تاریخ انتشار:۱۰:۲۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۹
عصر دنا: امام جمعه قلعه رئیسی در نشست هماهنگی 9دی و مراسم سالگرد شهید سلیمانی گفت: حضور مردم در 9دی و تشییع باشکوه سردار سلیمانی نشان از زنده بودن مردم و نظام دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

با حضور امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اداری بخش چاروسا نشست گرامیداشت و هماهنگی مراسم 9دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در بخشداری چاروسا برگزار شد.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست به مناسبت های 9دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره و این دو مناسبت را دو مناسبت بزرگ دانست و گفت: یکی مراسم 9 دی داریم که در دفاع از ولایت، نظام و انقلاب بود و طراحان اصلی آن استکبار بود که عده ای فریب خورده  و ساده لوح به دشمن کمک کردند و خسارت هایی را به کشور و نظام وارد کردند.

وی سالگرد تشییع شهید سلیمانی و مراسم 9دی را از شعائر دینی دانست و بیان کرد: باید با حضورمان همه توجه کنیم که حق این دو مراسم بزرگ را ادا کنیم.

صلواتی با بیان اینکه در سال 88 عده ای چه بخواهیم چه نخواهیم خود را به خواب غفلت زده و در تقابل قانون و مردم سالاری دینی و ولایت ایستادند تاکید کرد: خسارت های دردناکی به مردم، نظام ولایت زدند که این یک عبرت است برای ما و باید عبرت ها را توجه کرد و عبرت 9دی این است که باید شکرگذار باشیم که در چنین عصری رهبری مدبر و مدیر و شجاع جامعه را بیدار کرد و رویش ها به وجود آمد و این فتنه بزرگ را مدیریت کردند و از دل آن فتنه، حماسه عظیم 9دی به وجود بیاید و این شاهکار رهبری حکیم انقلاب است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه 9دی متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست تصریح کرد: 9دی متعلق به نظام و انقلاب است و 9دی حمایت از ولایت و در برائت از فتنه گران و استکبار بود 9دی نه بزرگ به فتنه گران و استکبار بود و این روز یوم الله است.

وی ادامه داد: دهیاران و روحانیت و شوراها به مناسبت یوم الله 9 دی به این مراسم اهمیت دهند و شرکت کنند چرا که اگر 9دی نبود امروز این صندلی هم نبود چرا که دشمن به دنبال حذف نظام بود و با حذف نظام این جایگاه ها هم از دست می رفت و با هوشیاری رهبری انقلاب و مردم جلوی این فتنه گرفته شد و باید مسئولان بیشتر از همه شرکت کنند و باید قدردان این روز باشند.

صلواتی 9دی را همانند 22 بهمن دانست و گفت: اگر در 22 بهمن جشن می گیریم در 9دی همان روح 22 بهمن بر پیکره نظام و انقلاب و مردم تزریق شد و مردم نظام را بیمه کردند و مردم در دو مناسبت با حضورشان نظام را بیمه کردند.

وی گفت: با حفظ پروتکل های بهداشتی در این مراسم باشکوه شرکت کنید و ادارات به دهه بصیرت توجه و دقت کنند و همه زمینه حضور جوانان و مردم را فراهم کنند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هم اشاره و بیان کرد: اگر نگاه کنیم در طول تاریخ چنین تشییعی بی نظیر بود و حضور مردم در آن مراسم روح استکبار ستیزی و ولایت یاوری و ولایت محوری بود و مردم برای فردی آمدند که تمام تلاش و جهادش برای محقق شدن امر ولی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا با بیان اینکه در نبردها و جنگ ها به نماز اول وقت اهمیت می داد تصریح کرد: اما امروز مشاهده می کنیم که بسیاری به نماز اول وقت اهمیت نداده بلکه شاید اصلا نماز خوانده نشود و امروز اگر شهید را بشناسیم و اگر به دنبال مکتب سلیمانی هستیم نماز اول وقت را فراموش نکنیم.

صلواتی اخلاص را یکی دیگر از ویژگی های سردار سلیمانی دانست و اظهار داشت: حرف زدن سردار سلیمانی برای خدا بود و خدامحور زندگی کرد ولایت محوری سردار سلیمانی فوق العاده بود و هم و غم خود را گذاشت تا ولایت راضی باشد.

شرمت الله داربام بخشدار چاروسا هم در این نشست با بیان اینکه دشمنان در 41 سال انقلاب تلاش های زیادی برای نابودی نظام کردند عنوان کرد: دشمن؛ چپ و راست و اصلاح طلب و اصول گرا نمی شناسد و دشمن تنها به دنبال ضربه زدن است و باید همه هوشیار باشیم و اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه کنیم باید آن فرمایشات را برای وحدت همگانی اصل قرار دهیم.

بخشدار چاروسا تصریح کرد: یکی از عواملی که سبب محبوبیت سردار سلیمانی شد عدم توجه به جریانات سیاسی بود و تنها هدفش وحدت میان همه بود به نحوی که در تمامی موارد تنها خدا را در نظر می گرفت.

وی تلاش ها و خدمات سردار سلیمانی را ارزنده دانست و گفت: نباید جهادها، تلاش ها و خدمات ارزنده سردار سلیمانی به هیچ نحو فراموش شود و با حضورمان در برنامه ها در مراسمات سردار سلیمانی ارادت خود را به این شهید بزرگ نشان دهیم.

داربام به وضعیت ورزشگاه قلعه رئیسی هم اشاره کرد و گفت: اینکه مدیرکل ورزش و جوانان به جای کار کردن برای مردم با منت می خواهد کار انجام دهد و توپ را در زمین مسوولان این منطقه می اندازد اصلا کار درست و مناسبی نیست و احساس می کنم نشست دیروز نوعی فریب کاری بود.

بخشدار چاروسا با انتقاد از مسئولینی که در نشست «جوگیر» می شوند و قول هایی می دهند تاکید کرد: امیدوارم این سفر همراه با دستاورد باشد چرا که اگر دستاوردی نداشته باشد بی احترامی به مردم منطقه است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.