تاریخ انتشار:۱۳:۵۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: کهگیلویه‌وبویراحمد با بهره‌برداری از ۲۶ واحد پرورش مرغ در تولید این کالای اساسی مردم خودکفا خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، کهگیلویه و بویراحمد تا قبل دولت سیزدهم ۴۰ درصد نیاز مرغ خود را از استان‌های همجوار تامین می کرد اما با شروع به کار دولت آیت‌الله رئیسی احداث طرح های پرورش مرغ در دستور کار بخش کشاورزی قرار گرفت و ۲۶ واحد پرورش مرغ به تولید این استان اضافه شد که حدود ۱۰ مورد از آنها احیای واحد‌های راکد بوده است.علاوه بر این ۲۶ موردی که اجرا شد ۲۶ طرح پرورش مرغ جدید در دستور کار بخش کشاورزی استان است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها این استان نه تنها در حوزه تولید مرغ خودکفا می‌شود بلکه می‌تواند مازاد آن را به استان هلی همجوار صادر کند.سید علی معتمدی در همین خصوص با بیان اینکه نیاز مرغ استان ۲۱ هزار تن است، گفت: قبل از دولت سیزدهم ۱۳ هزار تن مرغ تولیدات استان مرغ استان بوده که به ۲۰ هزار تن رسیده است.رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بهره‌برداری از واحدهای پرورش مرغ در استان علاوه بر تامین ۱۰۰ درصدی نیاز مرغ ۸ هزار تن مازاد بر نیاز تولیدات خواهیم داشت که می‌توانیم آنها را صادر کنیم.وی بیان کرد: نوروز امسال اولین سالی بود که یا تمهیدات اتخاذ شده کمبودی در تولید مرغ نداشتیم و مردم مشکلی در تامین این کالای نداریم‌.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین