تاریخ انتشار:۱۷:۳۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
عصر دنا: معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسوولان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان یک مهلت دوماهه به شما خواهیم داد که بحث دشت انگشترک گچساران را تا پایان خرداد ماه مرتفع شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نشست بررسی پروژه های عمرانی گچساران با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 تاکید فرماندار برنگاه جدی‌تر بر پروژه‌های آب منطقه‌ای

 در این نشست علی خوانپایه با اشاره به مشکلات برخی پروژه‌های عمرانی در گچساران گفت:  در رابطه با پروژه های امور آب و تنگ انگشترک از هفته دولت سال گذشته قرار بود که به اتمام برسد یا همین ایستگاه شماره سه منطقه لیشتر در هفته دولت بحث بود که بازهم به بهره برداری نرسید و نهایت به ۲۲بهمن ماه کشیده شده و تاکنون هم ادامه کار مانده است.

وی با اشاره به دستگاه‌های متولی گفت:  انتظاریم داریم این 2 پروژه به طور مشخص تعیین تکلیف شود و چرا که   این پروژه ها طولانی شده است و  جای سوال دارد، بحث تامین آب دشت مور از روزی که فرماندار گچساران شدم این موضوع اختلاف تامین لوله با کارخانه ،پیمانکار و کارفرما همچنان وجود دارد.

خوانپایه اظهار کرد:هر بار هم در جلسات بیان می‌شود که این مشکل  حل خواهد شد اما  اکنون یک سال گذشته و این موضوع هنوز مرتفع نشده است در حالی که پول را به حساب کارخانه واریز شده و  کارخانه هم تامین لوله نکرده و اکنون هم اختلاف حقوقی دارید که می‌بایست مشکلات این پروژه را حل می‌کردید.

فرماندار گچساران بیان کرد: از موضوعاتی که اکنون در حوزه امور آب وجود دارد همین پروژه دشت مور است که مردم مطالبه دارند هرچند کارهایی انجام شده اما به نسبت اعتباراتی که از قبل تخصیص داده شده بود، این پروژه پیشرفت خوبی نداشته است.

وی افزود:در بحث پروژه آبرسانی دشت امامزاده جعفر و پروژه خان احمد به نسبت کارهای خوبی انجام شده است، اما انتظار است که به پروژه‌ها نگاه جدی‌تری شود.

 نارضایتی بخشدار مرکزی گچساران از اجرای پروژه‌های امور آب در روستاها

 در ادامه فرج الله استلاحی اذعان کرد: ما از روند اجرای پروژه های امور آب به هیچ وجه راضی نیستیم و مردم هم گلایه دارند و انتظار داریم به صورت شفاف موارد مطرح شود که اشکال کار کجاست که همین جا تعیین تکلیف شود.

تخصیص 100درصدی اعتبارات طرح‌های ملی در استان
 در ادامه علی سلحشوری،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  بیان کرد:  سال گذشته از لحاظ قانون بودجه دولت پیش بینی کرده بود  که 2 میلیون ۳۵۰هزار بشکه نفت بفروشد و یکی از منابع درآمدی بودجه دولت بود که محقق نشد و در نتیجه تخصیصی که از محل نفت و گاز بود برای استان ها حدود ۱۹درصد تخصیص ابلاغ شد و آن هم بابت پرداخت شاغلین درطرح ها هزینه شود .

وی افزود: از لحاظ تخصیص اعتبارات تملک دارایی ها سرمایه استانی حدود ۵۰درصد که اغلب در قابل اسناد خزانه یک ساله، دوساله و سه ساله است و از محل اعتبارات توازن هم حدود ۳۱درصد تخصیص به استان ها ابلاغ شد فقط تنها تخصیصی که به استان تقریبا بین ۹۹تا ۱۰۰درصد صورت گرفت اعتبارات طرح های ملی بود که این هم با پیگیری های تاجگردون صورت گرفت که یکی از سرمایه های ملی برای شهرستان و استان و کشور است.

سلحشوری بیان کرد: تنها استانی که در اعتبارات ملی تخصیص ۱۰۰درصدی گرفته است استان کهگیلویه و بویراحمد است که این هم قابل تقدیر و تشکر است، بنابراین کسانی که در بحث اعتبارات گلایه دارند دقیقا درست بیان دارند اما ما اعلام آمادگی می‌کنیم خدمت مسئولین و دستگاه‌های اجرایی که از هفته آینده آنهایی که مشکل تامین اعتبار دارند یک جلسه کارشناسی خواهیم گذاشت تا به یک جمع بندی برسیم و بعد از اینکه اعتبارات سال جاری ابلاغ شد در خدمت خواهیم بود.

وی گفت: امسال از لحاظ بودجه ای سال بسیار سختی پیش رو داریم به طوری که روزگذشته تخصیصی که ابلاغ شده حدود ۲۱میلیارد تومان فقط بابت پرداخت حقوق ثابت نه هزینه اداری و نه چیز دیگری،۱۰۰هزار میلیارد تومان فقط بابت مبارزه با کرونا در اختیار وزارت کشور قرار گرفت و بالاخره سال ۹۹از نظر بودجه ای سال سختی است که بایستی به خوبی مدیریت کنیم.

 مهلت 2ماهه معاون عمرانی استاندار به دستگاه‌های آب منطقه‌ای و کشاورزی استان

 در ادامه این نشست عزیز فیلی گفت: بایستی به پروژه هایی که پیشرفت‌های فیزیکی بالاتری دارند و زودتر به بهره برداری  نگاه ویژه‌ای کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال  همین پروژه تنگ انگشترک با یک تزریق جزئی به بهربرداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار گفت: مسوولان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی یک مهلت دوماهه به شما خواهیم داد که بحث دشت انگشترک را تا پایان خرداد ماه مرتفع شود، اما دشت آبرزی کمی زمانبر است و موضوع دیگر تامین آب منطقه امامزاده جعفر است که هم تلاش شود که تا مردادماه به بهره برداری برسد که تحویل آب بران و کشاورزان داده شود.

فیلی تصریح کرد:در بحث پروژه های آب و خاک در سطح شهرستان های گچساران و باشت انقلابی شده است و نظام توجه خاص کرده و با پیگیری های  تاجگردون منابع خوبی آمده است و در بحث آب و خاک در این منطقه انقلابی اتفاق افتاده با آن همه مشکلات و اوج تحریم ها که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی اظهارکرد: خوشبختانه در استان ما ظرفیت های بالایی وجود دارد به هرحال اگر این مناطق آباد شود این بدان معنا اسا که استان آباد شده است و انتظار ما این است که با این همه زحمت، خروجی پروژه ها را زودتر شاهد باشیم و مردم این حلاوت و شیرینی را زودتر بچشند.

 تزریق اعتبار به 2 محور گچساران

در ادامه نیک اقبالی،مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به پروژه های راه  شهرستان گچساران گفت:در حوزه شهرستان گچساران در بخش راه فعالیت های بسیاری خوبی صورت گرفته و این شهرستان در آینده تبدیل به مرکزی می شود که چند راهی‌های متعددی به این شهرستان ختم خواهد شد.

وی افزود:در این شهرستان دو سه محور ملی داریم که مهمترین محور شیراز _اهواز است که در دهه فجر هم حدود ۱۰کیلومتر توسط  نوبخت به بهره برداری رسید و ان شالله تا پایان سال مالی(تیرماه) کل محور تا پل خیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.

نیک اقبالی تصریح کرد: فقط ۴کیلومتر قبل از شهرستان باشت تا پل بریم در این محور بلاتکلیف است که نماین مردم گچساران و باشت در این خصوص کار بسیاری خوبی هم انجام دادند که یک محور جدیدی را تعریف کرده اند تحت عنوان پل بریم _چرام _ قلعه رئیسی به سمت رامهرمز.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد :2محور مهم دیگر داریم یکی محور باباکلان_گچساران _چرام که محوری است که از سه منبع ملی ، استانی و نفت تزریق می‌شود که خوشبختانه امسال وضعیت تزریق   به این محورها خیلی خوب بود.

آبگیری سدچم‌شیر گچساران در سالجاری

فرماندار گچساران درادامه نیز تصریح کرد:یکی از بحث های جدی ما در مقوله راه قطعات یک ، دو ، سه و چهارباباکلان است که مشکل قطعات یک و سه بسیار حائز اهمیت است و سد چمشیر هم اگر بنا باشد در سال ۹۹به بهره برداری برسد این جاده ارتباطی به باباکلان قطع خواهد شد که باید مشکلات این دو قطعه از مسیر هرچه زودتر مرتفع شوند.

خوانپایه تصریح کرد:بحث دیگری که وجود دارد بحث جاده کمربندی است و اختلافاتی که بین راه و شهرسازی بین شرکت منطقه ای نفت وگاز وجود دارد که در برخی مواقع خط لوله گاز از عرض جاده عبور کرده است و مشکلاتی دارد که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.


فرماندار گچساران اظهار کرد:موضوع بعد نیز قطعه کمربندی به سمت بهشت زهرا است که به کندی صورت می‌گیرد و اواخر سال ۹۷قیرپاشی شده است اما هنوز خبری از آسفالت نیست و این سه مورد در حوزه راه انتظار داریم مرتفع شوند.

نرسیدن قیر به دست پیمانکار به دلیل شیوع کرونا

نیک اقبالی در ادامه گفت: در خصوص مسیرباباکلان، اگر سد چمشیر هم آبگیری بشود مشکلی نخواهیم داشت،در خصوص جاده کمربندی بهشت زهرا نیز اگر قرار باشد پیمانکار را خلع ید کنم به نفع دولت نخواهد بود چرا که کار در مرحله ای که فقط آسفالت مانده است و برای وی پول قیر را نیز تامین کرده ایم و خود پیمانکار مدعی است که بخاطر کرونا قیر بدستم نرسیده است اما اگر تا چند روز دیگر کار را شروع نکرد مجبوریم به سمت سوی دیگری برویم.
وی در ادامه گفت:در خصوص اختلافات با شرکت نفت وگاز منطقه ای هم باید جلساتی با حضور متولیان امر گرفته شود و این موضوع تعیین تکلیف شود.

فعالیت 12 پروژه اعتباری با حجم اعتباری یک هزار میلیارد تومان


 در ادامه عزیز فیلی ، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت گو با رسانه ها در خصوص این نشست گفت:در این جلسه پروژه های شهرستان در موضوعات آب و خاک،راه و شهرسازی،عمران شهری و نیز بحث فرهنگ که بالغ بر۱۲پروژه مهم بودند که مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: این پروژه ها در شهرستان بسیارحائز اهمیت است و هرچند وقت یکبار با حضورمدیران کل استانی به شهرستان سفر می کنیم و پیگیری موضوعات می شویم، خوشبختانه در این نشست مصوبات خوبی هم داشتیم و ازآخرین روند پروژه ها اطلاع پیدا کردیم و موانع و مشکلات را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم.

فیلی درادامه تصریح کرد:پروژه هایی که حدود ۳۰درصد تا ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند را مورد بررسی قرار دادیم و در بحث آب و خاک حدود ۸پروژه داشتیم که هم جهاد کشاورزی و هم آب منطقه ای متولی این پروژه ها بودند.
وی افزود: حجم این پروژه ها بالغ بر۱۰۰میلیارد تومان در این شهرستان است ،بحث مشکلات و موانع این پروژه ها مطرح شد تا در یک فرصت زمانی از طریق سازمان مدیریت و کمیته برنامه ریزی شهرستان کمک هایی صورت بگیرد که فعالتر شوند که در موعد مقرر نیز به اتمام برسند.


فیلی در ادامه گفت: هرچند پیشرفت های فیزیکی این پروژه ها از ۳۰تا ۹۵درصد است که حدود ۶۰درصد هزینه این پروژه ها پرداخت شده و چیزی در حدود ۴۰۰میلیارد تومان منابع احتیاج است که این پروژه ها به بهره برداری برسند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:در بحث مشکلات ساختمان فرهنگی هنری تپه آفتابگردان نیز این موضوع را به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارجاع دادیم که جلساتی برگزار کنند و برای تعیین تکلیف پیشنهاداتی بدهند که استان تعیین تکلیف کنند.

وی در ادامه گفت: پیشرفت فیزیکی سد چمشیر در حال حاضر ۸۵درصد است و کل پروژه ارزش ۳هزار میلیارد تومان است و امسال بنا داریم با حضور مقامات کشوری عملیات آبگیری سد را داشته باشیم و تا الان نزدیک به یک هزارو ۸۰۰میلیارد تومان هزینه شده و یک هزارو ۲۰۰میلیارد تومان جهت تکمیل فازهای بعد هزینه نیاز دارد.
فیلی تصریح کرد:امیدواریم که بحث آبگیری سد انجام شود و بتوانیم از کشاورزی پشت سد و هم از بحث گردشگری در استان خودمان بهره مند بشویم و بحث تولید برق سد نیز فاز بعدی است که امیدوارم در سال ۱۴۰۰صورت بگیرد.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
آخرین اخبار