تاریخ انتشار:۲۰:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: همکاری سازمان جهادی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس این استان در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: نقش ۵۱ سازمان، اداره و نهاد به عنوان مداخل گروه فرهنگی و اجتماعی دانشنامه استانی دفاع مقدس باید نگارش و تدوین شود و سازمان جهاد کشاورزی استان که یکی از این ادارات است لازم است در این زمینه همکاری بیشتری انجام دهد.

سرهنگ امیرعباس آسمند با بیان اینکه جهاد سازندگی دومین رکن دفاع مقدس بود و در این عرصه به خوبی نقش آفرینی کرد افزود: جهاد در دوران دفاع مقدس همواره پیش‌قراول بوده و الان هم باید همچان نقش خود را برای خدمت رسانی به مردم ایفا کند.

سرهنگ آسمند اضافه کرد: برای تبیین و تدوین نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و انتقال رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های جهادگران به نسل جوان، باید آثار و اسناد مربوط به آن دوران ثبت و ضبط شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را از مهم‌ترین وظایف این اداره‌کل دانست و ادامه داد: برای گردآوری و تدوین این دانشنامه که سند افتخاری برای کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود مشارکت و همکاری همه دستاگاه‌ها و ادارات و سازمان‌هایی که در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی کردند ضروری است.

آسمند خواستار تعامل بیشتر سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه شناسایی و جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس و تدوین نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس شد و گفت: تهیه بانک اطلاعات از فرماندهان دوران دفاع مقدس استان که در جهاد خدمت کردند، تشکیل شورای فرهنگی در جهاد، معرفی راویان جهاد به بنیاد حفظ آثار و آموزش آنها، برپایی نمایشگاه اسنادی و مشارکت در تولید کتاب، مستند و تولید محتوا برای فضای مجازی ضروری است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.