کد خبر: ۱۲۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۴۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: کتاب های دونالد ترامپ ظالم ترین دشمن ایران در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج عرضه می شود و معاون ارشاد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کتاب های ترامپ توسط حراست وزارت ارشاد برای حضور در نمایشگاه تایید شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته با حضور مشاور برنامه ریزی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس اتحادیه ناشران کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در مصلی امام خمینی یاسوج افتتاح شد که در این نمایشگاه کتاب های ترامپ که ظالم ترین دشمن ایران است عرضه می شود.

با توجه به تاکیدهای متوالی مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت محوری کتاب های ظالم ترین فرد نسبت به حقوق ملت  ایران همچنان در ایران ترجمه وچاپ شود و برخی از رسانه ها با عنوان هدف ترویج کتاب و کتاب خوانی در بین مخاطبان به تبلیغ این کتاب ها می پردازند و در نمایشگاه های کتاب نیز این کتاب ها به وفور دیده می شود.

کتاب های آقای ترامپ از سال ۱۳۸۸ به بعد در ایران ترجمه و چاپ شده و بیش از هفت کتاب این فرد ترجمه و انتشار یافته است از جمله با نام های ((دو مرد یک پیام :چرا دوست داریم شما ثروتمند شوید.؟ ۱۰۱ راه موفقیت ،بزرگ فکر کن ،چگونه در زندگی برنده شوید،مثل یک قهرمان فکر کن …)) که با نگاه اجمالی به عنوان کتاب ها در می یابیم که چگونه می شود شخصی که خود بزرگترین ضد قهرمان است نویسنده کتابی با عنوان (  مثل یک قهرمان فکر کن) باشد؟

اما به راستی کسی که کودک ۵ ساله ایرانی را در فرودگاه امریکا از بالای آرنج دست بند می زند چگونه می تواند یک قهرمان باشد؟

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا وی تحریم های ایران را دو چندان کرد، ورود مسلمانان را به این کشور ممنوع و برجام را نقض کرده است که این گوشه ای از دشمنی وی علیه جمهوری اسلامی است، حال کتابهای وی با نام اقتصاد و موفقیت هر روز در حال ترجمه و چاپ است و حتی این کتاب های در برخی از دانشگاه ها تدریس می شود که این امر واقعا مایه شرمساری است.

دولت تدبیر و امید که از همان اول متاسفانه با سیاست های دونالد ترامپ بسیار نرم برخود کرده است و حتی تا حالا کوچکترین موضوع گیری مناسبی با دشمنی ها و حتی تحریم های وی نداشته است.

امروز هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی مجوز صدور کتاب است، به کتابهای این رئیس جمهور خبیث مجوز چاپ می دهد و حتی آنها را در نمایشگاه های کتاب به فروش می رساند که نمونه بارز آن در نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد است.

عرضه کتابهای ترامپ خلاف است و باید جمع آوری شود

در این رابطه مشاور برنامه ریزی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه هر کتابی که مجوز نداشته باشد عرضه آن ممنوع است، افزود: فرقی ندارد کتاب آقای ترامپ باشد یا هر فرد دیگر، اگر ناشری یا توزیع کننده ای کتاب های ترامپ را عرضه کند جمع آوری  می شود چرا که خلاف است.

داریوش رضوانی تصریح کرد: کتاب های ترامپ در این نمایشگاه اگر عرضه شود مسئولان باید نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

متاسفانه یا خوشبختانه کتابهای ترامپ توسط حراست وزارت ارشاد تایید شده اند

همچنین معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد  در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس که چرا کتاب های اقای ترامپ در نمایشگاه یاسوج عرضه می شود، گفت: مگر عیب دارد که کتابهای ترامپ عرضه شود، کتابهایی که در ایران نوشته شده است ممنوع نیست که خبرنگار به وی گفت این کتابها ترجمه شده نه اینکه نوشته شده است.

رضا خردمند در پاسخ به سوال این خبرنگار مبنی بر اینکه مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفته بود که عرضه کتابهای ترامپ ممنوع است، چرا در این نمایشگاه عرضه آنها انجام می شود؟، افزود: باید بررسی کنیم، خوشبختانه یا متاسفانه این کتابها توسط حراست وزارت ارشاد اسلامی تایید شده اند و برای ما فرستاده شده است، حتی اگر یک درصد غیر مجاز باشد توسط این اداره جمع آوری می شود اما باید اسم آنها را دوباره به حراست وزارت ارشاد ارسال کنیم.

 
 

 

اما نکته قابل توجه این است که هنگامی که خبرنگاران و عکاسان خبری در نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج از کتاب های ترامپ عکس می گیرند غرفه داران در واکنش به اقدام خبرنگاران کتاب های ترامپ را جمع اوری می کنند و پس از خروج خبرنگاران و عکاسان از نمایشگاه دوباره انها را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
به نظر من خلاف نیست که شما اینطور تیتر کرده اید کسی که رسانه در دست دارد هر نظری به ذهنش رسید که نباید به قلم آورد.

همانطوری که آمریکا بزرگترین دشمن ایران هست خود دولت آمریکا هم ایران را دشمن خود می داند.
دشمنی ما سیاسی است
دشمنی ما در دیگر ابعاد وارد نیست. و غیر قابل قبول.
همانطور که مطلعید روز های گذشته شاهد حضور تیم ایالات متحده برای مسابقات جهانی کشتی در کشورمان بوده ایم تا جایی که در فینال رقیب تیم ملی ما می شود.
فکر کنم اگر این مسابقات دست شما بود اجازه ورود تیم ملی آمریکا را به خاک کشورمان را صادر نمی کردین.
برادر یا خواهر ارزشی
مردم دنیا با هم هیچ گونه دشمنی ندارند این دشمنی ها فقط و فقط سیاسی است پس در مسایل فرهنگی اقتصادی ورزشی و ... نبایستی داخل گردد.
و در پایان سوال از شما دارم
اگر این اتفاق در ایالات متحده می افتاد که اجازه نشر کتابهای دولتمردان ما یا هر ایرانی دیگر را در آن کشور نمی دادند مفعول چه واژه هایی از طرف خبرگزاری ها می شدند؟
این را بدانید که کشورهای دیگر هم خبرگزاری هایی خیلی خیلی حرفه ای تر دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.