پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با راه دانا؛ در
خصوص سند 2030 و زمینه های غلط در این سند اظهار داشت: سند 2030 یک سند
استعماری است که برای نابودی نسل یک ملت و همچنین در اختیار قرار دادن همه
امکانات مادی و معنوی نسل آینده به دست بیگانگان است.
وی با بیان
اینکه خود اوباما هم به این نکته اذعان دارد که یونسکو تحت امر سازمان ها و
آژانس های جاسوسی آمریکایی فعالیت می کند خاطرنشان کرد: بر روی سایت
سازمان ملل هم بسیاری نکات به چشم می خورد که اوباما بارها مطرح کرده که
یونسکو امور مربوط به امنیت ملی آمریکا را پیگیری و تامین می کند.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند توسعه پایدار که از سوی آمریکا
تدوین شده است گفت: سند 2030 در جایی به سند توسعه پایدار اشاره می کند
سندی که به دنبال ایجاد جهانی است که همانگونه که آمریکا فکر می کند آنها
نیز بیاندیشند.
رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان ضمن برشمردن
برخی از تاثیرات سند 2030 بر روی نگرش، بینش و رفتار نسل آینده عنوان کرد:
با اجرای سند 2030 دیگر رفتار سکولار غربی به جای ایمان و عمل خواهد نشست
که در ادامه با تغییر رفتار تغییر نسل به وجود می آید.
خزعلی همچنین
گفت: از سال های 2000 تا 2015 نام این سند آموزش همگانی بود به این معنا
که همه می توانند از آموزش رایگان برخوردار شوند که البته سند آموزش همگانی
حالت توصیه ای داشت و تنها به گفتمان سازی در کشور ها پرداخت.
2030؛ سندی که شاه هم آن را امضا نکردوی
در ادامه با بیان اینکه امام خمینی هم با اجرای اسناد آموزشی یونسکو در
کشور مخالف بود خاطرنشان کرد: سند 2030 برخلاف سند آموزش همگانی یک سند
تعهد آوری است که مرکب از 7 سند دیگر بوده؛ یکی از این اسناد قبل از انتخاب
در حد یک بیانیه توسط اشرف مطرح شد که امام با آن برخورد کرد و به همین
دلیل شاه مجبور شد اشرف پهلوی را از کشور بیرون کند و آن سند هرگز عملیاتی
نشد.
رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: دولت اصلاحات این
سند را به شکل دیگری از سال 72 در شورای عالی انقلاب فرهنگی آورده ولی این
شورا مقاومت کرد و باز هم تصویب نشد اما دولت خود آن را تصویب کرد و به
مجلس برده اما در نهایت شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفت که اجازه تصویب و
اجرا شدن را نداد و همچنان ایران متعهد نشده بود که آن را اجرا کند.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند حقوق کودک گفت: بخشی از سند
2030 برگرفته از سند حقوق کودک بوده و اگر این سند را بپذیریم باید سند
حقوق کودک را هم اجرایی کنیم.
خزعلی افزود: این سند در مجلس چهارم
مطرح شد که مجلس چهارم در یک بعد از ظهر و بدون هیچ تحقیقی این سند را
تصویب کرد که شورای نگهبان در نهایت یک حق شرط کلی و قوی روی آن قرار داد
که جلوی نفوذ از طریق آن را گرفته است.
وی با اجرایی شدن 2030 در
کشور یعنی ما بدون هیچ کنترلی متعهد می شویم تمام دستورات سازمان سیا و
پنتاگون را در کشور پیاده و اجرا کنیم. در حقیقت 2030 سند بردگی همه
امکانات کشور است و تنها بعد آموزشی آن مطرح نیست. این سند زمینه های
اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، خانوادگی، بهداشت و درمان و ... هم دارد.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: گلایه رهبر انقلاب از شورای عالی
انقلاب فرهنگی هم پیگیری نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی
کشور، سند مهندسی فرهنگی و ... بود؛ تعداد زیادی از اسناد مصوبه شورای عالی
انقلاب فرهنگی در کشور وجود دارد که این اسناد می توانند تمام مشکلات کشور
را حل کنند و نیازی به 2030 و امثال آن نداریم.
خزعلی در ادامه
گفت: سند 2030 در سوم مهرماه سال 94 در نیویورک توسط رئیس جمهور امضا شده
است و سال بعد وزیر آموزش پرورش آن را در کره امضا کرد در شهریور ماه سال
95 بلافاصله این سند ابلاغ می شود که در ابتدای این سند که ابلاغ شده است
یونسکو اعلام میدارد که این سند و 30 کارگروه آن تحت امر یونسکو اجرا می
شود.
وی همچنین تصریح کرد: اگر زمانی دشمن نقشه می کشید که احمدی
روشنها را با بمب گذاری از ما بگیرد، امروز از درون نفوذ کرده و ما بر
اساس این سند مجبور هستیم اساتید، معلمان و دانشمندان خود را برای پیش برد
امیال دشمنان در اختیار آنها قرار دهیم.
عضو شورای عالی انقلاب
فرهنگی تاکید کرد: در 2030 ما متعهد شده ایم که تمام دانشمندان، متخصصان و
فن آوران خود را در اختیار سازمان ملل قرار می دهیم تا به کشور های منطقه
اعزام شوند و به آنها نیز آموزش بدهند.
رئیس سابق شورای فرهنگی
اجتماعی زنان با یادآوری اینکه بر اساس چشم انداز 1404 ایران قرار بود به
لحاظ علمی رتبه اول منطقه را به دست آورده و در چهان درخشش داشته باشد
عنوان کرد: در سال های اخیر رشد علمی ایران کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر
باید بر اساس 2030 دانشمندان خود را به سایر کشور ها صادر کنیم. در سال های
اخیر فعالیت های هسته ای کشور کاهش پیدا کرده، صنعت هوا و فضا به حاشیه
رفته و برنامه های زیادی برای کاهش دادن صنعت هسته ای ریخته شده است.
خزعلی
افزود: اخیراً عربستان از هواپیماهای ساخت کشورش رونمایی می کند؛ آیا
عربستان این توانایی علمی را داشت یا به کمک سایر دانشمندان به این توانایی
دست پیدا کرده است؛ امروز بر اساس سند 2030 ما موظف هستیم دانشمندان خود
را به سایر کشورها بفرستیم تا اطلاعات خود را در اختیار آنها بگذارند.
توهین 2030 به معلمان با روانی خواندن آنهاوی
همچنین گفت: سند 2030 با توهین به جایگاه معلمان، معلمان ایرانی را افرادی
با بیماری های روحی و روانی، ضعف هویت و مشکلات عدیده معرفی می کند و برای
گفته خود نیز به یک پژوهش مربوط به 40 سال پیش در یک کشور دور افتاده
درباره ایران اشاره می کند. این پژوهش اساس برنامه 2030 برای معلمان قرار
گرفته است.
رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: بر
اساس سند 2030 یونسکو پایگاهی در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان
ایرانی زده است تا به این وسیله تمام معلمان را تربیت کرده و همچنین یونسکو
افرادی را به این پایگاه ها اعزام کرده تا رسما معلمان ایرانی را آموزش
دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش
هم باید متعهد شود معلمانی را استخدام کند که از این مرکز گواهی داشته
باشند؛ به عبارت دیگر چندین هزار نفر معلمی که تا کنون 80 میلیون نفر را
تربیت کرده اند مشکل داشته و از این به بعد باید مورد تایید پایگاه یونسکو
قرار بگیرند.