تاریخ انتشار:۱۱:۴۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛
عصر دنا: تجمعات و دورهمی‌های انتخاباتی ، عروسی ها و مراسم عزا کانون شیوع کرونا و تهدید کننده سلامت مردم در کهگیلویه و بویراحمد است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
استاندار این استان در جلسه مشترک ستاد کرونای شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و عادی انگاری و بی توجهی برخی از مردم موجب شده که استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت یکی از استان‌های با شیوع بالای کرونا در کشور باشد.
حسین کلانتری افزود: باید رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان به میانگین ۹۰ درصد برسد تا سرعت شیوع کرونا کاهش یافته و به تبع آن موارد ابتلا، مرگ و میر کرونا در استان نیز کاهش خواهد یافت.
آقای کلانتری با بیان اینکه متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد در رعایت دستور العلم‌های بهداشتی جایگاه مناسبی در کشور ندارد و هم اکنون سرعت گردش ویروس کرونا در این استان بسیار بالا است اضافه کرد: قرار گرفتن شهرستان گچساران در محور ترانزیتی و حجم بالای ترافیک درایام تعطیلات موجب شد شرایط این شهرستان بحرانی و قرمز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای افراد مبتلا که تذکرات را جدی نگرفته و از قرنطینه خارج می‌شوند پرونده قضایی باید تشکیل شود گفت: عده‌ای باعادی انگاری و سهل انگاری موجب انتشار ویروس کرونا هستند که باید با این افراد برخورد شود.
آقای کلانتری به موضوع آسیب‌های کرونایی انتخابات هم اشاره کرد و افزود: این روز‌ها بیشترین آسیب‌های کرونایی در استان ناشی از تجمعات و دور همی‌های انتخاباتی است که بسیار خطرناک است و هر شخص که جمعیتی را دعوت و نشست انتخاباتی برگزار می‌کند باید به مراجع قضایی معرفی شود.
کلانتری اضافه کرد: باید از تجمعات در عروسی‌ها و عزاداری‌ها پیشگیری شود و هرگونه دورهمی اعم از خانوادگی، عروسی، عزاداری، انتخابات که وجود داشته باشد خطرناک است و باید از برگزاری این مراسم‌ها جلوگیری شود.
وی بر اجرای طرح دورکاری کارمندان در شهرستان‌های در وضعیت قرمز و نارنجی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت شهرستان و استان واجرای طرح دورکاری کارمندن چنانچه هر کارمندی که در مراسمات و تجمعاتی حضور داشته باشد به دادگاه معرفی و جریمه مالی خواهد شد.
دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: با هر تجمعی برخورد می‌شود و با کسی هم تعارف نداریم.
ملک حسینی با بیان اینکه برخورد با بانیان تجمعات عزا و عروسی برای حمایت از سلامت مردم است افزود: با کسانی که شادی لحظه‌ای خود را بر سلامت عمومی ترجیح می‌دهد برخورد می‌شود.
فرمانده سپاه فتح استان هم گفت: شهرستان گچساران در اجرای طرح شهید سلیمانی رتبه اول استان را کشب کرد.
سردار خرمدل افزود: درقالب طرح شهید سلیمانی و در ورودی شهر‌های استان ۱۳ هزار تست گرفته شد که از این تعداد حدود هزار مورد مثبت بوده و در واقع از ورود هزار بیمار کرونایی به شهر‌های استان جلوگیری شد.
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.