تاریخ انتشار:۱۱:۴۹ - ۲۷ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هشدار و ضرب‌الاجلی ۱۰ روزه به مسوولان سی‌سختی داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، جلسه پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری دنا با حضور حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم، فرماندار دنا، دادستان دنا، اعضای شورای تامین و اعضای شورای اداری برگزار شد.

سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: برنامه پیشگیری از وقوع جرم یک برنامه فراقوه‌ای است یعنی ۲۳ دستگاه و نهاد بودجه پیشگیرانه می گیرند و کاری نمی‌کنند که به سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم مبلغی که این سازمانها و نهادها دریافت کردند را به ما اعلام کنند تا مشخص شود کجاها هزینه شده است.

حسنی اظهار داشت: وقتی ما بهداشت غذایی داشته باشیم جرمی صورت نخواهد گرفت، وقتی در محله های ما چراغ های برق روشن باشد فرد سارق جرات دزدی ندارد و ۵۰ درصد  جرم کمتر صورت می گیرد، وقتی خانه ها پارکینگ داشته باشند و ماشین خود را در پارکینگ بگذارند سرقت های ضبط و باند صورت نمی‌گیرد و جرم کمتر اتفاق می افتد و این یعنی پیشگیری از وقوع جرم.

وی گفت: اما زمانی که پارکینگ ها را تبدیل به سوییت کردند و رهن و اجاره می دهند قطعا ماشینی که در خیابان پارک باشد مورد دستبرد قرار خواهد گرفت و مهمتر اینکه  مسئولین باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند که فرموده‌اند به این یقین برسید که جلسات پیشگیرانه بهترین راه برای جلوگیری از وقوع جرم است و هزینه زیادی هم ندارد.

این مسوول در دستگاه قضائی استان گفت: در رابطه با پایش شهری سی سخت و مشکلاتی با مخابرات  همین امروز تماس گرفتم و مخابرات باید جوابگو باشد و با کسی هم تعارفی ندارم، پایش تصویری شهر سی سخت چرا باید این همه مدت بلاتکلیف بماند دلیلی ندارد که دوربین خریداری شده باشد، پایه ها نصب باشند و آماده نصب ولی ارگانی جلوی روند کار را بگیرد که از امروز به مدت ۱۰ روز دیگر فرصت خواهم داد و دوباره به سی سخت خواهم آمد و از دوربین های نصب شده بازدید خواهم کرد.

حسنی با بیان اینکه سرپرست شهرداری هیچ گونه ممنوعیتی برای انجام کارهایش  ندارد گفت: سرپرست شهرداری می تواند با قدرت کارهایش را پیش ببرد، دستگاه قضایی و فرماندار هم پشتوانه هستند، مگر اینکه جرات انجام کار را نداشته باشد، شهرداری داشتیم که در زمان سرپرستی بیشتر از ۸ سال  شهردار وقت کار کرده و فعالیت مثبت انجام داده است.

وی اظهار داشت: اتفاقاتی  پیش رو داریم اول جشن های بهمن ماه که دور تا دور ما نشسته اند تا آشوب به پا کنند، مورد دوم انتخابات است که لابی صهیونیست می‌خواهند انتخابات را حاشیه دار کنند و نگذارند انتخابات پرشور برگزار شود  اینجاست که باید همه هوشیار باشیم، مدیران پای کار باشند و به مردم خدمت کنند تا نارضایتی هم کم شود و امید به انقلاب بیشتر شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: موضوع سگ های ولگرد به شدت به سلامت مردم ضربه می زند، تمام فاضلاب ها، محیط های ما آلوده است، به واسطه سگ کیستی به اسم هیدراستیک به بدن انسان ورود می کند و رشد می‌کند که بسیار خطرناک است، مردم نباید به راحتی از کنار این مساله بگذرند و باید با نهادهای مربوطه جهت جمع آوری این سگها همکاری کنند تا سلامتشان به خطر نیافتد.

این مقام مسئول گفت: در بحث دفع پسماندها طبق قانون همه مردم و نهادها و ادارات باید به شهرداری کمک کنند، عوارض پرداخت کنند تا شهری سالم و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشیم، مردم کمی احساس مسئولیت کنند و زباله های خود را به موقع بیرون بگذارند تا شهرداری بارگیری کند که متاسفانه تعداد زیادی هستند که زباله خود را در سطح شهر، کنار خیابان و حتی در طبیعت رها می کنند که همین امر علاوه بر آلودگی باعث حجوم سگ های ولگرد به سمت این زباله ها می شود، شهرداری سی سخت و دیگر سایت های زباله هم باید محل جمع‌آوری زباله ها را از این وضعیت خارج کنند، دور آن را محصور کنند تا هم سگ های واگرد نتوانند از زباله ها تغذیه کنند هم آلودگی زیست محیطی درست نکند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: امسال کمترین برخورد قضایی با متخلفین انتخاباتی داشتیم ولی به منزله این نیست که کاری نداریم خط قرمز دستگاه قضا کسانی هستند که در زمان انتخابات با اسلحه تیراندازی می کنند و ایجاد ناامنی می کنند.

حسنی اظهار دلشت: انتخابات چهار مرحله دارد اول پیش از ثبت نام، دوم زمان ثبت نام، سوم تایید و رد صلاحیت و اعلان صلاحیت ها و چهارم  شروع رای‌گیری که ما در زمان سوم انتخابات هستیم و مدیران باید کاملا هوشیار باشند، آگاه باشند و در زمان اداری از وقت و خدمات دولتی برای کاندیدایی استفاده نکنند و در تبلیغات استفاده نکنند چرا که در صورت مشاهده قطعا برخورد خواهیم کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین