کد خبر: ۱۷۱۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۰:۲۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با شیوع کرونای هندی در استان‌های همجوار احتمال شیوع این نوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از احتمال شیوع بیماری کرونای هندی در استان خبر داد.

یزدانپناه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونای هندی در استان‌ های همجوار به ویژه استان‌ های بوشهر و هرمزگان هم استانی‌ ها برای پیشگیری از شیوع این نوع بیماری در استان از سفر به این استان‌ ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه سرعت انتشار و کشندگی ویروس کرونای هندی خیلی زیاد است، اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی ضروری است.

یزدانپناه از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با جان باختن یک بیمار مبتلا به کرونا، شمار قربانیان این بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۹۵ تن افزایش یافت.

یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۵۳ بیمار در بیمارستان‌ های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ تن مبتلای قطعی و ۵ تن در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.

او ادامه داد: از ۲۱۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۲۳ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه است.

یزدانپناه تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۴۹ هزار و ۵۴۰ تن اعلام کرد و گفت: از مجموع ۲۷۸ آزمایش رپید تست در استان  ۱۱ مورد درصد مثبت بوده که بیشترین موارد در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و بهمئی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به موضوع تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشتی استان اشاره کرد و گفت: در این مرحله با ارسال دعوت نامه پیامکی افرادی که مرحله اول تزریق واکسن کرونا را دریافت با مراجعه به مراکز بهداشتی دوز دوم این واکسن را دریافت می‌کنند و دیگر افراد از رفتن به مراکز بهداشتی و درخواست برای تزریق واکسن کرونا خودداری کنند.

یزدانپناه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ های انجام شده و بنا به برنامه ابلاغی وزارت بهداشت دیگر افراد با نوبت بندی واکسن کرونا را تزریق می کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
تف بر پدرت بیا تا انتخابات که کرونا نبی انتخابات تموم وابی کرونا اونه
پاسخ ها
سایه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
والا تا جایی ما اخبار ایدییم هر روز کرونا اعلام ویبی و هشدار ایدان ،جنابعالی خیلی رفته بیی من نخ انتخابات حواست و کرونا نبی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.