تاریخ انتشار:۱۱:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: معابر ۳۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان تاکنون با هدف زیبا سازی روستاها، زیر سازی و آسفالت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

غلامرضا امیدوار روزدوشنبه افزود: ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که معابر ۲۷۰ روستای آن تاکنون آسفالت شده است.

وی بیان کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین قیر رایگان آسفالت معابر روستایی استان اختصاص یافته است.

امیدوار اظهار داشت: با این میزان قیر رایگان معابر ۱۰۰ تا ۱۵۰ روستا در مناطق مختلف استان آسفالت شد.

وی ابراز کرد: تاکنون آسفالت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزارمتر مربع از معابر روستاهای این استان با قیر رایگان انجام شده است.

امیدوار گفت: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی در ۵۲ درصد از آنها اجرا شده است.

امیدوار افزود: این تعداد طرح هادی برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر سنگفرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

وی بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

امیدوار اظهار داشت: طرح‌ هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح هادی روستاهای گچساران اختصاص یافت که از این میزان ۸۷ میلیارد ریال جذب شده است.

امیدوار افزود: هم اکنون بیش از ۴۰ طرح عمرانی در روستاهای گچساران در دست اجراست.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۳۱۴ هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تأثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین