تاریخ انتشار:۰۱:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: زوج جوان کهگیلویه و بویراحمدی مراسم عقد خود را در کنار مزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار کرده و زندگی خود را در سایه لطف و نگاه شهدا آغاز کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گفته کارشناسان مشکلات اقتصادی و هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج یکی از علل کاهش این سنت حسنه در سال‌های اخیر بوده که این هزینه‌های سرسام‌آور گاهی از چشم‌ و هم‌چشمی در بین جوانان و خانواده‌ها ناشی می‌شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که در سال‌های اخیر در حال گذر از سنت به مدرنیته بوده سبک زندگی تا حدودی تغییر کرده و ازدواج‌های ساده و صمیمی گذشته، جای خود را به مراسمات پرزرق و برق و تشریفاتی داده است که شاید این موضوع یکی از علل کاهش هفت درصدی ازدواج در این استان باشد.

اما در این میان جوانانی هستند که ترجیح می‌دهند به‌جای مراسم پر زرق و برق در تالارها و صرف هزینه‌های گزاف، مراسم عقد خود را در کنار شهدا و با رنگ و بوی معنوی برگزار کنند.

امروز نیز یک زوج جوان کهگیلویه و بویراحمدی با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج مراسم عقد خود را در کنار مزار مطهر شهدا برگزار کرده تا هم در آغاز زندگی با شهدا میثاق ببندند که زندگی آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و هم در ترویج سبک ازدواج آسان نقشی را ایفا کرده باشند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.