تاریخ انتشار:۲۱:۳۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد گفت: پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۹۰ درصد افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

قباد مبشری در جلسه شورای زکات گفت: امسال ۲۶ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده است این در حالی است که این مقدار در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

او با بیان اینکه پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۹۰ درصد افزایش داشته است، می گوید: ۶۱ درصد زکات جمع آوری شده در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و ۳۰ درصد هم در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

مبشری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت زکان جزء استان‌های برتر کشور است، گفت: از مجموع ۵۰۷ روستای مشمول زکات در استان امسال  ۲۷۱ روستا زکات پرداخت کردند.

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه ترویج فرهنگ زکات را از طریق تریبون‌های نماز جمعه و رسانه ملی گام مهم برای آگاهی سازی مردم در این زمینه دانست و گفت: پرداخت زکات موجب کاهش طبقات اجتماعی، برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی در جامعه می‌شود.

در پایان از دستگاه‌ها و ائمه جمعه فعال در زمینه زکات تجلیل شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.