تاریخ انتشار:۰۲:۳۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
با حضور مسؤولان و هنرمندان صورت گرفت
عصر دنا: هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی گفت: عروسک افسانه‌ای لیلی که در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد همواره جایگاهی در بین دختران و زنان این استان داشت پس از سال‌ها مهجوریت با رونمایی به فرهنگ بومی این استان بازگشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر امروز و همزمان با مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان سراسر کشور از عروسک افسانه‌ای لیلی که در فرهنگ بومی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک نماد یاد می‌شود رونمایی شد.

سید همت هاشمی هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی که با عروسک لیلی بر روی جایگاه قرار گرفت از بازگشت دوباره این عروسک به فرهنگ بومی استان خبر داد.

وی عنوان کرد: این عروسک در طی صدها و بلکه هزاران سال در فرهنگ بومی این استان جایگاهی در بین دختران ما داشته است و سنگ صبور آن‌ها به شمار می‌رفته است.

این هنرمند هم‌استانی افزود: تحقیق و بررسی‌های زیادی در این زمینه انجام شده و و با پژوهشی که در خصوص لیلی داشتیم توانستم آن را بعد از سال‌ها مهجوریت دوباره به دامن فرهنگ بومی کهن و اصیل این استان برگردانیم.

هاشمی تصریح کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری بسیار خوبی با ما داشت و بدون از کمترین درنگی خواسته ما را برای برگزاری جشنواره عروسکی در آینده نزدیک در استان پذیرفت.

این هنرمند هم‌استانی با بیان اینکه هدف اصلی ما از برگزاری جشنواره عروسکی در یاسوج کمک به بازگشت لیلی به دامن فرهنگ و هنر استان است، اظهار کرد: برای بازگشت دوباره لیلی به فرهنگ بومی و محلی استان در سراسر استان برنامه‌هایی را خواهیم داشت و سعی می‌کنیم که در این زمینه در آداب و رسوم همه مناطق استان تحقیق و پژوهش برای شناخت هر چه بیشتر لیلی داشته باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین