کد خبر: ۲۰۴۹۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۳۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: مخالفان ثابت قدم طایفه گرایی در این همایش که بیشتر آنان افراد تحصیلکرده و جوان بودند به تبعیض های طایفه ای، قومی و به قول آنان آپارتاید قومی تاختند و خواستار مبارزه با فساد و این تبعیض ها شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصر دنا همایش هم‌اندیشی نقش جوانان در جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه به مناسبت اعیاد غدیر و قربان، در باغ شاخه نبات یاسوج ، با سخنرانی چند نفر از جوانان و با حضور نادر منتظریان از چهره‌های شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


آن طور که گزارش شده و از تصاویر منتشر شده مشخص است جمعیت زیادی از زنان و مردان اکثرا جوان در این همایش شرکت داشتند. پوشش افراد شرکت کننده نشان می دهد این جوانان از طیف های مختلف فکری بودند و بدون گرایش فکری خاصی در این همایش سیاسی و مذهبی حضور داشتند.این جمعیت بدون تردید قابل توجه و مانور سیاسی نیز به شمار می رود.


از سخنان چهار سخنران این همایش مشخص بود اولا این افراد از طوایف مختلف بودند و دوما همه آنها به قصد مخالفت با طایفه گرایی افراطی که چند سالی است فضای سیاسی بویراحمد بزرگ را گرفته به این همایش آمده اند.
یکی از سخنرانان این همایش به نام دکتر حکیمی از طایفه آقایی بود. او در این همایش با نکوهش طایفه گرایی و وزن آن در انتخابات گفت: مرزبندی های جغرافیایی و قومی و قبیله ای باید عبور کنیم چون این مرزبندی ها هزینه های سنگینی بر جامعه تحمیل کرده است.


شخص دیگری به نام دکتر محمدی از طایفه تیرتاجی نیز سخنرانی کرد و سخنان وی نیز در همین محور و قدرت جوانان در تغییر شرایط کنونی بود.


خانم اروس یکی دیگر از سخنرانان به اهمیت امنیت در رشد و شکوفایی جامعه پرداخت و با اشاره به نادر منتظریان؛ مهمان ویژه همایش گفت: وی یکی از مدافعان امنیت استان و کشور بود و نجابت و بزرگی وی به او اجازه نمی دهد در این باره از خود سخن بگوید.


مخالفان ثابت قدم طایفه گرایی در این همایش که بیشتر آنان افراد تحصیلکرده و جوان بودند به تبعیض های طایفه ای، قومی و به قول آنان آپارتاید قومی تاختند و خواستار مبارزه با فساد و این تبعیض ها شدند.


از سوی دیگر دو تن از نزدیکان محسن رضایی؛ دبیر سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش به سخن پرداختند که یکی از آنان مجید مصدق از طایفه تامرادی بود.


وی اظهار داشت: نخبگان طوایف مختلف به این نتیجه رسیده اند که باید از تقسیم بندی طایفه ای و طایفه گرایی عبور کنیم و با انتخاب شایسته ترین افراد جامعه به رشد و توسعه استان کمک کنیم.

سرهنگ حسن زاده از دیگر شرکت کنندگان این همایش و از نزدیکان محسن رضایی نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: جریان سیاسی که آقای رضایی در سطح کشور و استان ها آن را رهبری می کند از دل جریان انقلاب بیرون آمده است و این جریان در استان کهگیلویه و بویراحمد از افراد شاخص جریان انقلاب حمایت می کند.


همایش باغ شاخه نبات که با موضوع جهاد تبیین و با حضور جوانان برگزار می شد و میهمان ویژه آن نادر منتظریان؛ نامزد احتمالی شورای ائتلاف اصولگرایان برای مجلس بود در مجموع یک «نه» بزرگ به طایفه گرایی افراطی در انتخابات استان بود.


افراد برجسته ای مانند دکتر حکیمی از طایفه آقایی، دکتر محمدی از طایفه تیرتاجی و دکتر مجید مصدق از طایفه تامرادی در آن به سخنرانی پرداختند که همه این طوایف یک نامزد در انتخابات امسال مجلس در بویراحمد بزرگ دارند و همه آنان بدون در نظر گرفتن اولویت های قومی به حمایت از نادر منتظریان پرداختند.


این همایش در این زمان بخصوص برگزار شد تا نشان دهند یک ترکیب فراقومی و فراطایفه ای از نامزدی نادر منتظریان حمایت می کنند . این همایش به میزبانی مجید مصدق یکی از فعالان سیاسی جریان انقلاب و فعالان سیاسی هم استانی در تهران، و از بستگان نسبی مهدی روشنفکر؛ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

میزبانی مجید مصدق از این جهت در این همایش دارای اهمیت است که وی پسر عموی مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی است و به نوعی وی به کمپین «نه به طایفه گرایی افراطی» در سطح استان پیوسته است.

این کمپین در راستای مبارزه با تبعیض های طایفه ای و قومی در سطح استان شکل گرفته است و خواستار اتحاد جامعه برای مبارزه با طایفه گرایی در انتخابات بوده است.

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
زیلایی کبیر
|
Germany
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
زنده باد حاج منتظریان.... با جان و دل از ایشان حمایت خواهیم کرد....
عبدالله حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
تا امروز از حامیان حاج منتظریان بودم ولی افرادی را در این همایش دیدم که نون را به نرخ روز می خرند
چندان به مذاقم خوش نیامد و از کسی حمایت می کنم که افراد سالن و پاک دست و پاکدامنی دوروبرش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
تو نه با منتظریان بودی الان ترسیدی از این همه جمعیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
انقلاب مربوط به طیف خاصی نیست و حاج منتظریان این توانمندی را دارند که طیف های مختلف جامعه را زیر یک چتر واحد گرد آورند.

به امید جمع آوری بساط طایفه گرایان در بویراحمد و دنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
سلام برهمگان دروغ است شعارهای دروغین وچهره تزویرعدم طایفه گرایی که ریشه خیلی ازبدبختیهای این مملکت ونظام جمهوری اسلامی ایران واستان دروغگو بی ودروغپردازی است معضلات ومشکلات عدیده مردم شریف ومظلوم وعزیز ایران واستان بخصوص عدم اهمیت به راستی ودرستی است بادسیسه ومکرخیانت امیریه آرمانهای شهیدان انقلاب اسلامی ایران هرکسی باشعارهای صادقانه وعملکرد صادقانه برنده واقعی است عزیزان وبزرگواران هرچند انتخابات پیشرویعنی اسفند ماه سال ۱۴۰۲هجری خورشیدی رای نیاورد اما امیدوارم که بدور ازعملکردعمرعاصی نه واقعی به تبعیضات ناروا ازجمله طایفه گرایی که متاسفانه تاکنون بالاخص در این همایش ونشست مشهود است اظهرمن الشمس امیداست همگان درکسب رضایت حضرت احدیت وانببائ الهی وائمه اطهار المعصومین علیهم السلام وعمل به اسلام ناب محمدی وحیاتبخش جهان بشریت ونجاتب بخش بشریت در پیشگاه خداوند سبحان ومنان وحنان وامام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ارواحنا وارواح العالمین لتراب المقدمه الفدا سربلند ومایه افتخارجهان اسلام و ملت مظلوم ایران ومردم شریف ومظلوم وعزیز ستمدیده استان کهگیلویه وبویراحمد الله ولی المستعان...خداکند این دروغ های که گفته می‌شود نه به ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی وطایفه گرایی راست باشد هرچند طوایف و ایلات شریف استان کهگیلویه وبویراحمد جاروی سرحقیر وامثالحقیردارند و همگان در طول تاریخ تاکنون خوش درخشیده اند آمید است باحفظ وحدت و انسجام و یکپارچگی میهن خویش را کنیم آباد تخطی از اسلام ناب محمدی ولوباشعار های دروغین هنجارشکنانه مایه خسران جبران ناپذیراست اللهم اصلح کل فاسدمن امورالمسلمین والمؤمنین اللهم عجل لولیک فرج والعافیة والنصر وجعلنا من خیرانصاره واعوانه وذابین عنه ومسارعین الیه فی قضائ حوائجه والمتثلین لاوامره والمحامین عنه والسابقین الی ارادته والمستشهدین بین یدی الهی آمین یا رب العالمین الحمدلله رب العالمین والحمد حقه کمایستحقه حمدکثیرا به برکت صلوات بر محمد و آل محمد اللهم صلی علی محمدوال محمد و عجل فرجهم وفرجنابه الهی آمین یاالله مددی یا صاحب الزمان عج ادرکنی ادرکنی ادرکنی شرمساریم که جامعه مان هنوزشاهدحضور چهره به چهره نیست...
پاسخ ها
واقع بین دنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
اصلا متوجه نشدیم چی گفتی
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
مصدق کجاش تامرادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
نه مصدق تامرادی است و نه روشنفکر
تشریف ببرند دهدشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
الله اکبر از این همه شکوه و عظمت !
به نظر میاد همین نقطه یعنی باغ شاخه نبات را شهردار به عنوان نمادی از پایان دوران طایفه گرایی در نظر بگیرد و یادمانی با عظمت از مبارزه ی با طایفه گرایی در آن نصب کند.
و
البته
حاج نادر منتظریان به عنوان الهام بخش وحدت و همدلی و محور برادی و یک دلی نامش در دفتر ضد استعماری برده گرایی مدرن ثبت شود.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
وای که مردم چه غوغایی به پا کردند !
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین