کد خبر: ۱۳۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۵۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
امام جمعه قلعه‌رئیسی:
عصر دنا: امام جمعه قلعه رئیسی گفت: انتظار مردم شهر قلعه رئیسی از مسوولان این است که با متخلفان و عواملی که باعث تضعیف حق مردم شدند برخورد قاطع شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی به موضوع اصول عقاید و اصل امامت به خصوص امامت امام عصر(عج) اشاره و تصریح کرد: خداوند متعال از آغاز تاریخ بشر برای هدایت انسان‌ها برنامه‌ای هدفمند با ارسال پیامبران داشته و بعد از آن از طریق امامت ائمه داشت و مشیت الهی بر این تعلق گرفته که 12 امام از اهل بیت رسول‌الله که ادامه دهنده وظایف و مسئولیت رسول الله هستند برای مدتی نامعلوم در حال غیبت به سر می‌برند.

صلواتی در خطبه دوم به بیانات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن اشاره و آنها را تبیین کرد و در ادامه گفت: دعوای اساسی در جامعه ما بر سر دو قرائت از اسلام است که یکی اسلامی که در مقابله دشمن می‌ایستد و استقامت می‌ورزد که یکی اسلام انقلابی و دیگری اسلام لیبرالی است که سند 2030 یک مرحله ریل گذاری اسلام لیبرالی در آموزش و پرورش است و در اسلام لیبرالی محترمانه‌ترین اعتراض به ولی اسلام اینکه بگویند به ولی اطلاعات غلط می‌دهند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی یادآور شد: اینکه بگویند به رهبری اطلاعات غلط می‌دهند و خبر ندارد این مقدمه سازی برای همان جمله‌ای است که در حق رسول‌الله گفتند و امروز عده‌ای وارث همان تفکر هستند و نگاهشان اسلام لیبرال است و طبق سنت خدا هر کسی در حق ولی خدا جفا کند عاقبتی نکبت بار در پیش خواهد داشت.

وی به تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان اشاره و عنوان کرد: حال که شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد و با تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی‌امر و نایب امام زمان(عج) این جایگاه مشروعیت پیدا می‌کند تا زمانی که در چارچوب قانون و آرمان نظام بویژه منویات و هدایت‌های ولی امر و رهبری انقلاب باشد از مشروعیت برخوردار است و اگر فراتر از شان و هدایت‌های رهبری زاویه بگیرد قطعا به همان میزان از مشروعیت کاسته خواهد شد.

صلواتی ادامه داد: انتظار این است که رئیس جمهور منتخب مواضع ناصواب و دشمن شادکن خویش را در تبلطغات انتخاب اصلاح و جبران کند و رمز موفقیت دولت در این دوره سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل و توجه به نقدهای منصفانه است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به انتخابات شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی هم اشاره و خاطرنشان کرد: در منطقه ما سفارشی برادرانه به مسوولان اجرایی و نظارتی دارم و با توجه به اینکه نتوانستید به طور شایسته از حق‌الناس و امانت مردم دفاع کنید از گرفتن هزینه و مزایا خودداری کنید و این پول در عوض انجام عمل صحیح و سالم با رعایت حق الناس بود که متاسفانه نتوانستید درست عمل کنید و دریافت هزینه از بیت المال برای شما جایز نیست.

وی اضافه کرد: انتظار مردم شهر قلعه رئیسی از مسوولان به انتخابات شورای شهر این است که با متخلفان (عوامل اجرایی و نظارت) و عواملی که باعث تضعیف حق مردم شدند برخورد قاطع شود و برای همیشه این لگه ننگین را بر پیشانی آنها بگذارند تا برای آیندگان عبرت شود ولی نسبت به حق مردم کوتاهی صورت نگیرد.

صلواتی به سالروز رحلت امام راحل در 14 خرداد اشاره و گفت: امروز راه پیشرفت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی عمل و وصیت به سیره امام راحل است و وصیت امام به مجلس و رئیس جمهور این بود که در مقابل احکام خدا خاضع باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی به اصول و شاخصه‌های خط امام اشاره و تاکید کرد: اثبات اسلام ناب محمدی، اعتماد به وعده الهی و بی اعتماد به قدرت های مستکبر، اعتماد به اراده مردم و نیرو مردمی، حمایت از محرومان، مخالفت صریح با جبهه قلدران، اعتقاد به استقلال ملی و تکیه بر وحدت ملی از مهمترین اصول و شاخصه های خط امام است.

وی همچنین به سالروز انتخاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به عنوان رهبری انقلاب توسط مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب حاکمی لایق و با تدبیر، شجاع، خلاق و هوشمند هستند که توانستند بحران‌های 28 ساله نظام اسلامی را مدیریت کنند و کشتی این انقلاب را در دل طوفان‌ها و امواج سنگین هدایت کند و مردم به بحران‌هایی همچون مطبوعات زنجیره‌ای و پروژه فشار که در جهت اجرای نافرمانی مدنی، استحاله از درون، براندازی خاموش، پروژه خندق و مشروعیت دوگانه و فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا تدارک دیده شده بود که این پروژه‌ها با مدیریت رهبری دچار فروپاشی شدند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
دوباره میخای یکی مثل وزیر ارشاد بیاد ی حرفی بزن وبعد هم ازش بخواهید بیا عذر خواهی کن شما که قبل از انتخابات خودتون گفتید نتیجه ی انتخابات هرچه شد باید همه بپذیرند الان اینجوری حرف میزنید دولت خودش میدون چکار کن افراد متفکری اطراف دولت مغزی مثل ظریف همراهی میکن دولت را باور کن ما دیگه خسته شدیم از این حرفها تکراری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.