تاریخ انتشار:۱۳:۵۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ۱۰ طرح بازآفرینی در شهرهای مختلف استان آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پژمان نیک اقبالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این طرح ها با ۳۴۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله دوگنبدان،یاسوج، سی سخت و دهدشت اجرا می شود.

وی بیان کرد: فرهنگسرای سی سخت با ۱۱۸ میلیارد ریال،آسفالت معابر شهر سی سخت با ۶۰ میلیارد ریال،محوطه سازی سایت جانبازان دهدشت با۲۳ میلیارد ریال،تجاری سازی مسکن مهر دهدشت با هفت میلیارد ریال و تجاری سازی مسکن مهر یاسوج با هفت میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: جدولگذاری معابر شهر سی سخت با ۵۶ میلیارد ریال،یک باب مدرسه در شهر سی سخت با ۳۷ میلیارد ریال،کتابخانه سی سخت با ۲۶ میلیارد ریال ،تجاری سازی مسکن مهر شهر دوگنبدان با هفت میلیارد ریال و طرح محوطه سازی سایت مسکن اقشار ویژه گچساران ۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه های مذکور است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های بازآفرینی برای تحول در سیمای شهرهای استان ابراز امیدواری کرد: بهره برداری از این پروژه ها گامی اثرگذار در رفاه شهروندان و زیباسازی سیمای این شهرها باشد.

وی اظهار داشت:بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرهاست به نحوی که منجر به ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

نیک اقبالی تاکید کرد:این طرح که در برگیرنده شبکه‌ای از اقدامات و برنامه‌های همه‌جانبه، مشارکتی، فرایند مبنا، راهبردی، اجتماع محور و برنامه‌های بازآفرینی است که در تمامی سطوح مشارکت حداکثری به ویژه مردم را به همراه دارد.

۲ هزار و ۸۲ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این استان ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۴ درصد آن در شهرها و ۴۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.