تاریخ انتشار:۱۳:۴۴ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفرهای ایمن و مسئولانه در ایام نوروز ۱۴۰۱ اولویت ستاد خدمات سفر استان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید طالبی پور گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های گردشگری، جاذبه های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی بسیار غنی است و ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

او می گوید: همچنین کریدور شمال به جنوب محسوب می شود و از لحاظ تنوع آب و هوایی چهار فصل است.

طالبی پور کهگیلویه و بویراحمد را سرزمین زیبایی های ناشناخته دانست و گفت: وجود این همه ظرفیت در یک استان آن را متمایز کرده و به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، بیش از ۲ سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان می گذرد و حوزه گردشگری در این مدت به دلیل شرایط کرونایی دچار رکود، تعطیلی، خسارت و تا حدودی دچار ورشکستگی شده است.

طالبی پور می گوید: در صورتی که محدودیت‌های کرونایی اجازه دهد و ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم قطعی برای پذیرش گردشگر در استان های مختلف دهند، این استان آماده پذیرایی از گردشگران و هموطنان برای سفر نوروزی خواهد بود.

او گفت: بدون تردید امسال شاهد خیل عظیم جمعیت گردشگران و مسافران در نوروز خواهیم بود.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رضایتمندی گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ همچنین از مهم ترین اولویت های برنامه ریزی های ستاد خدمات سفر استان به شمار می روند تا سلامت مردم به خطر نیفتد و از سفرشان لذت ببرند.

طالبی پور می گوید: تمامی دستگاه های عقد ستاد خدمات سفر باید پای کار بیایند تا زمینه برای سفری ایمن و مسئولانه برای گردشگران فراهم شود.

او گفت: همچنین با هماهنگی ستاد استانی کرونا جشنواره‌های آداب و رسوم مردم استان ویژه نوروز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری در استان وجود دارد و چندین زیرساخت دیگر در دست اقدام بوده و پروژه های خوبی آغاز شده است.

او می گوید: طرح جامع گردشگری استان به زودی تدوین می شود و نقشه راه استان بر اساس آمایش سرزمینی خواهد بود.

طالبی پور گفت: همچنین طرح‌های گردشگری در شهرستان های مختلف استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ فعال می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان می گوید: بخش زیادی از هنرمندان صنایع دستی و افرادی که علاقه مند به توسعه مشاغل خانگی هستند نیز برای استفاده ار این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

او گفت: در مجموع ۱۱۲ طرح به بانک های عمل استان معرفی شده اند که ۲۲ مورد از آن ها گردشگری هستند و این طرح ها منهای آن طرح هایی هستند که در ابتدای سال تاکنون به آن ها تسهیلات پرداخت شده است که یک فرصت استثنایی از سوی دولت به مردم است.

طالبی پور می گوید: بسیاری از روستانشینان برای جستجوی شغل به شهرها مهاجرت می کنند که با توسعه ظرفیت های روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، بوم گردی ها و غیره تا حد زیادی از میزان مهاجرت آن ها کاسته خواهد شد.

او گفت: به عنوان نمونه توسعه بوم گردی سیاست دولت است و پس از صدور مجوز متقاضیان به بانک معرفی می شوند که در این باره روستای گردشگری کریک طرفیت بسیار بالایی دارد. 

طالبی پور با اشاره به طرح های مهمی همچون موزه یاسوج و موج های خروشان، می گوید: موزه یاسوج ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار مورد نیاز آن تامین و به زودی افتتاح خواهد شد.

او گفت: موج های خروشان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود ۱۳ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به آن اختصاص یافته است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین