کد خبر: ۲۴۲۵۷
تاریخ انتشار:۱۶:۵۶ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: «اسامه عبدالخالق» نماینده دائم مصر در سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گفت: شرایط غزه به مرز قحطی رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از شبکه خبری «القاهره»، عبدالخالق همچنین گفت که کشورش مخالف تجاوز اسرائیل به رفح است.

وی در عین حال بر ضرورت توقف عملیات نظامی در نوار غزه تأکید کرد.


عبدالخالق تأکید کرد که ادامه تجاوز به نوار غزه موجب خواهد شد که امدادرسانی و اقدامات بشردوستانه به این باریکه متوقف شود.

وی گفت: حوادثی که در رفح جریان دارد، جنایت علیه بشریت و جامعه جهانی مسؤول آن است؛ ما مخالف حمله به رفح هستیم.

وی به توقف ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه زمینی رفح اشاره کرد وگفت که این توقف نتیجه مستقیم حمله به این منطقه است.

نماینده دائم مصر در سازمان ملل متحد تأکید کرد که ادامه فعالیت بشردوستانه در نوار غزه تنها در صورتی ممکن خواهد بود که اسرائیل به مسؤولیت خود عمل کرده و حمله را متوقف کند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.


در شرایطی که ارتش اشغالگر در غزه زمین گیر شده است، تندروهای کابینه نتانیاهو، نه تنها خواهان گسترش جنگ در غزه بلکه خواهان گسترش جنگ به جنوب لبنان نیز هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.