کد خبر: ۱۰۳۰۵
تاریخ انتشار:۱۲:۰۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه زنان مناطق حاشیه‌نشین در مرکز و شهرستان‌های استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فریبا رحمانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: تاکنون برنامه‌های خوبی در حوزه زنان و خانواده برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی ویژه دانش‌آموزان، توزیع بسته‌های بهبود وضعیت بهداشتی میان دانش‌آموزان دختر محروم استان، کارگاه آموزشی تقویت ارتباط اولیا با دانش‌آموزان، ارائه خدمات به زنان کشاورز و برگزاری کارگاه آموزشی اشتغال‌زایی ویژه زنان را از مهم‌ترین خدمات انجام شده در حوزه زنان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: اصلاح این قشر منجر به اصلاح جامعه و خراب بودن آن منجر به خراب شدن نیمه دیگر جامعه خواهد شد.

این مسؤول بر توجه و حمایت از زنان در هر صنفی که باشند تاکید کرد و بیان داشت: اگر زنان به درستی حمایت شده و مشکلات آنها رفع شود، می‌تواند در بهبود و اصلاح جامعه بسیار موثر باشد.

رحمانپور در ادامه به برخی آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره کرد و یادآور شد: طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب‌های استان ما هستند ضمن اینکه آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مورد توجه مقام معظم رهبری نیز است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این آسیب‌ها دامن برخی زنان را نیز گرفته است، اضافه کرد: باید جهت مبارزه و کنترل این مشکلات اقدامات و راهکارهای اساسی اندیشیده شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و مشاوران مجرب را یکی از راهکارهای موثر در شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: با برگزاری این کارگاه‌ها در حوزه‌های مختلف مانند مدارس، دانشگاه‌ها و مناطق مختلف شهری و روستایی می‌توان قشرهای مختلف را آگاه کرد.

این مسوول نقش رسانه‌ها و صدا و سیما را در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه موثر بیان کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی گسترده در این حوزه زمینه کنترل و و کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنند.

وی، خانواده و در راس آن زنان را به عنوان رکن اصلی خانواده یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تربیت صحیح و اصولی فرزندان بیان کرد و گفت: اگر مادران و زنان جامعه اصلاح شوند مردان نیز اصلاح خواهند شد.

رحمانپور ادامه داد: در همین راستا در نظر داریم با همکاری دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، علوم پزشکی و یا فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه زنان خانه‌دار در استان کنیم.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شوند، گفت: کارگاه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برگزار خواهند شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم با برگزاری این کارگاه‌ها و آموزش به مادران و زنان بتوانیم گام موثری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اصلاح استان برداریم.


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.