تاریخ انتشار:۱۱:۴۲ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه کهگیلویه گفت: گاهی انتشار یک خبر امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کنند،خبرنگاران مراقب باشند مطالب خلاف واقع انتشار ندهند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،سرهنگ محمدتقی حقی امروز در نشست تکریم خبرنگاران کهگیلویه با بیان اینکه رسالت خبرنگار گفتن حق و حقیقت است،ادامه داد: 17 مرداد روزی برای پاسداشت زحمات این قشر است.

جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه،تعهد،جسارت،صداقت و امانتداری را از شاخص‌های خبرنگاری برشمرد و افزود:علم و دانش زمینه کار خبری است نمی‌شود هر کسی دوربین و قلم دست بگیرد و خود را خبرنگار بنامد.
تضمین امنیت روانی جامعه نکته مورد تأکید جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه در انتشار اخبار بود،سرهنگ حقی افزود: خبرنگار باید مراقب باشد خبر انتقادی او باعث خدشه دار شدن وجه سلامت روانی نشود چرا که
امنیت روانی ضامن پیشرفت و توسعه در هر زمینه ای است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اقدامات بازدارنده پلیس در کنترل ترافیک شهر دهدشت گفت: از زمان نرم افزاری شدن جریمه‌ تخلفات رانندگی، تخلفات با تأخیر به متخلف می‌رسد و بازدارندگی با کاهش یافت.

این مسئول فرهنگ سازی را در این زمینه مهم خواند و گفت:همه ایرادهای ترافیک به نیروی انتظامی برنمی‌گردد برخی راننده‌ها در دهدشت کارشان از دوبله هم گذشت و سوبله می‌کنند در بحث سد معبر پلیس تلاش خود را کرده اما با مقاومت کاسبان مواجه می‌شود متولان هم برای سد معبر همکاری نمی کنند.

سرهنگ حقی، پیشگیری از تیراندازی را از دیگر اقدامات پلیس در راستای تأمین امنیت جامعه برشمرد و گفت: در هر مراسمی ماموران انتظامی حضور دارند و عوامل تیراندازی را شناسایی می کنند.

وی از شناسایی عوامل تیراندازی در دیشموک خبر داد و افزود: پرونده در دست بررسی است.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه هم در این نشست صحت و دقت در خبر را مهم خواند و گفت: در برخی از پرونده‌های پلیس فتا موضوع شکایت به انتشار مطالبت خلاف واقع و توهین و نشر اکاذیب برمی‌گردد.


سروان محمد مرادی‌تبار ادامه داد: خبرنگار حرفه‌ای و متعهد باید در انتشار اخبار از صحت و سقم آن اطلاع پیدا کند و از انتشار یاددداشتی که هویت نویسنده معلوم نیست پرهیز کنند تا با آبرو و حیثیت کسی بازی نشود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی