تاریخ انتشار:۱۳:۴۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد گفت: برای تکمیل طرح آبرسانی سد کوثر به لیکک با رشد فیزیکی ۴۷درصد بیش از چهار هزار میلیارد ریال نیاز است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رسول فرهادی با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای خط مسیر آن از سال ۹۰ در استان آغاز شد، گفت: اعتبار اولیه طرح آبرسانی سد کوثر به لیکک در قرار داد سال ۹۶ بیش از هزارو ۷۶۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به تورم و تعدیل اینک بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح آبی نیاز است.

به گفته او با انتخاب پیمانکار، بخشی از معارضات اجتماعی مسیر این طرح به طول چهار کیلومتر تاکنون رفع شده است.

درادامه ی گفته ی فرهادی: طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک با پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در دست اجراست و این طرح سالانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای شرب و صنعت تامین می کند.

او همچنان ادامه داد: طرح آبرسانی به لیکک یکی از طرح های مهم و زمان بر شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد است که در سفر رئیس جمهور مهرماه امسال به استان بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید شد.

به گفته فرهادی در سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد سه هزارو و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح آبرسانی شهر لیکک از سد کوثر اختصاص داده شد.

او می گوید: تاکنون عملیات لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۲۱ کیلومتر از این طرح اجرا شده و تا پایان امسال ۶ کیلومتر دیگر از طول مسیر این طرح لوله گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، عملیات لوله گذاری و خط انتقال سه کیلومتر از طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام نیز تاکنون انجام شده است.

فرهادی بیان کرد: ساخت مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی (شماره پنج) یکی از سازه های مهم طرح آبرسانی به چهار شهر لیکک می باشد که به زودی به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان می گوید: در صورتی که این سازه مهم تا پایان سال تکمیل شود بخشی عمده ای از طرح به اتمام خواهد رسید.

او اظهارکرد: با تکمیل این مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی، هزارو ۳۰۰ تن ورق مورد نیاز لوله های این طرح آبی با رایزنی هایی انجام شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تامین خواهد شد.

فرهادی می گوید: هم اکنون برای روند اجرایی این طرح بخشی از معارضات دولتی در مجموعه میراث فرهنگی و شرکت نفت در استان خوزستان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: بخشی از معارضات اجتماعی کشاورزان برای اجرای این طرح در حوزه لیکک برطرف شده و تاکنون این شرکت توانسته چهار کیلومتر از طرح آبرسانی به لیکک را آماده و لوله گذاری کند.

او بیان کرد: به زودی هشت کیلومتر از مسیر اجرای طرح آبرسانی به لیکک را تحویل خواهیم داد که در روند پیشرفت فیزیکی این طرح تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و از محل هدفمندی یارانه ها طی ۲ مرحله ۴۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی به این طرح اختصاص داده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، این میزان اعتبار علاوه بر ۶۶۰ میلیارد ریال که مصوب بوده و بخشی از آن تخصیص داده شده بود به این طرح اختصاص داده شد.

فرهادی می گوید: امید است با تزریق به موقع این میزان اعتبارات شرکت آب منطقه ای نسبت به تعهدات خود اقدام و این طرح آبی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

با بهره‌برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند می شوند.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین