تاریخ انتشار:۲۱:۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
حمیدرضا طیب نیا
عصر دنا: هر گونه حرکات مرموز وخارج از چارچوب قانونی ودخالت در کار نهاد برآمده از قانون اساسی وخدشه زدن به این نهاد ناظر بر انتخابات، عین نفاق و تفرقه والتهاب در جامعه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

متن یادداشت حمیدرضا طیب نیا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

《یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَدِیدًا 》

اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! تقواى الهى پیشه کنید و سخن حق بگویید.

 

حضرت علاّمه طباطبائی در باب قَوْلاً سَدِیدا  نوشته‌ است که "قول سدید" عبارت از کلامى است که هم مطابق با واقع باشد،هم لغو نباشد و یا اگر فایده دارد، فایده‏اش چون سخن‏ چینى، شبهه افکنی و امثال آن غیر مشروع نباشد. پس بر مؤمن لازم است که به راستى آنچه میگوید مطمئن باشد و نیز گفتار خود را بیازماید که لغو و یا مایة افساد نباشد.

 امروزه برخی مسئولان ارشد نظام به جای انجام وظایف قانونی خود به ویژه رسیدگی به مردم مظلوم سیستان وبلوچستان فرافکنی کرده، پا از گلیم خود فراتر نهاده ونهادهای به تعبیر حضرت امام (ره)مقدس  را مورد حمله وتخریب قرار می دهند، این درحالی اتفاق می افتد که  حضرت امام خمینی (ره) دربخشی از فرمایشات تاریخی خود اینچنین جایگاه  این رکن رکین نظام مقدس جمهوری اسلامی (شورای نگهبان ) را مورد تایید وتاکید بر حفظ وتقدس آن می نماید و فرمودند :"شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، مورد تأیید اینجانب می باشند و وظیفۀ آنان بسیار مقدس و مهم است. و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند."

در جایی دیگر می فرمایند:"همه باید بپذیریم که میزان، تشخیص شورای نگهبان است؛من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است. اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد،همه باید بپذیریم که میزان، تشخیص شورای نگهبان است."

هر گونه حرکات مرموز وخارج از چارچوب قانونی ودخالت در کار نهاد برآمده از  قانون اساسی وخدشه زدن به این نهاد ناظر بر انتخابات ،عین نفاق وتفرقه والتهاب جامعه است.

 زبان مؤمن در پشت قلب او است و قلب منافق در پشت زبانش؛ زیرا مؤمن هرگاه اراده سخن کند در درون بدان می اندیشد ، پس اگر نیکو باشد ، آشکارش میکند و اگر بد باشد ، پوشیده‏اش میدارد. و  بی گمان منافق هرچه بر زبانش بیاید می گوید؛ بی آن‏که بداند چه به سود او است و چه به زیانش.

 امام سجاد(ع) به همین منظور میفرماید:

《اَلمنافقُ اِنْ حَدَّ ثَکَ کَذَّبَکَ و اِنْ وَعَدَکَ اَخلَفَکَ و إنِ ائْتَمَنْتَهُ خانَکَ و اِنْ خالَفتهُ اِغتابَکَ》:"منافق کسی است هرگاه با تو حرف می‌زند دروغ می‌گوید و اگر به تو وعده می‌دهد خُلف وعده می‌کند، هر وقت امانت به او سپردی به تو خیانت می‌نماید و چنانچه با او مخالفت کنی در پشت سر، تو را غیبت می‌کند."

جالب اینجاست که فراموش کردند که خود ایشان  ورئیس جمهور های گذشته و  مجلس خسارتبار ششم و مجلس امروزی را همین شورای نگهبان تاییدکرد وهمین شورای نگهبان افراد باشناسنامه انقلاب را با توجه به لغزشهای دنیایی، حس مقام وقدرت طلبی وضعف در ارزشها از میدان رقابت طبق وظیفه قانونی کنار زد واینها  همان کسانی بودند  که قرآن درباره آنها می فرماید:

وَ إِذا قیلَ لَهُمْ تَعالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُؤُسَهُمْ وَ رَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَ هُمْ مُسْتَکْبِرُونَ:

چون به آنها گفته شود بیایید تا رسول خدا برایتان آمرزش بخواهد سرهای خود را برمی گردانند و می بینی که آنها متکّبرانه روی برمی تابند.

واز جهت تذکر ،امام جعفر صادق (ع) چه حکیمانه فرمودند :

• 《إِنَّ مِمَّا أَعَانَ اللَّهُ بِهِ عَلَى الْکَذَّابِینَ النِّسْیَان‏: از جمله کمکهاى خداوند بر ضد دروغگویان، فراموشى است》•

متاسفانه برخی طبق عادت چندین ساله، در انجام مسئولیت قانونی  خود مانده اند  وافتضاح عملکردی آنها به تعبیری "اظهر من الشمس" است و یک ملت را همواره نا امید نگه داشته اند ؛بااین وجود  احساسات عده ای به ویژه جوانان  را به بازی گرفته و مبدا وکانون فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت خود قرار داده ودر شرایط حساس امروز منطقه ای وجهانی ودرپیش بودن انتخابات  ، نهاد قانونی وقانونمند و بازوی توانمند نظام و رهبری وحافظ انقلاب را در بزنگاه های تاریخی و حساس با شبهه افکنی والتهاب، ناجوانمردانه  زیر سوال می بردند، دانسته یا نادانسته فضا را برای جو سازی های  رسانه ای بیگانه و تخریب نهادهای ریشه ای نظام بکارمی گیرند. زنهار !!! که  امیر المومنین علی (ع) چه زیبا فرمودند:

•《خوشا به حال آن‌کس که عیب خودش، او را از پرداختن به عیب‌های دیگران باز دارد •

ودر پایان بخشی از وصیت نامه حضرت امام (ره) را متذکر میشویم  که گویا امروز را خوب می دید ، تا شاید حجتی باشد برای مداخله گران درانجام وظایف قانونی نهادهای دیگر ؛:

《از شورای نگهبان می‌خواهم و توصیه می‌کنم، چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده که باکمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی بدون هیچ ملاحظه‌ای جلوگیری نمایند》•

بصیرت ،بیداری وهوشیاری ،زمان شناسی زیر چتر ولایت ضامن اقتدار ،امنیت،عزت،بالندگی،پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است.

 زنده ، پایدار و جاوید  باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

برچسب ها: حمیدرضا طیب نیا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.