کد خبر: ۱۷۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۱۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: ساماندهی ورودی‌های دهدشت با وجود بازدیدهای مکرر و شعارهای مسؤولان تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

از ورودی هر شهر به پیشانی آن شهر نام برده می‌شود و در منظر مسافران و رهگذران جلب توجه می‌کند بر همین اساس لازم است از هویت و سیمای مطلوبی برخوردار باشد. 

هویت گمشده در آشفته بازار مبادی ورودی شهر دهدشت سال‌هاست سودای ساماندهی دارد اما وعده‌های هر مسؤول یکی پس از دیگری در پیچ و خم‌های جاده‌های حادثه‌خیز ورود به شهر رنگ باخت.

وضعیت ورودی های دهدشت به گونه‌ای است که در خود ترغیبی برای ورود گردشگر ندارد در حالی که نمادهای ورودی هر شهر هویت درون شهر را نمایان می سازد مبادی ورودی دهدشت از علائم و المان‌های متناسب با فرهنگ شهر محروم است.

ورودی از مسیر چرام از شلوغ‌ترین ورودی‌هاست که تاکنون تصادفات مرگبار بسیاری در آن رخ داده و خانواده‌هایی را در مرگ فرزندان به سوگ نشانده است. این ورودی مشترک دو شهرستان چرام و کهگیلویه است.

با وجود بروز تصادفات مکرر در این ورودی اما گوش مسؤولان بدهکار نیست و گویا جان مردم برای آنها ارزشی ندارد.

بارها در بازدیدهای رفع تکلیفی مسؤولان ساماندهی ورودی‌های دهدشت شعار آغاز ساماندهی و توجه ویژه و تخصیص اعتبار برای کار سر داده و تیتر رسانه‌ها شد اما در عمل هیچ اقدامی نشد.

اینکه چرا با وجود تأخیر چند ساله در اجرای یک پروژه پیمانکار با همین روال بی‌خیالی به کار خود ادامه می‌دهد سؤوالی است که برای مردم همچنان بی‌پاسخ مانده است.

مهر ماه امسال بود که دادستان وقت با فراخوان متولیان امر در ورودی‌ها برای انجام وظیفه به آنها هشدار داد.

سعادتیان رها شدن ورودی از چرام را متذکر شده و گفته بود که پیمانکاران نفع خود را در خاکبرداری می‌بینند جاده را زخمی و برای ادامه کار بهانه تراشی می‌کنند.

مدعی العموم کهگیلویه طی تماس تلفنی با پیمانکار این مسیر از او توضیحات خواست.کیانی پیمانکار جاده چرام عدم تخصیص اعتبار وعده داده شده رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از جاده را دلیل توقف کار دانست و گفت: در صورتی که چهار میلیارد تومان اوراق برنامه و بودجه تخصیص داده شود ظرف 10 روز آینده کار به اتمام خواهدرسید.

کمتر از 2 ماه بعد در بازدید دادستان جدید هم از ورودی‌ها نبود علائم،لکه گیری برخی از محورها،روشنایی محور، تکمیل ۸۰۰ متر آسفالت دهدشت طولیان و ورودی دهدشت و چرام و ۶ کیلومتر محور این جاده از مهم ترین مشکلات این محور‌ها بود.

سعید کریمی‌زاد که با همراهی رئیس پلیس راه، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون اداره کل راه و شهرسازی، رئیس اداره راه و شهرسازی، معاون عمرانی فرماندار،رئیس شورای شهر و نماینده شهرداری از روند این محورها بازدید داشت مشکلات پروژه‌ها را از زبان پیمانکاران و مدیران دستگاه‌های مربوطه شنید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در این بازدید اظهار داشت: در زمینه حفظ حقوق عامه و پس از بازدید میدانی از نقاط حادثه خیز محور مواصلاتی دستورات قضایی و تذکرات  لازم برای اصلاح رفع مشکلات جاده ها در مهلت قانونی به ادارات متولی داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با بیان اینکه در راستای صیانت از جان مردم با کسی تعارف ندارم گفت: فرصت نمی‌خواهم برای اجرای کارها زمان مشخص کنید.

وی همچنین از برگزاری جلسه ای جهت تعیین تکلیف ورودی چرام_دهدشت خبر داد و افزود: طی هفته آینده جلسه ای جهت عملیاتی کردن این پروژه برگزار خواهد شد و دستگاه‌های متولی باید به تعهدات خود عمل کنند.

این مسئول عنوان کرد: پلیس راه موظف است نقاط حادثه خیز جهت سرعت گیر و دور برگردان را کارشناسی و طرف یک هفته اجرایی کند.

مسؤولان یکی پس از دیگری در تغییر و تحولات مدیریتی می‌روند اما آنچه تاکنون تغییری به خود ندیده وضعیت بی سر و سامانی منظر ورودی‌ها است که نه پیمانکاری خلع ید می‌شود و نه هشدارها و شعارهای ضرب‌العجلی راه به جایی برده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سوق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
خداوکیلی زیرگذر رو گذر دهدشت سوق هم هسی که اصلا و نظر نیا تی اداره راهداری کهگیلویه وبویراحمد
می سوق چه که هر طرح و پژوره داره به سرانجام نمیرسه انصافا حق رو این وسط قرار بدید

چند وقت دیگه جاده اصفهان افتتاح بشه صد درصد این قسمت از جاده تصادف درش زیاده میشه چاره اندیشیده بشه

دو از ۹۸ و ۹۹ کلنگ زده شده ولی خبری از کار نیست

هیچ جا استان به اندازه شهرسوق در حقش ظلم نشده تو استان هیچ جا
جدم فاطمه زهرا ما رو دریاب

سوق سوق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.