کد خبر: ۱۲۰۹۵
تاریخ انتشار:۰۰:۰۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
شمشیر دولبه تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات اصلی
عصر دنا: شاید هدف از طرح این موضوعات سیاسی، منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات اصلی کشور و ضعف دولت در رسیدگی به آنها باشد اما این شمشیر دولبه می تواند به زیان دولت هم تمام شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): طرح "آشتی ملی" هدفی جز بازگشت آزادانه و بدون دردسر فتنه گران به پست های حساس و احتمالا رفع حصر ندارد. طرح این موضوع در آستانه انتخابات 96، به خودی خود شک برانگیز است. همزمان فراکسیون امید در مجلس طرح عجیب و غریب مجازات افراد به خاطر سوال کردن در سخنرانی ها را داده.

طرح موضوع
این موارد در حالی مطرح می شود که سراسر کشور با مشکلات کم سابقه ای در سال های اخیر دست و پنجه نرم می کند. در خوزستان اوضاع از شرایط بحرانی هم عبور کرده، نه آب دارند نه برق. در تهران ماجرای پلاسکو هنوز بیم آور است. در سیستان و بلوچستان تبعات سیل هنوز ادامه دارد. در بسیاری از نقاط کشور نیز بارش های چند روز اخیر مشکلا متعددی ایجاد کرده؛ در این شرایط، اصلاح طلبان به دنبال چند طرح سیاسی هستند که نه تنها دغدغه مردم نیست بلکه  پشت آن اهداف مرموزی نهفته است.

عملکرد دولت هم قابل تامل است. دولتی ها اگرچه تلاش کرده اند به طور مستقیم وارد این موضوع نشوند اما تلویحا چه با سکوت و چه با اشارات معنادار از آن حمایت می کنند. شاید هدف از طرح این موضوعات سیاسی، منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات اصلی کشور و ضعف دولت در رسیدگی به آنها باشد اما این شمشیر دولبه می تواند به زیان دولت هم تمام شود. چراکه وقتی بسیاری از مردم خود درگیر مشکلات ذکرشده هستند، بی توجهی دولت، تبعات منفی زیادی به دنبال خواهد داشت.

با این شرایط، آیا طرح این مسائل و کنار گذاشتن مشکلات اصلی مردم، آنها را از دولت تدبیر ناامیدتر نخواهد کرد؟ و آیا شانس روحانی را بیش از پیش کاهش نخواهد داد؟ طبیعی است که این رفتار، در ردم تاثیر منفی گذاشته و چه بسا نتیجه‌ای عجیب در انتخابات 96 رقم بخورد که دلخواه دولت نیست.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین