تاریخ انتشار:۱۸:۵۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در خصوص استفاده از فوم‌های سقفی غیراستاندارد در ساخت و سازها به دستگاه‌های متولی هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، اداره کل استاندارد امروز با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نشستی را با واحدهای تولید فوم برگزار کرد و در حرکتی قابل تحسین هم یک نمونه از فوم تولیدی را در جلسه به نمایش گذاشت تا نشان دهد که کیفیت فوم تولیدی تا چه میزان پایین است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان گفت: اتفاقات ناخوشایندی سال‌های قبل رخ داد و تبعاتی داشت که به دلیل غیراستاندارد بودن این محصول و عدم توجه و سهل‌انگاری و بعضا ناآگاهی مجموعه‌های تولیدی رخ داد.

سید مسلم حسینیان با اشاره به اینکه واحدهای تولید فوم کارنامه درخشانی در زمینه تولید فوم ندارند، گفت: گاهی فامیل و فامیل‌بازی میان تولید کنندگان و مدیر کنترل کیفیت باعث می‌شود چشم‌ها بر روی تخلفات بسته شود.

وی بیان کرد: چند بار خواستیم واحدهای متخلف را پلمب کنیم که اولتیماتوم می‌دهیم در صورتی که واحدها نسبت به استانداردسازی واحدهای تولید فوم اقدام نکنند پلمب می‌شوند که می‌طلبد نگاه تحول‌زایی داشته باشیم.

این مسوول با اشاره به اینکه در زلزله سرپل ذهاب از نزدیک شاهد حجم خسارات ناشی از عدم رعایت استانداردها بالا بودیم گفت:  استانداردها رعایت شود.

وی بیان کرد: در بحث قیمت متفاوت از کشور هر کدام قیمت‌های سلیقه ای مشخص کردند که به این موضوع رسیدگی شود.

در ادامه سید عیسی حسنی با اشاره به اینکه براساس مقررات و قوانین طبق مبحث ۱۹ قانون ساختمان مسوولیت تولید کنندگان مصالح ساختمانی مسوولیت به تضمین است، گفت: تمامی کارشناسان ناظر مکلف هستند استانداردهای فوم اداره‌کل استاندارد را به نظام مهندسی، شهرداری و معاونت عمرانی استانداری اعلام کنند تا در تمام سطوح اجرا شود که در صورت عدم استفاده از فوم غیر استاندارد شهرداران مکلف است جلوی این ساخت و سازها را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عدم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد ترک فعل محسوب می‌شود و برخورد خواهیم کرد، گفت: هرگونه تخلفی از مهندسین ناظر به حوزه قضایی اطلاع‌رسانی شود‌.

این مسوول با بیان اینکه استاندارد مصالح ساختمانی با حیات، سلامت و جان مردم سر و کار دارند، گفت: دادگستری کهگیلویه وبویراحمد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اعلام می‌کند که چنانچه به واسطه عدم استفاده از فوم استاندارد اتفاقی در استان رخ دهد نظام مهندسی، شهرداری، کانون کارشناسان، ادارات ناظر و خود صنف فوم باید پاسخ‌گو باشند.

وی در خصوص ورود فوم‌های غیراستاندارد از استان‌های همجوار گفت: طی مکاتبه‌ای با استان‌های همجوار اعلام شود که فوم‌های فلان واحد تولیدی در این استان غیراستاندارد است و در صورتی که این فوم‌ها وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شود به دادستان‌های مرکز آن استان‌ها اعلام می‌کنیم‌.

حسنی بیان کرد: علاوه بر فوم‌های سقفی بلوک‌های ساختمانی مورد نظارت قرار گیرند که به لحاظ استاندارد دارای وضعیت مناسبی نیستند.

به گزارش فارس؛ در این نشست در خصوص قیمت‌گذاری فوم مقرر شد در نشست کمیسیون اقدام مشترک استانداری قیمت فوم مشخص شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین