کد خبر: ۱۴۲۶۱
تاریخ انتشار:۲۰:۵۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
فرودگاهی که فقط اسم فرودگاه را یدک می کشد!
عصر دنا: با وجود صحبت نماینده مجلس و مسافرین این پرواز با مهماندار برای نشستن در فرودگاه شیراز گفته شد شرکت هواپیمایی از قبل مسیر جایگزینی را برای خطوط پروازی مشخص می کند و برای این پرواز، خود فرودگاه مهرآباد تهران انتخاب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
صبح جمعه 23 آذرماه به علت بارندگی در فرودگاه یاسوج، پرواز شرکت ماهان تهران-یاسوج بعد از حدود یک ساعت پرواز، دوباره در زمین فرودگاه مهرآباد نشست.

جالب توجه اینکه در این پرواز محمدعلی وکیلی نماینده کهگلیویه و بویراحمدی از حوزه انتخابیه مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در این پرواز بود.

با وجود صحبت نماینده مجلس و مسافرین این پرواز با مهماندار برای نشستن در فرودگاه شیراز گفته شد شرکت هواپیمایی از قبل مسیر جایگزینی را برای خطوط پروازی مشخص می کند و برای این پرواز، خود فرودگاه مهرآباد تهران انتخاب شده است.

بر اساس گفته مسئولان و خلبان، پرواز های یاسوج به دلیل وضعیت آب و هوای این شهر، کنسلی و لغو پروازهای این فرودگاه روال عادی دارد.

به دلیل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان در کوه دنا حساسیت ها در این خصوص زیاد باشد، حال این سوال پیش می آید که چرا با این همه پیش فرض ها، فرودگاه شیراز مسیرجایگزین برای پرواز تهران- یاسوج انتخاب نشده یا نمی شود؟

پروازهای شماره ۳۹۱۴ هواپیمایی آسمان با هواپیمای B۷۳۴-۴۰۰ و پرواز ۴۰۲۵ شرکت زاگرس با هواپیمای MD۸۲  صبح پنجشنبه 28 آذرماه  به علت مه غلیظ که باعث کاهش دید خلبان در فرودگاه بین المللی بوشهر شد، ۲ پرواز مسیر تهران - بوشهر در شیراز به زمین نشست.

اصولا مگر فرودگاه یاسوج چند پرواز دارد که بخواهد کنسل شود؟ چه فرقی بین مسئولان استان بوشهر با استان کهگیلویه و بویراحمد می کند؟ چرا در شرایطی آب هوایی که امکان فرود در یاسوج نیست، نباید در فرودگاه شیراز به زمبن بنشیند؟

اکثر مسئولان دولتی به دلیل قیمت بالای پروازهای یاسوح به تهران و بلعکس از فرودگاه شیراز برای رفت آمد به پایتخت یا مشهد استفاده می کنند، حال چطور می خواهد مردم از این قیمت های بالا برای یاسوج تهران و بلعکس استقبال کنند.

در همه استان ها قیمت بلیط هواپیما شناور هست، در بوشهر و شیراز به صورت معمول قیمت بلیط از 200 تا 250 هزار تومان می باشد در صورتی که بیلط یاسوج- تهران و بلعکس معمولا بیش از 400 هزار تومان هست و جالب توجه تر اینکه در دیگر استان ها در روزهای که مسافر کم هست، بلیط ها ارزان می شوند تا مسافران انگیره و رغبت داشته باشند اما پرواز های فرودگاه یاسوج با توجه به اینکه معمولا همیشه جای خالی دارد ولی قیمت بلیط پایین نمی آید، چرا؟ به خاطر اینکه استاندار هزینه بلیط های خالی را به شرکت هواهپیمایی ماهان پرداخت می کند و برای آن شرکت فرقی ندارد مسافر داشته باشد یا نداشته باشد.

نکته بعدی اینکه با این وجود که کلا در هفته دو پرواز، آن هم اگر هوا صاف صاف باشد و هیچ مشکلی نباشد در فرودگاه یاسوج به زمین می نشیند، آیا این همه امکانات و پول بیت المال برای نگهداری و حقوق کارمندان و .... به صرفه است که تنها برای دو پرواز داشته باشد؟

راهکار این است، این مدت مشخص شده که مسئولین ارشد استان نمی توانند پرواز ها را افزایش داده و قیمت بلیط ها را در حد متعارف استان های اطراف پایین بیاورید، که هیچ؛ اگر هم نمی توانید همین دوتا پرواز را در فرودگاه یاسوج بنشانید، حداقل فرودگاه شیراز را به عنوان مسیر جایگیرین انتخاب کیند، اگر با هم این را نمی توانید، نه خود را خسته کنید و نه روی اعصاب مردم باشید، فرودگاه یاسوج را تعطیل کنید و ما هم فکر می کنیم نه فرودگاهی بوده نه چیزی و پولی خرج شده و نگار نه انگار مسئولی در این استان هست.

مهرداد علی زاده

پایگاه خبری «عصر دنا» آماده انتشار جوابیه مسئولین محترم فرودگاه یاسوج یا هر مسئولین دیگری را دارد
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.