تاریخ انتشار:۱۳:۲۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
عصر دنا: اعظم فرخ‌زاده مربی کاراته که قریب به 3 هزار ورزشکار در شهرستان کهگیلویه پرورش داده است نشان داد مادر بودن منافاتی با موفق بودن ندارد و مانع رسیدن به آرزوهایش نشده است.این بانوی موفق توانسته در کنار همسر و مادر نمونه بودن مربی موفقی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا/طیبه‌سادات سعادتی‌نیک/مروری بر جایگاه زنان قبل و بعد از انقلاب نشان می‌دهد یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود، با عزت مادرانه وکرامت انسانی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و ورزشی بدرخشند.

بانوان موفق همواره الهام بخش بقیه هستند، به خصوص زمانی که مسئولیت خطیر مادر بودن را هم داشته باشند؛ تجربه بانوان شاغل نشان داد ازدواج نه تنها مانع مسیر موفقیت خانم‌ها نیست بلکه باعث رشد و تکامل است.

بر آن شدیم که در گفتگو با بانوانی که در مشاغل مختلف فعالیت دارند و علاوه بر آن لذت خوب مادر بودن را تجربه می‌کنند به روایت آنان از زندگی یک مادر بپردازیم.

در این گزارش سراغ «اعظم فرخ‌زاده» مربی موفق ورزش در رشته‌ای که از رشته‌های پرطرفدار رزمی میان بانوان است یعنی کاراته رفتیم. وی در سال ۱۴۰۰ به عنوان مربی برتر کاراته کشور انتخاب شد.

ورزش،تحصیل و تهذیب سه مؤلفه‌ای که در کلام رهبر انقلاب برای جوان ایرانی مورد تأکید است را اعظم فرخزاده جهت دید و حرکت خود در این مسیر قرار داده است.

میم مثل مادر؛مثل مربی موفق؛روایتی از بانوی ورزشکاری که هم مادر نمونه است هم مربی موفق

خانم فرخ‌زاده با وجود داشتن 2 فرزند و اداره کارها هنوز هم موفق به نگه داشتن موقعیت خوب در رشته ورزشی است.مادر بودن نه تنها مانع پیشرفت کار و تحصیل او نیست بلکه عزم او برای طی پله‌های ترقی را بیشتر کرده است و در این مسیر دخترانش را هم با خود همراه کرده است.

این بانوی موفق به رغم مادر بودن هم مربیگری می‌کند هم خانه‌داری و همسرداری.همزمان تحصیل می‌کند، به تربیت فرزندان مشغول است و در رشته کاراته قهرمان پرورش می‌دهد.در باشگاه کاراته به پرورش ورزشکارانی مشغول است که افتخار شهرستان و کشورند.علاوه بر این مربی باشگاه چند منظوره انرژی پلاس هم هست.در رشته‌های ایروبیک، بدنسازی،آمادگی جسمانی و... فعالیت دارد.

میم مثل مادر؛مثل مربی موفق؛روایتی از بانوی ورزشکاری که هم مادر نمونه است هم مربی موفق

او مربی قهرمان پروری است که مادر بودن مانع موفقیتش نشده است. 36 سال سن دارد صاحب 2 دختر است می گوید همسرم حامی خوبی برای من بوده است.لیسانس تربیت بدنی و لیسانس کامپیوتر دارد و حالا دانشجوی ارشد رشته آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی است.

جدا از تمام افتخارات از افتخار دیگری باید گفت که این بانوی موفق در کنار مربیگری و هدایت کاراته‌کاران به سمت موفقیت،جایگاهی بس عظیم دارد و آن جایگاه والای مادری است او مادر موفقی هم هست و 2 ورزشکار قهرمان تحویل جامعه داده است این مربی موفق کاراته 2 نقش مربیگری و مادر بودن را به درستی ایفا می‌کند بدون اینکه یکی در دیگری خللی ایجاد کند.

فرخ زاده می‌گوید «مادر بودن انگیزه‌ام را برای موفقیت بیشتر کرد.

روحیه و اراده قوی از او مادری موفق و مربی برتر ساخته است او ورزشکاران نام آوری همچون «سارا دریا» و «نهال زکی‌زاده» قهرمانان جهانی پرورش داده است و می گوید 2 تا 3 هزار ورزشکار زیر نظر او فنون کاراته را فرا گرفته‌اند.

میم مثل مادر؛مثل مربی موفق؛روایتی از بانوی ورزشکاری که هم مادر نمونه است هم مربی موفق

اعظم فرخ‌زاده که متولد 1367 است در معرفی خود می‌گوید» نایب رئیس هیئت کاراته شهرستان کهگیلویه و دارای لیسانس تربیت بدنی و لیسانس کامپیوتر و دانشجوی ارشد آسیب شناسی و حرکات اصلاحی هستم.

مربی کارته که نماینده بانوان اتحادیه بین‌المللی شوتوکان skai استان هم هست، گفت: از سال 1379 وارد عرصه ورزش شدم و پایان همان سال اولین مدال طلای کاراته کشور را کسب و عنوان اولین بانوی مدال آور استان و نخبه ورزشی را از آن خود کردم.

فرخ‌زاده که عناوین قهرمانی کشور و مسابقات بین المللی را در کارنامه ورزشی خود دارد ،افزود: آخرین مدال در مسابقات جهانی ترکیه در سال 2011 در کمیته تیمی به گردن آویختم.

این مادر ورزشکار بیان کرد:سال 86 زمانی که دانشجو بودم فعالیت مربیگری را آغاز نمودم در رشته کاراته در تمامی رده‌های سنی مربیگری می‌کنم.

میم مثل مادر؛مثل مربی موفق؛روایتی از بانوی ورزشکاری که هم مادر نمونه است هم مربی موفق

وی ادامه داد:از سال 97 باشگاه چند منظوره انرژی پلاس را راه‌اندازی و در رشته‌های ایروبیک،بدنسازی و آمادگی جسمانی و... فعالیت دارم. 2 تا 3 هزار هنرجو از سال 86 تاکنون پرورش دادم که در رشته کاراته 2 ورزشکار عضو ثابت تیم ملی شده‌اند.

به گفته فرخ‌زاده «سارا ادریا» و «نهال زکی‌زاده» ورزشکارن مدال‌آور رقابت‌های آسیایی، بین‌المللی و ملی بوده و هم اکنون عضو تیم ملی ناشنوایان هستند.

وی با اشاره به اینکه ورزشکارانش تاکنون در رقابت‌های ترکیه و مسابقات المپیک برزیل مدال‌های خوش رنگ کسب کرده‌اند،ادامه داد: این ورزشکاران در حال حاضر برای مسابقات جهانی مالزی خود را آماده می‌کنند.

فرخ‌زاده از «معصومه شکیبافر» به یکی دیگر از ورزشکاران قهرمان کاراته نام برد و گفت که او در یک وره مسابقات انتخاب تیم ملی به اردوی تیم ملی دعوت شده و در حال انجام تمرینات تیم ملی است.

میم مثل مادر؛مثل مربی موفق؛روایتی از بانوی ورزشکاری که هم مادر نمونه است هم مربی موفق

فرخ‌زاده که در تمامی رده‌های سنی از خردسال تا بزرگسال مربیگری می‌کند،تصریح کرد: در رده خردسالان روشنا فروزی،ارغوان گنجی،مبینا فروزی،یلدا فروزی،آیناز دانایی و هانا نصریان، نازنین بهره‌بر، رزیتا شهبازی، ستاره صالحی، فاطمه پوربهشت و دیگر ورزشکاران در مسابقات بین المللی سبکی مدال رنگارنگ کسب کردند.

این مربی کاراته در پاسخ به اینکه ورزش بانوان در کهگیلویه چه موانع و مشکلاتی دارد،افزود: در رابطه با ورزش بانوان شهرستان به مربیان باسواد نیاز داریم متأسفانه ورزش در حال حاضر این طور پیش می‌رود که هر کسی پول دارد و یک هفته دوره گذرانده و مجوز راه‌اندازی باشگاه می‌گیرد در حالی که علم مربی را ندارد این به بدنه ورزش شهرستان ضربه می‌زند و آثار و عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

وی از انتظارات جامعه ورزش بانوان از مسئولان هم گفت و اینکه به فکر ورزش بانوان باشند حداقل کاری که لازم است برگزاری دوره‌های مربیگری است تا هر مربی با علم وارد باشگاه شود که آسیبی به ورزشکاران وارد نشود.

فرخ‌زاده در پاسخ به این سؤوال که حمایت مسئولین از بانوان ورزشکار را چطور می‌بینید، از برخی تشکر و از برخی هم گلایه داشت.

میم مثل مادر،مربی موفق؛روایتی از بانوی ورزشکاری که هم مادر نمونه است هم مربی موفق

وی گفت: آقایان محمودزاده،قدرت الله عادلپور و آقای اندیک رئیس اداره ورزش شهرستان همکاری خوبی دارند ولی متأسفانه دیگر نهادها و دستگاههای اجرایی هیچ گونه حمایتی نداشتند به رغم ظرفیت خوب ورزش در شهرستان اما حمایت مسئولین ضعیف است نیاز به حمایت داریم تا افتخارات بیشتری کسب کنیم.

از مربی موفق کارته نظرش درباره ازدواج و نقش همسر در پیشرفت او را جویا شدیم. فرخ‌زاده گفت: جا دارد از همسر عزیزم جناب آقای علی فروزی که الحق و الانصاف در تمام سالها که در کنار ایشان بودم بیشترین تأثیر را در پیشرفت من در عرصه ورزش و قهرمانی ورزشکارانم داشته و نقش بسزایی داشتند تشکر می‌کنم.خوشحالم ازدواج کردم صاحب دو فرزند هستم که هر دو «مبینا و روشنا» از قهرمانان بنام استان و کشور هستند.خوشحالم خانواده ورزشی در کنار خود دارم همسرم صبورانه پا به پای من حرکت می کند در کنار من هم برای تحصیل و هم شغلم همراهی می کنند.

میم مثل مادر؛مثل مربی موفق؛روایتی از بانوی ورزشکاری که هم مادر نمونه است هم مربی موفق

وی گفت: اولین فرزندم مبینا متولد 92 و پایه پنجم و دومین فرزندم روشنا متولد 95 پایه سوم ابتدایی است.وی معتقد است فرزندآوری به پیشرفت کشور کمک می‌کند و ان شاالله اگر سلامتی باشد فرزندان بیشتری هم بدنیا خواهم آورد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه در ورزش خاطرات خوب و بد زیاد داریم،یادآور شد: از روزی که فرزندانم را باردار شدم تا روزی که زایمان کردم هیچ وقت ورزش را قطع نکردم یعنی می‌خواهم بگویم بارداری و فرزند داشتن بهانه برای ورزش نکردن نباشد هر کسی بخواهد ورزش کند می‌تواند با بچه هم ورزش را ادامه دهد.

وی گفت: دانشجو هستم همزمان 2 فرزند محصل دارم کارهای مربیگری و خانه‌داری و باشگاه و همسرداری را انجام می‌دهم.

اعظم فرخ‌زاده از دایی‌های خود قدرت‌الله عادلپور و روح‌الله عادلپور و زینب عادلپور خاله خود به عنوان الگو و مشوق‌های ورزش نام برد و از آنها قدردانی کرد.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
پر بحث ترین