کد خبر: ۲۳۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۳۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسلم بادام فیروز
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- یادداشت دریافتی: المان، نماد یا نشانه یک شهر می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است. المان های شهری موضوعی است که متاسفانه در یاسوج کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 تفاوت اصلی مجسمه با المان در نگاه انتزاعی و غیر مستقیم المان ها به یک موضوع است. نگاهی که ذهن انسان را به عنوان یک موجود متفکر درگیر خود می کند.

المان لقمه ای آماده نیست که در دهان انسان گذارده شود! فکر و اندیشه و تامل انسان را در برخورد با خود میطلبد، در حرکت انسان مکث و تامل ایجاد می کند و همین ویژگی باعث ماندگاری آن می شود، چرا که آنچه موجب درگیری ذهن شود در اذهان باقی میماند.

شهر یاسوج فاقد المان هایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است، این مهم در جای جای این شهر احساس میشود، ضعف در نورپردازی شهری و هچنین ایجاد المان های هویتی در این شهر کاملا مشهود است.

شهرداری یاسوج از نعمت خدادادی همچون رودخانه بشار؛ آبشار یاسوج؛ پارک جنگلی و ... بی بهره است، بطوری که در بحث استفاده موضوعی از این مهم به طور کلی آنگونه اقدام شایسته ای از این نعمت نشده است.

مسلم بادام فیروز
فعال اجتماعی و مسائل شهری

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکترای شهرسازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
درود و هزار درود دکتر مسلم بادام فیروز، نخبه علمی و دارای اندیشه تحول گرا، الحق که حرف دل خیلی از افراد نخبه و آکادمیک رو بیان فرمودید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.