تاریخ انتشار:۱۶:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: گرفتن هرگونه هزینه خدمات فنی از روستائیان بابت صدور پروانه و موارد مشابه غیر قانونی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از روابط عمومی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد، در پی دریافت هزینه خدمات فنی صدور پروانه روستایی از روستائیان، معاونت پیشگیری از وقوع جرم، مطابق قانون موضوع را پیگیری کرد.

سید عیسی حسنی گفت: در پی گزارشات دیدبانان پیشگیری از وقوع جرم و مراجعات مردمی، مبنی بر دریافت هزینه حق فنی توسط بنیاد مسکن استان، موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

حسنی بیان کرد: با توجه به اینکه روستائیان از اقشار کم درآمد جامعه هستند. گاهی مبالغ هنگفتی از آنها دریافت می‌شد که سبب نارضایتی مردم و در مضیقه قرار گرفتن آنها می‌شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های دقیق قوانین بالادستی و مصوبات و آرای دیوان عدالت اداری مشخص شد، که اخذ وجه مذکور هیچ توجیه قانونی ندارد.

این مقام قضایی با اشاره به ابطال شیوه نامه دریافت هزینه خدمات فنی از روستائیان طی رای شماره 1525 و دادنامه شماره 140009970905811525 مورخ 16/6/1400 هیات عمومی دیوان عدالت اداری عنوان کرد: گرفتن هرگونه هزینه خدمات فنی از روستائیان بابت صدور پروانه و موارد مشابه غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: در این خصوص طی مکاتبه با سازمان بازرسی و بنیاد مسکن استان مقرر شد دریافت هرگونه وجه مذکور از این تاریخ به بعد ممنوع شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم گفت: بنیاد مسکن استان طی نامه‌ای به تمام شعب خود ابلاغ کرده که از دریافت هرگونه هزینه خدمات فنی مربوط به پروانه روستایی امتناع کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین