تاریخ انتشار:۲۱:۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: بخشی از خطبه های نماز جمعه شهرهای دهدشت، دوگنبدان،لنده و لیکک به این شرح است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
امام جمعه دهدشت با اشاره به ادامه مذاکرات وین گفت: ایران در موضع دفاع است و تا زمانی که همه منافع و حقوق جمهوری اسلامی ایران تأمین نشود توافقی در وین امضا نخواهد شد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به سختگیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مردم به ویژه جوانان افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی روند پرداخت تسهیلات متأسفانه ضعیف است.
وی ادامه داد: گاهی برای یک فقره تسهیلات پنج میلیون تومانی متقاضی مجبور می‌شود چندین بار مراجعه کند استعلام بگیرد تا ضامن تأیید شود.
وحدانی فر با بیان اینکه بخشنامه و دستور پرداخت تسهیلات از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده اضافه کرد: با این وجود وقتی متقاضی به بانک مراجعه می‌کند برخورد رئیس شعبه نشان می‌دهد خبری از بخشنامه و دستور ابلاغی نیست.
خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به اینکه برای افرادی که تسهیلات کلان گرفته اند و در بازپرداخت بدحساب هستند باید سخت‌گیری شود، اما کسی که برای رفع نیاز متقاضی وام پنج تا ۱۰ میلیونی هستند چرا باید این همه سخت‌گیری شود.
نماز جمعه دوگنبدان
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به آغاز هفته احسان ونیکوکاری گفت: ضروری است که در این ایام افراد توانمند به لحاظ مالی دست فقرا و نیازمندان را بگیرند.
حجت الاسلام حجازی افزود: باید تلاش کنیم که فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ کمک به هم‌نوعان در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی ادامه داد: طبیعت و درختان متعلق به همه است و همه ما وظیفه داریم که از آن‌ها مراقبت کرده و با کاشت یک نهال به احیا جنگل و طبیعت کمک کنیم.
وی با بیان اینکه هر ساله در ایام تابستان شاهد آتش سوزی و از بین رفتن جنگل‌ها هستیم اضافه کرد: از مسئولان شهرستانی و استانی درخواست داریم از الان که هنوز فصل تابستان فرا نرسیده به فکر تجهیزات و امکانات باشند که در زمان وقوع آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و منابع طبیعی دچار مشکل نشویم.
نماز جمعه لنده
امام‌جمعه موقت شهر لنده به سوم شعبان روز پاسدار اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران در همه برهه‌ها از جمله در میادین جنگ در بحران‌های مختلف سیاسی، نظامی فرهنگی، سیل و زلزله به درستی به رسالت پاسداری خود در این نهاد مقدس را اجرا کرده است.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا به ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) روز جانباز اشاره کرد و افزود: همانطور که قمر بنی هاشم از ولایت پشتیبانی کرد جانبازان هم در ۸ سال دوران دفاع مقدس با وجود همه مشکلات دست از ولی فقیه نکشیدند و درس شجاعت و ولایت‌پذیری آنان در تاریخ ثبت خواهد شد.
امام جمعه موقت لنده با ابراز نگرانی از  وضعیت نامناسب و افسارگسیخته قیمتها در بازار ادامه داد: مردم توانایی و قدرت خرید ندارند و دولت جهادی و مردمی باید تدبیری بیندیشد. 
وی به مشکلات و بن بست بودن این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان همچنان در بن‌بست قرار دارد و این باید در اولویت مسئولان قرار گیرد و حرکت‌های مهمی انجام شد.
امام جمعه موقت لنده اضافه کرد: احداث پل تراب و جاده تشان می‌توانست به این معضل حیاتی پایان دهد و اما با کمال تاسف کار احداث این راهها به صورت حرکت لاک‌پشتی جلو می‌رود که نیازمند حرکت جهادی مسئولان و در اولویت قرار گرفتن این جاده‌ها احساس می‌شود. 
نماز جمعه لیکک
امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان بهمئی گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم اعتبارات خوبی به اُستان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و خوشبختانه در دولت جدید با توجه به آمار و ارقام موجود گشایش مالی خوبی رخ داده اما هنوز بر سر سفره مردم نیامده است. 
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود: انتظار می‌رود اعتبارات در شهرستان بهمئی به خوبی مدیریت شود و طرح‌هایی همچون سد ایلی آباد، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک، مصلی شهر لیکک و چند طرح دیگر در اولویت تکمیل و بهره برداری قرار بگیرد.
 وی با بیان اینکه، زمین‌هایی در شهرستان بهمئی بین ادارات منابع طبیعی، آبخیزداری و جهادکشاورزی شهرستان بهمئی دچار مشکل بودند، افزود: سال‌ها برای رفع این مشکل تلاش شده بود، ولی به نظر می‌رسد این موضوع متوقف شده و مردم دچار مشکل شده اند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.