کد خبر: ۱۵۸۸۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۵۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا دو هفته گذشته، روزی 200 نمونه داشتیم که حدود 5 تا 8 درصد موارد، مبتلا به کرونا بودند اما هم اکنون روز‪ انه 280 نمونه داریم که تعداد موارد مثبت 15 درصد افزایش داشته است
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، دکتر پرویز یزدان پناه در برنامه زنده بی تعارف، ابراز داشت: ما هنوز وارد پیک بیماری کرونا نشده ایم و حدود ۹۰ درصد موارد مبتلا به کرونا شناسایی شده در استان علائم بالینی خاصی نداشته و نیازی به بستری ندارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد موارد مثبت افزایش یافته است و نسبت به گذشته تعداد بیماران بدحال نیز افزایش یافته و طی ۴۸ ساعت گذشته دو مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا گزارش شد که یک بیمار ۶۵ سال و دیگری ۷۲ سال سن داشتند و دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

وی ادامه داد: طی بازدید‌هایی که از اصناف داشتیم متاسفانه شاهد بی توجهی و بی اهمیت گماشتن کرونا، توسط مردم، اصناف و ادارات بودیم که کمتر از ۵ درصد جمعیت از ماسک و وسایل حفاظتی استفاده می‌کردند.

دکتر یزدانپناه ابراز داشت: اصنافی مانند فروشگاه‌های پوشاک زنانه و مردانه، موبایل فروشی ها، اغذیه فروشی‌ها، دفاتر پیش خوان و ادارات و نهاد‌ها از جمله مکان‌های خطر آفرین در انتقال بیماری کرونا هستند که موارد ابتلای زیادی را باعث می‌شوند.

وی یادآور شد: بنا به دستور دکتر حریرچی؛ قائم مقام وزیر بهداشت، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کشوری به ستاد‌های استانی اختیارت لازم را داده تا در استان‌های خاص، محدودیت‌های ویژه‌ای اعمال شوند که در روز پنجشنبه هفته جاری نیز طی جلسه‌ای با استاندار، دستورات لازم را مبذول خواهیم نمود.

دکتر یزدانپناه گفت: همه اقشار اجتماعی در کاهش و کنترل کووید ۱۹ مسئول هستند، زیرا اگر همه ابزار و امکانات پای کار باشند، باز پایه و اساس ریشه کنی یک بیماری همکاری مردم است.

وی خاطر نشان کرد: برای مثال در یک پاساژ سه مورد مثبت به کرونا شناسایی شد که دستورات لازم جهت قرنطینه و درمان به آن‌ها اعلام شد، اما متاسفانه فردای آن روز طی بازدیدی که همکاران ما از این صنف داشتند متاسفانه شاهد حضور این بیماران در محل کار بودیم که این خود یک تخلف بود و پیگرد قانونی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وقتی یک صنف در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی می‌کند، مردم باید خودجوش آن صنف را تحریم کرده و شخصا در راستای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.

وی همچنین مطب ها، اورژانس ها، درمانگاه ها، مراکز عمومی، بازارها، مراسمات ختم و جشن‌های عروسی را از دیگر کانون‌های پرخطر در انتقال کرونا عنوان کرد.

دکتر یزدانپناه خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده اگر یک یا چند مغازه پاساژی، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهلی کنند با دستور دادستانی، کل پاساژ را پلمپ خواهیم کرد.

وی با اشاره به جذب نیرو‌های بهداشتی و درمانی در قالب قرار داد ۸۹ روزه، گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، وزارت بهداشت این اختیار را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داد که در صورت نیاز با نیرو‌های بهداشتی و درمانی، قرارداد ۸۹ روزه‌ای برقرار کنند که ما نیز به جذب نیرو اقدام کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: پس از سه ماه این قرارداد‌ها به اتمام رسید و دیروز حقوق این افراد پرداخت شد. وزارت بهداشت اختیار جذب مجدد را به دانشگاه‌ها نداده است، اما پیشنهاد دادیم که برای آزمون جدید جذی نیرو، امتیازی برای این افراد به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

دکتر یزدانپناه گفت: تا اول اردیبهشت سال جاری میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم ۸۰ درصد بود که متاسفانه هم اکنون به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است و این یعنی فاجعه.

وی در پایان یادآور شد: هفته آینده کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید مفتح یاسوج، به بهره‌برداری موقت می‌رسد و گروه‌های داخلی و قلب و عروق در این کلینیک مستقر می‌شوند و به تدریج گروه‌های پزشکی دیگری نیز به این مرکز انتقال داده می‌شوند.

اما به امید خدا طی هفته‌های آینده این مرکز با حضور مسئولان کشوری به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
سلام.ازنظرمن بدترین کارکنارگذاشتن محدودیت هابودچون اگه شماهاراه های خوزستان رامی بستین ونمیزاشتین کسی رفت وامد داشته باشه وضع استان اینطورنمیشد هنوزم میتونیداین کارابکنیداگه استان براتون مهمه.مردم استان ماواقعاضعیفن وهیچگونه امکاناتی ندارن فقط خداکمکشون کنه
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
شما اگر درایت داشتید اسم اون پاساژ رو میاوردید که حداقل مردم رعایت کنند
آیسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
خسته نباشی دکتر عزیز
میدونیم که طبق دستورات ستاد کرونا در تهران عمل میکنید
ولي شما با هماهنگی با فرمانداران شهرستان های استان و استانداری میتوانید از برگزاری مراسمات تشییع و عروسی جلوگیری کنید
کل استان طبق آداب و رسوم طایفه ای و قبیله ای اقدام به برگزاری مراسمات مختلف می‌کنند و هیچ نظارتی متاسفانه نیست
اگر این موارد کنترل بشه بازم تا حدودی آمار کمتر میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
برادر عزیز یه سر به بنیاد مسکن دهدشت بزنید ببنید چخبره
واقعا مدام مسئول در مقابل این بی مسئولیتی وشرایطی که برای مردم فراهم کردن پاسخ گو هست
همه مردم را جمع میکنن پشت پنجره و رو در رو انتظار دارید آمار پایین بیاد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
اختیار دست استانداری هاست شما میتونید دوباره استان را به قرنطینه ببرید فقط کافیه درخواست بدین، نه اینکه تا وضعیت قرمز شد، علاج واقعه قبل از وقوع کنید ورنه مثل من شهروند منتقد بودن فایده نداره اول هم پیامکهای اطلاع رسانی تشییع و... را مسدود کنید هم روحیه مردمی که خود را قرنطینه کردن را کاهش میده هم فردا روز کسی از نرفتن به مراسم میتونه گلایه داشته باشه با توجه به بافت قومیتی عرض میکنم. جناب دکتر شما که بومی هستین میدونید مردم چقدر فقیر هستن و فکر میکنن اگر بیمار بشن بهتر از گرسنه ماندن هست پس درخواست تامین معیشت به خاطر محروم بودن را فراموش نکنید تا عده ای هم بخاطر نداری مجبور به شکستن قرنطینه نشن و همینطور بهتر از هر کسی ظرفیت و امکانات درمانی استان را میدونید و میدونید اگه اوضاع قرمز بشه اتاقهای خاصتون تو استان جوابگوی70 نفر با هم نیست و اونوقت کادر پزشکی مجبور به انتخاب بیمار میشه که در جامع پزشکی این فاجعه هستش و کادر درمانی از شما تانگهبان دور افتاده ترین خانه بهداشت وجدان درد میگیرن،پس لطفا سختگیری ها و قرنطینه را برگردونید که مشخص شد مردم رعایت نمیکنن تازه اونایی که رعایت می‌کنند به تمسخر میگیرن
ما قضاوت میکنیم اما داور اصلی خداست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
لطفا به استاندار درخواست قرنطینه بدین قبل از بحرانی شدن وضعیت چون ظرفیت استان جوابگوی 100 مریض بد حال که به ای سی یو و سی سی یو نیاز داشته باشن را نمیده، نوش دارو بعد مرگ سهراب نشه لطفا برای حفظ جانمان قرنطینمان کنید
اصلاح طلب سابق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
قبل از اینکه وضعیت حاد بشه قرنطینه کنید ما ملت نشون دادیم که خودمون به فکر جانمان نیستیم الان تو اجتماعات ما که ماسک و دستکش زدیم را مسخره میکنن که خیلی سسول هستین، بابا بهداشتی، بابا تا خدا نخواد هیچیمون نمیشه، به تمسخر مگه هنوز کرونا هستش، همین شماها نمیزارن کرنا بره، شما که میترسن احتمال گرفتنت ن بیشتره،، چقد جون عزیزی و هزاران متلک دیگه
جناب دکتر بیشتر مردم فکر میکنن مرگ مال همسایه است لطفا دوباره قرنطینه را فعال کنید. متشکرم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین