تاریخ انتشار:۱۷:۴۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کرونا استان به 700 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 700 نفر رسید
؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۶۳ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۵۵۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۳۸۳ جواب دریافت شده پی سی آر در آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٤٥ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد (٤٠ درصد موارد)، بهمئی (٥٥ درصد)، کهگیلویه (٥٥ درصد) و گچساران (٤٧ درصد) بود. همچنین از ۲۹۳ نمونه رپید تست ۱۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان‌های گچساران، بهمئی و بویراحمد هستند. افزایش درصد موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و لنده نشان دهنده این موضوع است که احتمالا طی روز‌های آینده به وضعیت قرمز تغییر رنگ خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم که رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی‌ها شرکت ننمایید، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را بنمایید، از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماری‌های ویروسی به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایید.

وی اظهار داشت: با توجه به سرایت زیاد کرونای هندی از افراد مبتلا و ناقل به افراد سالم، لذا در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید و وضعیت روزانه بیماری خود را به مراقبت بهداشت، بهورز و یا پزشک گزارش دهید.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانیکه بیماری‌های زمینه‌ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک‌های بعدی در کشور و استان نباشیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.