کد خبر: ۱۶۸۱۹
تاریخ انتشار:۱۱:۰۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: مردم شهرستان های گچساران و باشت که افزون بر انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهری و روستایی خود را برای شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در روز سرنوشت ساز بیست و هشتم خرداد امسال آماده می کنند معیارهای مختلفی را برای انتخاب وکیل اصلح در خانه ملت مطرح می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مقوله انتخابات همواره در گچساران و باشت از حساسیت خاصی برخوردار بوده و این بار هم در فاصله  کمتر از ۲ ماه تا روز بیست و هشتم خرداد و زمان برگزاری این همه پرسی فضا در این شهرستان ها کاملا انتخاباتی است و هواداران داوطلبان با توجه به ویروس کرونا در فضای مجازی برای افراد مورد نظر خود تبلیغ می کنند.

اگرچه هنوز هم برخی از شهروندان نامزد اصلح را براساس معیار نادرست قومی انتخاب می کنند اما بسیاری از افراد معیارهای اصولی تری برای انتخاب خود دارند.

برخی از انتخاب کنندگان صداقت و پاکی را معیار اصلی انتخاب عنوان می کنند و در برخی موارد رای دهندگان سواد مرتبط با رسالت وکیل، روابط قوی و قدرت لابی گری، کارنامه قابل قبول مدیریتی با توجه به سوابق نامزد و از همه مهمتر از جنس مردم بودن را شاخص انتخاب اصلح می دانند.

انتظار مردم از نماینده خود در خانه ملت در این روزهای سخت اقتصادی و کرونایی، پیگیری مطالبات،ایجاد اشتغال با فراهم سازی بسترها و جلب سرمایه‌گذار، تصویب مصوبات قانونی به نفع مردم و دفاع از حق قانونی آنان است.

عبور از قوم گرایی

یکی از شهروندان گچسارانی با یادآوری تجربیات شهروندان در انتخاب های چهار دهه اخیر در این حوزه انتخابیه می گوید: انتخاب براساس معیارهای قومیتی و حتی حزبی نمی تواند به گرهگشایی از مشکلات مردم منجر شود.

برنامه محوری

کیهان احمدی با اشاره به اینکه نامزدی که می خواهد بر کرسی بهارستان بنشیند باید برای همه روزهای خود برنامه داشته باشد تصریح کرد: برنامه محوری شاخص اصلی انتخابش در انتخابات امسال است.

وی تاکید کرد: البته وعده های دروغین و ناشدنی آفت انتخاب براساس برنامه اعلام شده از سوی داوطلبان است که با مطالعه سوابق،توانمندی و ظرفیت های منطقه قابل تشخیص است.

وی اضافه کرد:داوطلبان برنامه های خود را در حوزه های مختلف به ویژه مباحث مهم اشتغال، معیشت و امور زیربنایی به طور شفاف بیان کنند تا فرصت بهترین انتخاب برای انتخاب کنندگان فراهم شود.

احمدی معتقد است که ایجاد فرصت های شغلی جدید مهمترین خواسته شهروندان از منتخب مجلس شورای اسلامی است که با توجه به ظرفیت های کنونی در سایه تلاش، برنامه ریزی امکان پذیر است.

پایبندی به قانون 

یک بانوی گچسارانی از ایجاد حواشی و جدال های  طرفداران برخی داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه انتقاد کرد و گفت: انتخاب براساس پایبندی به قانون نخستین معیارش برای گزینش اصلح است.

رویا حسین زاده معتقد است انتخاب اصلح در سایه فضای آرام انتخاباتی امکان پذیر است که داوطلبان و هواداران آنان ارکان تحقق این امر مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیم خود برای انتخاب اصلح را نگرفته گقت که داشتن تخصص و تجربه کافی از ویژگی های نامزد مورد نظرش برای انتخاب اصلح است.

او تاکید کرد: رفتار داوطلبان در شرایط مختلف نشان دهنده اهمیت حقوق شهروندی و پایبندی به قانون از نگاه آنان است.

انتخاب هدفمند

یک جوان رای اولی با ابراز خرسندی از امکان مشارکت او در انتخابات می گوید:اگرچه حضور در پای صندوق های رای یک حق شهروندی است اما انتخاب کنندگان هم به نسبت به رای آگاهانه مسوول هستند.

مجتبی عوض زاده نقش وکلای ملت هم از دیدگاه قانونگذاری و هم از نظر توسعه منطقه را مهم توصیف کرد و اضافه کرد: داشتن برنامه های هدفمند با توجه به ظرفیت های منطقه مهمترین شاخص انتخاب اوست.

وی با بیان اینکه کمک به توسعه کشور و حوزه انتخابیه نیازمند انتخاب افرادی متخصص، با تجربه و کارآمد است اضافه کرد: تلاش نماینده مردم می تواند خواسته اصلی جوانان برای ایجاد فرصت های شغلی را امکان پذیر کند.

انتخاب آگاهانه

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگرچه مشارکت مردم مهمترین  اصل در انتخابات است اما برگزیدن افراد شایسته از سوی شهروندان در انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

فتاح محمدی با اشاره به اینکه ۱۹ داوطلب برای انتخابات میان دوره ای مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت حضور دارند گفت: فرصت انتخاب برای شهروندان با سلیقه های مختلف وجود دارد.

وی بیان کرد:نتایج تایید صلاحیت داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران و باشت در هیات های اجرایی استانی هجدهم اردیبهشت ماه امسال اعلام می شود.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در فرایند استعلام از مراجع چهارگانه انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت صلاحیت یک نفر احراز نشد و یک نفر هم از ادامه کار انصراف داد.
اعتبارنامه منتخب مردم شهرستان های گچساران و باشت در انتخابات مجلس یازدهم خرداد ماه پارسال از سوی نمایندگان مجلس رد شده بود.

در انتخابات هشتم اسفند پارسال غلامرضا تاجگردون با کسب ۳۸هزار و ۴۲۲ رای از مجموع ۷۶ هزار و ۵۲۸ رای صحیح ماخوذه به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه پیدا کرده بود.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر در جنوب کهگیلویه و بویراحمد یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند. 

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیست و هشتم خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.