت: با اجرایی شدن سد بالیاب زمین‌های حاصلخیز این منطقه رونق و منطقه دیشموک ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری در جنوب کشور را دارد.

صفا حبیبی فر بخشدار دیشموک با اشاره به سفر استاندار در بسیتم ماه جاری به روستای رودسمه گفت: طی دستور ایشان به معاونت عمرانی و اقتصادی استانداری امروز تیم اقتصادی استانداری در دیشموک حضور یافتند که یکی از خواسته‌های مردم این منطقه پمپاژ آب از رودخانه سمه جهت رونق اقتصادی و کشاورزی بوده است.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی معدن نیترات لیراب ادامه داد: در تیرماه معاون اقتصادی و فرماندار وقت از این طرح بازدید کردند که قرار شد سرمایه گذار فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.