تاریخ انتشار:۱۷:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
در نشست سفیر اتریش با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛
عصر دنا: سفیر اتریش در ایران به همراه هیئتی اقتصادی صبح امروز در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بررسی همکاری‌های مشترک اتریش با استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش"عصر دنا"؛ سفیر کشور اتریش در ایران به همراه هیئت اقتصادی در سفری دو روزه با هدف همکاری و تحکیم روابط تجاری به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار گفت: شما منطقه‌ای را انتخاب و به  آن سفر کردید که به" پایتخت طبیعت ایران" معروف بوده و این استان با دارا بودن ظرفیت‌های فوق العاده  جای پیشرفت و توسعه زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
استاندار به ذخایر خدادادی فراوان استان از جمله نفت و گاز در گچساران، اماکن گردشگری تاریخی مثل بلاد شاپور در کهگیلویه، آبشار و چشمه زار‌ها و رودخانه‌های جوشان به خصوص در شهرستان دنا اشاره کرد.
کلانتری گفت: این استان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی در بخش گیاهان دارویی و احداث واحد‌های تولید و فراوری محصولات گیاهی و همچنین مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی است و مهمتر از همه استان کهگیلویه و بویراحمد مردم مهمان نواز، بلند همت و سخت کوشی دارد.

کلانتری ابراز داشت: مردم این استان بسیار صمیمی، صبور و سخت کوش هستند و به همین خاطر است که فشار‌ها و تهدید‌های آمریکا را تحمل می‌کنند تا اهداف آن‌ها را به شکست مبدل سازند.
استاندار گفت: مردم ما آنجا که پای صلح، دوستی، صمیمیت و همکاری در کار باشد با آغوش باز استقبال می‌کنند.
کلانتری تصریح کرد: سفر شما مقدمه‌ای برای ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.
 
از اعتراف به ظرفیت های بالای کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری  تا آغوش باز استان برای همکاری
سفیر اتریش در این دیدار گفت: کشور‌های ایران و اتریش دوستان قدیمی هستند به طوریکه بیش از نیم قرن رابطه تنگاتنگ و خوب هم داشته اند.
استفان شلتس گفت: هدف از نشست همکاری‌های مشترک اتریش و کهگیلویه و بویراحمد، شناسایی حوزه‌های مختلف همکاری بر مبنای علاقه دو طرف و توسعه همکاری در بخش‌های مختلف بویژه اقتصادی و گردشگری بوده است.
وی همچنین افزود: آنچه در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد مرا تحت تاثیر قرار داد؛ شباهت اقلیم و حوزه‌های مختلف استان با ظرفیت‌های کشور اتریش است.
استفان شلتس اظهار کرد: منابع آبی، جنگل‌ها و حوزه گردشگری در این استان ظرفیت بالایی دارد و در حوزه‌های صنایع کوچک و نفت نیز قابلیت‌های خوبی جهت همکاری با اتریش وجود دارد.
شولتس افزود: در این سفر معلوم خواهد شد که چه کاری و تا چه اندازه‌ای می‌توانیم در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام دهیم.
وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم از فرصتی که ایجاد شده است استفاده کنیم و از هم اکنون تا پایان کووید- ۱۹ و تا پایان محاصره ناعادلانه اقتصادی، برای دو کشور ظرفیت‌ها و فعالیت‌های تجاری ایجاد کرد.
وی گفت: در این سفر بسترسازی برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری انجام خواهد گرفت و گام‌های لازم برداشته می‌شود.
سفیر اتریش افزود: اطمینان می‌دهم که بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری اتریش بسیار علاقمند به همکاری با شما هستند و نمونه آن ۲۵۰ شرکتی است که با برنامه ریزی به عمل آمده به زودی وارد تهران خواهند شد.
وی گفت: ما نمی‌خواهیم گفتگو‌ها در حد صحبت باشد، بلکه برنامه داریم نمایندگانی تجاری در ماه نوامبر به ایران بیایند و موضوعات تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری را بررسی کنند.
اشتفان شولتس تصریح کرد: می‌خواهیم با استفاده از این فرصت در این استان مزیت‌ها و ظرفیت‌ها بررسی و گفتگو‌های لازم نیز انجام شود تا زمینه برای برداشت سریعتر گام‌های بعدی فراهم شود.
وی اعلام کرد: کشور اتریش خودش را شریک تجاری و اقتصادی خوبی برای ایران می‌داند به خصوص در بحث کارگاه‌های کوچک و متوسط؛ چرا که ۹۷ درصد شرکت‌های تولیدی در اتریش واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط هستند.
وی در رابطه با تحریم‌ها هم گفت: شما ملت بزرگی هستید و ملت‌های دیگر اگر جای شما بودند در مقابل تحریم کم می‌آوردند، اما شما با مقاومت چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده اید.

در ادامه نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن خوش آمدگویی مجدد به سفیر اتریش گفت: دولت دکتر روحانی به ما این فرصت را داده است تا با کشور و دولت‌هایی که دوستی پایداری داشته اند، ارتباط، همکاری و تبادل تجاری و اقتصادی داشته باشیم و کشور اتریش از جمله کشور‌های دوست ما می‌باشد.
 کلانتری بیان کرد: ما با سیاست‌ها و همکاری دولت اتریش آگاه هستیم و سفر شما را به این استان به فال نیک می‌گیریم و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شما به خوبی استقبال می‌کنیم.
وی گفت: ظرفیت‌های مد نظر و  قابل استفاده تجاری شما در استان ما فراوان است و می‌تواند تبادلات زیادی را رقم زند.
استاندار یادآور شد: ما شرایط سخت تحریم‌ها را با استقامت و پایداری طی کرده ایم و خواهیم کرد و مردم ما بر این باورند و اطمینان دارند که شکست آمریکا در مقابل اراده ایرانی‌ها حتمی است.
وی بیان کرد: البته که واکنش دولت‌ها در این جنگ نابرابر اقتصادی، تحریم‌ها و فشار‌های امریکا  لحاظ خواهد شد.
کلانتری گفت: دولت‌ها در موقع سختی باید خود را نشان دهند، چراکه سختی‌ها می‌گذرند، همانطور که با استقامت و پایداری جنگ هشت ساله هم با شکست دشمن خاتمه یافت و امروز نسبت به گذشته کشور ما در شرایط بسیار بالایی قرار گرفته است.
 استاندار گفت: فعالان اقتصادی ما در استان هم در عرصه بین المللی حضور دارند و هم در ارتباط با فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی و تجاری از کشور اتریش به خوبی استقبال می‌کنند.
کلانتری اظهار امیدواری کرد که در سفر‌های بعدی شاهد اقدامات عملی در حوزه سرمایه گذاری، رونق تجاری و بازرگانی این استان با فعالان بخش اقتصادی کشور اتریش باشیم
رایزن بازرگانی سفارت اتریش نیز در این نشست گفت: تلاش داریم تا براساس اطلاعاتی که از ظرفیت‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیارمان قرار میگیرد، شرکای بالقوه اتریشی را پیدا کرده و تعاملات اقتصادی را با این استان تقویت کنیم.
کریستوف گراب مایر خطاب به فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طریق اتاق بازرگانی، شما را از برگزاری این مناسبات مطلع می‌کنیم تا در صورت تمایل به مشارکت بپردازید.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.