کد خبر: ۱۶۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۴۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: نماینده ولی‌فقیه بر برپایی خیمه‌های عزای امام حسین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و قوانین ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در همایش عاشورائیان محرم را یکی از پایه‌های تشییع و باور‌های ملی و مذهبی مردم ایران دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ مردم، شیعه را با این محافل و مجالس می‌شناسند و اگر حذف شوند ما هم حذف شده‌ایم و باور‌های دینی و مذهبی از بین خواهد رفت.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حضرت امام فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است لذا حیات سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی ما وابسته به محرم است و آنچه شیعه را در طول تاریخ سرزنده نگه داشته همین محرم است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) هم فرمودند اگر بقای دین جدم رسول‌الله به این است که شمشیر‌ها بر تنم فرود آیند و خونم ریخته شود پس‌ای شمشیر‌ها مرا دریابید لذا حیات اسلام به برکت خون اباعبدالله (ع) است و اگر این پایه و فرهنگ را زنده نگه نداریم دین محمدی (ص) از بین می‌رود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: امروز اگر در عاشورا و برپایی خیمه و محافل و مجالس امام حسین (ع) کوتاهی کنیم آسیب می‌بینیم لذا کار متولیان برپایی خیمه عزای امام حسین در نزد خداوند اجر و پاداش ارزشمندی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه خیمه عزای امام حسین برپا شود تا انسان‌ها بر جهالت و خطای خود پی ببرند، گفت: زنده نگه داشتن عاشورا یعنی مبارزه با ظلم، فساد و بی‌عدالتی. گرچه این ویروس خیلی از کار‌ها را تعطیل کرده، اما خیمه عزای امام حسین ولو با جمعیت کمی هم که باشد برگزار شود.

وی عنوان کرد: عده‌ای ممکن است به بهانه‌های مختلف مجالس و محافل عزاداری امام حسین را تعطیل کنند، اما خیمه‌های عزا با رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی و قوانین و مصوبات ستاد ملی کرونا برپا شود.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه، حجت‌الاسلام افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به تفاوت برگزاری محرم امسال با سال‌های گذشته گفت: آخرین مصوبات ملی ستاد کرونا در خصوص ماه محرم را متناسب با استان تدوین می‌کنیم تا بهره بیشتری از محرم ببریم.

وی با اشاره به اینکه تمام هیات‌ها باید مجوز اختصاصی ویژه محرم از تبلیغات اسلامی داشته باشند، افزود: مانع فعالیت هیاتی که این مجوز را نداشته باشد می‌شویم. برگزاری سالم مراسم محرم بر عهده تبلیغات اسلامی است لذا هیات‌ها همکاری کنند تا الگوی مناسبی در سطوح مختلف ارائه شود.

این مسوول با بیان اینکه عاشقان امام حسین بیشتر از دیگران مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: هیات‌ها حتی‌المقدور مراسمات سینه‌زنی و عزاداری را در فضای باز برگزار کنند، عزاداران حتما از ماسک استفاده کنند و برای تامین ماسک و مدیریت فضای پیرامون هم برنامه‌ریزی کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اون عده غلط کردن
بقیه چیزا رو رعایت نمیکنن
مراسم‌ محرم باشکوه‌تر از سالهای قبل با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار می‌شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.