تاریخ انتشار:۱۲:۰۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فروش لوازم یدکی خودرو اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به نقل از روابط عمومی پلیس کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ روح الله شهبازی پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان با در دست داشتن مرجوعه قضایی و درخواست رسیدگی به شکواییه خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وی افزود: طی تحقیقات اولیه شاکی پرونده عنوان کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که خود را فروشنده لوازم یدکی خودرو معرفی کرد آشنا شدم و پس از توافقات به عمل آمده، جهت خرید مبلغ ۷۷ میلیون ریال به شماره حساب اعلامی واریز نمودم که پس از واریز وجه، فرد مورد نظر دیگر پاسخگو نبوده، لذا تقاضای رسیدگی را دارم.

 شهبازی پور با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی گسترده، مالک پیج را شناسایی و دستگیر کردند، تصریح کرد: متهم پرونده در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقتدار به جرم خود، اعتراف کرد.

 وی در ادامه هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای مراودات تجاری و خرید کالا نیست و بهتر است هرگونه پرداخت وجه پس از رویت کالا و اطمینان از سالم بودن آن صورت پذیرد و شهروندان باید توجه داشته باشند که بهترین محل برای خرید در فضای مجازی فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.